Minta Pendapat
Muara - Tue 4/Jun/2013 11:25am [Last Comment]
salam warga MJ semua.. saya mempunyai tanah berhadapan rumah di kampung saya at jengka, pahang.. apa bisnes yg patut saya lukakan yang bersesuain untuk warga jengka.. sy cadang utk membuka kedai memandu??
keluasan tanah tidak seberapa luas sgt..

Niche: Diskusi Bisnes
 
1. Sufihl - Tue 4/Jun/2013, 11:42am
kedai santan dan kelapa  
2. Muara - Tue 4/Jun/2013, 3:27pm
sory ayat di atas..banyak kesilapan ejaan.. En Sufihl kedai santan x boleh sbb org jengke semua ada pokok kelapa sendiri..  
3. Khalida Hessa - Tue 4/Jun/2013, 10:23pm
Assalammualaikum en muara, mohon di berikan alamat email, supaya mudah saya boleh hantarkan cadangan. Saya juga seorang warga emas dan mempunyai tanah di Janda Baik. Terima kasih. emailkan kpd saya di khalidahessa@gmail.com  
4. Ahmad Noor Bin H Judi - Wed 5/Jun/2013, 1:59am
Saya cadangkan jual cendol.. Boleh berkunjung ke Cendol Durian Borhan di Kuala Selangor atau Cendol Bakar di Asam Jawa Kuala Selangor... Lihat cara mereka berniaga ... tak cukup tangan...jangan malu bertanya dengan mereka...  
5. Muara - Wed 5/Jun/2013, 8:26am
En Khalida Hessa : ini email sy.. muarahati_bersama@yahoo.com  
6. Azmar - Thu 6/Jun/2013, 12:14am
buka cyber cafe info lanjut email saya sweedex@yahoo.com  
7. Eyda 20 - Thu 6/Jun/2013, 10:07am
Slm sejahtera smua,
Jana income yg lumayan dan tidak terhad dgn Ecosway Farmasi.
** Modal hanya RM5100 seumur hidup.
**Konsep kedai PERCUMA, smua kos operasi kedai dtanggung syarikat.
** Lokasi kedai anda yg tentukan, anda juga brpeluang mmbuka kedai cosway d luar negara.
** Prniagaan terjamin krn cosway telah menapak d M'sia 34thn
** Prniagaan yg boleh dwarisi.
**Tiada risiko kerugian/prsaingan.
** Anda juga boleh mmilih mnjadi Franchisor, menikmati income pasif yg lumayan stiap bulan tanpa menguruskan kedai.
** Latihan/bimbingan yg konsisten dberikan.
Ini adalah konsep prnigaan yg terbaik yg pernah dtawarkan, jgn lepaskan peluang ini. call/sms 019-5761445~waheda~anda akan dbantu.  
8. Nur Aniza - Fri 7/Jun/2013, 1:26am
Usahawan mencari usahawan bersama group serina chef wan. Pm me cepat2. Kuota sgt terhad. Niza-0135319282  
9. Kusaini57 - Sat 8/Jun/2013, 9:00am
Saya juga mempunyai sebidang tanah seluas 1.5 ekar terletak dikwasan padi di Chenderong Balai, Perak.
Ada sesiapa yg berminat utk mengusahakan rumah burung walet blh hubunginya saya @ 0198765429  
10. Faizul 35 - Fri 14/Jun/2013, 3:15pm
kalo nk site income. bole tgk link nie:
http://jutawanklik.com/#44a60660  
11. Zul Rawang86 - Sat 15/Jun/2013, 3:20am
kalau nak menternak ikan kelah merah bara boleh email sy di zul_rawang86@yahoo.com.. sy ada ada bekalan anak benih ikan kelah merah bara... ikan dah dikuarentin.. hanya yang benar-benar sehat je akan dijual.. ikan sudah boleh makan pallet..  
12. Ambil Kau - Wed 3/Jul/2013, 12:06pm
pembekal tong gas pun ok juga kot..  

Page 1   (Total 12 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..