Memohon Sumbangan Sejadah dan Telekung
Nur 1036 - Fri 16/Nov/2018 11:48am [Last Comment]
As'salamualaikum..

sy Nur ingin memohon sedikit sumbangan berupa sejadah dan telekung..
mungkin ada d antara rakan2 semua yg ada lebihan yg tidak d pakai atau sudah tidak di pakai lagi, boleh lah kiranya kalau sumbangkan kpd sy dan keluarga..
org sekeliling sy mungkin ada yg sudi sumbangkan tp sy malu hendak brtanya jiran tetangga mauhupun saudara mara lain..
berikutan sebelum ni kami d timpa bencana rumah kebakaran dan sudah byk yg jiran tetangga serta keluarga lain bantu..
sangat2 segan utk sy minta pertolongan lagi menyebabkan sy bertanya d sini..
terlalu banyak yg mereka da bantu kami..
suami sudah x bekerja atas mslh kesihatan yg x mmbolehkan dia bekerja lagi dan penerima bantuan zakat rm300 sebulan.. bantuan trsebut hanya cukup prblnjaan utk mnta rawatan dan kperluan makan.. kdang kala itu juga x mncukupi mnyebabkan kami x brkemampuan utk mmbeli sejadah dan telekung berikutan harga yg kami jumpa semua rm30 keatas bagi sejadah dan rm50 keatas bgi telekung..
sebelum ini kami tumpang rumah saudara dan brdekatan dgn surau.. tp kini rumah bantuan dari kerajaan juga telah siap dan dibina d tanah kebun kami yg sangat2 jauh dari surau dan masjid..
sekiranya ada d antara kalian yg ada telekung mahupun sejadah yg sudah tidak d gunakan boleh lah kira nya kalau sy minta..
tidak kisah lah mungkin d mata kalian sudah lusuh tp ia cukup brmakna utk kami..
sejak2 brpindah ni kami hanya menggunakan tikar mngkuang sbgai gnti kpd sejadah..
sy hanya cuba bertanya d sini sekiranya ada yg sudi menyumbangkan bolehlah kirim ke alamat sy..
mohon maaf andai ada yg rasa cara sy tidak sesuai..
manatau ada yg sudah tidak digunakan lagi, daripada d buang atau terus di simpan..
sehelai 2 helai pun tak mengapa..

ahli keluarga sy 9 orang termasuk sy.
(6 lelaki 3 perempuan)

apa2 prtanyaan atau alamat sy boleh la kiranya email sy di:

ibuhairul@gmail.com

Niche: Sumbangan Dan Bantuan
 
1. Mashi 6 - Fri 16/Nov/2018, 1:34pm
Boleh bg alamat kak.. saya tolong poskan.  
2. Fazil 3 - Fri 16/Nov/2018, 2:09pm
0146065620  
3. Nur 1036 - Fri 16/Nov/2018, 2:36pm
mashi 6: bole mnta no hp atau email? nnt sy bagi alamat sy..

fazil 3: terima kasih..sy akan sms..  
4. Khairi 153 - Fri 16/Nov/2018, 3:48pm
Bagi alamat puan kat saya...Ini no fon sy 0122793358  
5. Mohd Zairy Moktar - Fri 16/Nov/2018, 4:27pm
Bg alamat kak di 019 2343424  

Page 1   (Total 5 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..