Kedai Bawah Tangga Pekan Rabu untuk Dijual - Alor Setar
Syawalshafiee @ Sky Sns Enterprise
Thu 17/Jan/2019 12:52pm [Last Comment]
salam semua

saya nak jual perniagaan d bawah tangga pekan rabu
waffle dan jagung cawan
sudah running 8 bulan
sekali deposit majlis bandaraya, tnb harga buka rm15,000
nk lepaskan sebab kena masuk mengajar

call
syawal 011-2117 2810

Niche: Bisnes Untuk Dijual | Bisnes Waffle Dan Jagung
 
1. Linkman - Thu 17/Jan/2019, 1:37pm
ya nak berniaga start dengan kedai bawah tangga. kos kecil dan dapat belajar banyak dari pengalaman. orang kata belajar jadi 'streetsmart'.

saya bermula dari pasar malam 15 tahun dahulu semasa sekolah menengah. hari pertama kami bebudak lelaki jual burger sangat malu.. nak cakap pun tak keluar suara.. pipi dan telinga merah tak tau mana nak letak muka.. malu sebab tak ada pelanggan.

tapi bila dah berbulan2 berniaga penuh suka duka dan seronok bila kenangkan kembali zaman tu.

jangan terbalik sudah le..
- mula2 bisnes bangunan besar
- kemudian bisnes kedai kecik
- kemudian sewa bilik ofis je
- kemudian sewa bawah tangga

yg ni tak bagus... thehe...  
2. Mahmood Rashidi - Mon 18/Mar/2019, 7:05pm
terbaik linkman  

Page 1   (Total 2 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..