Tempat untuk Buang Tanah dan Batu-Batu - Subang, Kota Damasara, Sg Buloh & Sebahagian Shah Alam
Anak Town - Mon 18/Mar/2013 1:28pm [Last Comment]
buat sesiapa yg nak mebuang batu2 atau tanah boleh lah menghubungi saya .
saya ada tempat untuk para2 kontraktor yg tak ada tempat untuk membuang batu2 sisa ubahsuai rumah
kawasan saya hanya untuk penduduk disekitar subang ,kota damasara , sg buloh, juga sebahagian shah alam .
semoga kita sama-sama memelihara alam sekitar

terima ksh

Niche: Kontraktor Pembinaan | Ubahsuai Rumah
 
1. Aishah 243 - Wed 3/Apr/2013, 10:31pm
tumpang iklan,
saya ada tempat untuk membuang tanah di kawasan tepi jalan batu 14, hulu langat selangor.
berminat, hubungi 0142285060  
2. C T 16 - Mon 13/May/2013, 8:42am
Saya yang bernama di atas dan beralamat di atas membuat laporan ke atas kontraktor yang bernama ONN the Green Sdn. Bhd. alamat 67G Jalan Pahat K/15k Dataran Otomobil Seksyen 15 shah alam .Pemilik perniagaan bernama Mohd Onn Bin Basiran.

Saya terpaksa menamatkan perkhidmatan pengubahsuaian rumah saya yang beralamat di Villa Adasila Lot 3601 Lorong Hj. Mughni Batu 7 Jalan Kebun pada 4 May 2013 . Di mana :-

1) Tidak dapat menyiapkan kerja-kerja ubahsuai rumah di dalam masa satu tahun yang telah ditetapkan .

2)Banyk kesalahan telah dilakukan oleh pihak kontraktor dimana kesalahan atap bocor dan gagal untuk membaiki atap rumah baru dan atap rumah lama, kesilapan ikat batu yang tidak lurus, sesiku di antara tiang tidak sama. tangga tidak rata, tiang sengget.kerja plaster tidak rata.Kerja2 terbengkalai di sebabkan oleh pekerja2 bangla yang tidak mahir di dalam bidang pembinaan dan masih baru di dalam bidang pembinaan.

3) Tidak membersihkan kawasan rumah setiap kali kerja siap. Ini memyebabkan anak saya terjatuh dan kaki tercedera. Kerana kes ini , saya terpaksa menyuruh pembantu rumah saya untuk membersihkan tapak pembinaan. Pihak kontraktor juga tidak membersihkan tanah di hadapan rumah saya . Ini menyebabkan tuan tanah depan rumah saya telah menggeluarkan kata2 sindiran . Sekali lagi pembantu rumah saya terpaksa mengambil aih kerja2 pembersihakna kawasan rumah. Peringatan telah pun dinyatakan dalam bentuk sms dan panggilan telepon tetapi pihak kontrkator gagal untuk menyuruh pekerja bangla untuk menyiapkan kerja 2 pembersihan.

4) saya kerugian sebanyak Rm3k kerana kegagalan pekerja pemasangan tiles untik 3 bilik mandi selama 4 hari . Di mana pekerja2 jubin tidak dapat membuat pemasangan kerana hasil kerja plaster di bilik mandi tidak rata.

5) Pekerja Bangla juga kurang ajar terhadap pemilik rumah apabila ditegur di atas kesalahan yang dilakukan dengan menggeluarkan ayat2 kurang ajar. dan meninggikan suara kepada pemilik rumah. Pada masa kejadian ketua bangla tiada di kawasan tersebut.

6) Pekerja bangla juga tidak mempnyai rasa hormat dan cuba untuk menyentuh pipi saya semasa saya menegur kesalahan kerja yang dilakukan oleh bangla tersebut. Saya telah menyatakn kepada ketua kontraktor inaitu En. Onn tetapi tiada tindakan yang dilakukan oleh beliau.

7) Pihak kontraktor juga gagal untuk menyediakan seorang site supervisor untuk mengetuai kerja2 ubah suai.Ini menyebabkan kerja 2 dibuat dengan sambil lewa sahaja walaupun tuan rumah berada dan melihat mereka berkerja. Kontraktor hanya berjanji tetapi tidak melaksakan janji untuk meletakan sorang supervisor di tapak . pekerja2 bangla menggunakan batu kecil sebagai timbang air untuk membuat plaster depan rumah.

8) Pihak kontraktor tidak mempunyai rasa tanggung jawab terhadap kerja2 ubah suai, keselamatan tuan rumah dan jiran2 sebelah rumah. kerana tidak menjaga kebersihan kawasan rumah semasa proses ubah suai . Ini menyebabkan komplain diterima dari jiran tetangga dan jalan2 rosak.

9) Pihak kontraktor juga tidak mengajar tatasusila dan etika kerja terhadap pekerja bangla sehinggakan pekerja bangla boleh memasuki kawasan rumah jiran dan telah membawa lari pembantu rumah jiran .

Kesemua kesemua tuduhan yang dinyatakan mempunyai bukti berbentuk gambar.Tujuan aduan ini dibuat adalah untuk di hantar ke Tribunal dan juga untuk tindakan makamah. Saya sebagai pemilik rumah tidak akan membayar kos ubah suai .

Mereka juga dilarang memasuki atau mendekati kawasan rumah saya pada tarikh aduan ini di buat.  
3. Pemborong007 - Sun 11/Aug/2013, 6:37pm
kami menyediakan tapak buangan sisa binaan seperti tanah dan batu bata. Lokasi di Merbau Smepak, Sg Buloh. Sila call saya Borhan 0104320039  
4. Izwan 146 - Fri 3/Jan/2014, 8:06pm
saya mempunyai tapak utk buang tanah dah batu. lokasi berhampiran Puncak Alam..boleh hubungi saya Izwan- 0139221487  
5. Naz 158 - Thu 20/Mar/2014, 10:36am
Buang batu atau tanah di bukit naga shah alam. Call 0129034321  
6. Wan 1318 - Tue 1/Apr/2014, 4:47am
askum smua..ada tak diantara kalian y mermelukan tanah merah..saya ingin memberi tanah merah tampa sebarang cas..insalah saya bley bantu..kol saya untuk keteranggan lanjut...01112224516  
7. Azaini - Wed 14/Jan/2015, 5:47pm
Saya mmerlukan tanah merah/tanah kotor utk menambak tanah sy di Kg. Sg. Udang, Klang. Call 0136610176  
8. Faiz9988 - Mon 19/Jan/2015, 10:40am
memerlukan tanah buangan/tanah kotor dari tapak pembinaan untuk di timbus/di tambak di atas tanah milik saya. pengangkutan di tanggung oleh kontraktor yg ingin membuang tanah tersebut. tapak buangan tanah adalah percuma, lokasi telok panglima garang-banting. call - faiz (0146386053)  
9. Emmafiza 2 - Fri 1/May/2015, 7:09pm
Sy memerlukan tanah merah untuk ditambak di Putera Height sebanyak 500 lori. Tapak buangan adalah percuma. Call/whatapp 0162255908  
10. Najwa 134 - Mon 18/May/2015, 11:06pm
memerlukan tanah mera/ terpakai/terbuang untuk tambak tanah 1 ekar di rantau panjang, klang selangor. dumping site saya sediakan secara percuma.call 0134043181 tq  
11. Mr Mohammad 8 - Wed 11/May/2016, 12:35pm
Buang batu atau tanah di kuala kubu bharu, selangor. Call 011-19705776  
12. Mohd03 - Tue 22/Nov/2016, 10:39am
saya mempunyai tempat buang tanah merah atau tanah reject atau tanah reject jalan di tempat saya secara percuma..tak kisah samada pemaju perumahan atau kontraktor syabas dll dari kota kemuning, bukit rimau, bukit kemuning, sri muda, alam impian, kemuning utama, shah alam,usj subang, puchong ,klang & sekitar yg sewaktunya..lokasi terletak di kg jalan kebun seksyen 30, shah alam selangor. sila hubungi melalui whatssup/ call terus en muhammad 014-6490025...  
13. Tarmidzi - Fri 24/Mar/2017, 7:59am
saya mempunyai tapak utk buang tanah dah batu. lokasi berhampiran Bukit Treh, Muar..boleh wassup saya
01127357949  
14. Faiz Ahmad - Sat 29/Apr/2017, 1:01am
Saya menyediakan tempat buang tanah dan batu di tasik biru kundang. Call/ws 0199943970  
15. Tharani Pubalan - Fri 24/Nov/2017, 6:41pm
Selamat sejathera,
Saya Tharani dari Kuala Selangor
Saya ada tempat untuk buang tanah dan batu bata tanpa sebarang bayaran
Contact detail: 0109000387 / 0166346919  
16. Sam Yu93 - Tue 13/Mar/2018, 11:31am
tolong hubungi saya secepat mungkin ... sam(017-2024293)  
17. Faiz Ahmad - Thu 14/Feb/2019, 12:52am
Saya menyediakan tempat buang tanah dan batu di tasik biru kundang,Selangor. Call/ws 0199943970  
18. Hambaallah 45 - Tue 9/Jun/2020, 5:05pm
saya ada menyediakan tmpt buang tanah area lrg 5 kg tengah puchong whatsapp saya 0173724872  

Page 1   (Total 18 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..