Pertanyaan Prosedur Jual Beli Kereta
Bujuder @ Bujud Smart Auto
Thu 23/Sep/2010 12:14pm [Last Comment]
Salam forumer,kepada yg tahu bagaimana prosedur bank kereta yang saya akan jual diatas nama orang lain,adakah bank akan bayar kepada saya atau kepada penama geran tersebut?saya beli dengan owner tetapi tidak tukar nama sebab saya nak jual balik kereta tersebut tetapi borang tukar nama dan i/c owner telah ditandatangi..pohon bantuan dari forumer

Niche: Diskusi Bisnes | Kereta Terpakai
 
1. zZam - Thu 23/Sep/2010, 3:02pm
salam,
kalu u jual direct buyer secara cash, u blh la amik duit u tp kalu menggunakan loan bank, bank akan byr guna cek atas nama owner dlm geran...
Jangan nti dh jual, owner lama msuk report keta hilang, kes naya awak nti.  
2. Bujuder - Fri 24/Sep/2010, 12:54am
tq,,zzam....so sukar nak mulakan jual kereta terpakai...  
3. Yus 6 - Sun 26/Sep/2010, 12:16pm
hubungi saya ..saya ajarkan prosesnya..
012-2002474 bob  
4. Sopian - Fri 1/Oct/2010, 5:03am
hai..kalau awak jual kereta tu guna loan bank,cek akan dbyr dgan penama gran.kecualilah awk settle dulu kereta tu dan terus tukar nama awk.adalah lbh baik dan slamt kamu bincg dgan owner asal kereta tu yg km nak jual keta tu.lagi selamat  
5. Asyiq - Fri 8/Oct/2010, 9:35am
Saya ade waja 2005 auto enjin mitshibishi nak jual. Kereta sendiri ni. Direct buyer dialu-alukan. Nak jual 28k. Baru wat settlement 31k kete ni. Dah siap repair abis 3k. So paham2 lah pd yg berminat. 013-6192468  
6. Azizul Rizal Zulkapli - Thu 10/Nov/2011, 11:46pm
Boleh rujuk artikel ini ...

http://www.facebook.com/note.php?note_id=269576153087688  
7. Azri 106 - Thu 4/Oct/2012, 12:51pm
saya mempunyai sebuah kereta atas nama isteri (first owner), kereta tersebut dibeli penghujung tahun 2009. Sekarang saya ingin menjual kereta tersebut kepada pihak bank. Bagaimanakah cara caranya? Yang penting selepas kereta tersebut dijual, saya tidak mempunyai apa apa outstanding lagi untuk bayaran balik kereta tersebut.  

Page 1   (Total 7 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..