Pekerja Pembinaan & Pertanian (Indonesia)
Cik Memi 3 - Tue 17/May/2011 12:43pm [Last Comment]
Assalamualaikum,

Saya mempunyai 20 pekerja sektor pembinaan(lelaki) & 2 pekerja sektor pertanian (suami isteri) yang memerlukan penempatan pekerjaan di Malaysia.
Mereka masih berada di Indonesia.

Kepada majikan yang memerlukan khidmat mereka boleh hubungi saya di 0123566210-Cik Memi @ oktavia001@yahoo.com

**Kos urusan pekerja sektor pembinaaan (lelaki) = RM700
**Kos urusan pekerja sektor pertanian = RM2700

*****Tidak termasuk urusan di Malaysia(Perlu diuruskan oleh majikan)
*****Majikan perlu buat urusan KDN sendiri

Niche: Pekerja Asing | Jobs & Vacancies in Malaysia
 
1. Saiful 91 - Thu 26/May/2011, 9:27pm
salam.... asal pertanian tuh laki bini mahal???

satu lg... bleh ker ambik laki bini nih... kang dapat anak ramai2 sape nak nanggung kos dye org duk cni??
tu dah branak... klu lom branak duk kandung 1,2,3,4,5,6,7,8,9 camne nak kejer......?????

klu buat permit 3 tahun... 3 tahun da dapat anak 3 org tuh.... huhu....

ce citer2......

*dalam proses nak ambik pekerja warga asing seramai 4 org untuk uruskan ladang kecik jer 5 ekar.....


salam......  
2. Cik Memi - Sat 28/May/2011, 12:28am
Salam..Saiful 91...
yang laki bini ni mahal sebab diorang minta pinjaman untuk proses documentation daripada majikan ...dan setuju untuk buat potongan gaji sampai pinjaman mereka dengan majikan selesai...

Untuk pekerja pembinaan, mereka tak perlukan pinjaman drpd majikan..sebab tu murah..

X salah amik laki bini ni... masing2 nak cari rezeki..blh buat arrangement awal la dgn diorang ni.. tp tu semua terpulang pada majikan..kalau berminat..boleh contact sy...diorang mmg tgh perlukan kerja...

Pasal yg beranak-pinak tu..sy x berani nak jamin..xkan saya nak larang diorang kot..tp kalau di ikutkan agreement mmg sepatutnya x boleh la beranak pinak...

Kalau berminat boleh hubungi saya..buat masa ni ada 2 org ni je sektor pertanian yg tgh cari majikan... 0123566210-Memi  
3. Zulkifli Haron - Tue 5/Jul/2011, 7:22am
Salam...... Berapa umur mereka maksud saya suami isteri yg dr indonesia tu? Setakat ni mereka dah punyai berapa anak? Dan satu lg, mereka ni dr daerah mana?  
4. Cik Memi - Wed 20/Jul/2011, 2:21pm
salam en zulkifli..maaf terlepas pandang..kedua-dua pekerja pertanian dh ada majikan.. mereka berasal dr surabaya  

Page 1   (Total 4 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..