Uchoose 2

Profile
NameUchoose
Forum NickUchoose 2
RegisteredWed 4/Jul/2018, 2:53pm
Topics by Uchoose
Comments by Uchoose
1Trend Digital Nomad di Malaysia - Bekerja Dengan Laptop Dari Rumah Anda, Dari Bilik Hotel, Pantai, Pulau, Highlands atau Dimana Sahaja - Fri 1/Mar/2019 3:39pm
Kena buat kursus ini tuan Linkman. Nak copy ayat boleh tak? untuk pembelajaran.
2Membuat Pertubuhan atau NGO - Tue 19/Feb/2019 2:18pm
Saya sudah ada perancangan untuk membentuk suatu persatuan, di mana persatuan ini lebih kepada sukarelawan dalam perkongsian pengalaman dan bakat. Namun, kami mahu ahli2 seperti saudara semua..linkman, wah marketing
3Cadangan Bernas Kepada Forum Moderator Berkenaan Iklan Pinjaman - Sat 26/Jan/2019 9:49am
Saya setuju. Saya lihat forum pinjaman dan cepat kaya ini paling ramai yang komen, kalau bab discussion atau ilmuan kosong je..
4Minta Pandangan Pada Otai2 Berpengalaman - Status Bankrap - Tue 22/Jan/2019 12:06pm
1. Kalau nama kita dah bankrup dalam senarai Jab. Insolvensi, segala urusan seperti pengurangan/pembayaran/permohonan/rayuan mesti lah melalui Jab Insolvensi, tidak perlu ke Bank lagi; 2. Bankrup itu kerana apa?, jumlah tunggakan, tempoh bayaran dan pelepasan Bankrupsi hendaklah melalui perintah mahkamah; 3. perlu ingat, jika dah bankrup bila kita mati waris susah nak dapat harta pusaka.
5Saya dan Sapa Lagi Baru/nak Pencen. Apa nak Buat? - Fri 18/Jan/2019 4:11pm
Kerja mudah2 atau yang santai2....maklumlah dah pencen ni, badan x segagah dulu... kalau saya, usahakan tanah kebun, berpeluh skit, hasil adalah, dan tahu macammana nak kembang tanah tersebut. contohnya buat homestay konsep kampung ke dll.....pendapat saya je
6Selamat Tahun Baru 2019! - Mon 7/Jan/2019 5:25pm
Azam baru saya tahun 2019, nak banyak lagi belajar lebih kepada motivated diri dan sukarelawan kepada anak2 bangsa kita.
7Perlukan Bantuan Kewangan Modal Bisnes - Tue 13/Nov/2018 12:32pm
Banyak lagi perlu belajar dan usaha, jangan fikir dapat modal mula niaga terus berjaya....hrmmmm
8Tak Ada Ka Sifu2 nak Ajar Kita Cara Bisnes. - Mon 29/Oct/2018 4:35pm
Jika anda masih muda, kejar je impian anda kesabaran, ketekunan, komited, jgn peduli perkara2 negatif, banyak bercampur dengan orang, berguru cari ilmu dan pengorbanan yg besar pasti dapat pulangan yg besar jugak. tapi yang penting nilai-nilai murni, sikap yang baik dan amalan-amalan islam jangan dilupakan.
9Kesal Dengan Mentaliti Rakyat Sekarang Terutama Golongan Muda! - Fri 19/Oct/2018 10:41am
Saya dulu pergi kerja dan balik jalan kaki je...nak beli motor pun tak mampu tapi hati sentiasa happy, badan pun sihat, kerja masuk tepat masa. Sekarang, hidup Alhamdulillah bnyk berkatNya.
10Empat Jenis Manusia - Anda Termasuk yg Mana? - Sat 29/Sep/2018 10:43am
Panjang berjela huraian Linkman, boleh buat buku ini...hihihi saya ini pun bermacam-macam bisnis saya cuba, dari bujang sampai kahwin dah.. mungkin bukan bidang saya kot. Jom sesekali mengopi, sedap jgk.
11Empat Jenis Manusia - Anda Termasuk yg Mana? - Thu 27/Sep/2018 4:11pm
Linkman.. Saya nak jadi manusia yang TAHU apa yang saya TAHU dan BELAJAR apa yang TAK TAHU
12Pengalaman Korban Lembu Haji utk Bisnes Burger Besar - Fri 24/Aug/2018 3:30pm
Betul kata Linkman. Patties burger yg ada dipasar ini, mungkin lah mereka guna daging kerbau jgk dan tepung kot.
13Mencari Konsultan Peniagaan - Kedai Frozen Food - Wed 11/Jul/2018 5:25pm
Kedai frozen ni margin dia kecil sgt dan kita pun xdpt nak bersaing dengan kedai besar. Harap pelbagaikan lah lain-lain jualan.