Saifullegit

Profile
Forum NickSaifullegit
RegisteredThu 13/Aug/2015, 12:26pm
Topics by Saifullegit
1Usaha Sama Perniagaan Lembu Bagaimana Caranya (2) - Fri 22/Jul/2016 11:33am
2Ingin Berniaga dan Rundingan Perniagaan (2) - Thu 24/Mar/2016 2:51pm
3Pelabur Diperlukan untuk Jangka Masa Pendek dan Jangka Masa Panjang (4) - Thu 13/Aug/2015 1:17pm
Comments by Saifullegit
1Kedai untuk Disewa di Pangsapuri Sri Meranti, Bandar Sri Damansara - Tue 27/Feb/2018 4:27pm
Kedai untuk di share area damansara damai berdekatan sg buloh,damansara,kepong dan selayang.sila hubungi saya 0108369656
2Mencari Kedai, Shoplot, Kiosk untuk di Sewa - Area Sg Buluh/Kota Damansara - Tue 27/Feb/2018 4:25pm
Kedai untuk di share..sebulan dalam rm500..sila hubungi saya 0108369656..
3Jahit Babynest - Tue 13/Feb/2018 7:33am
0108369656 atau 01150717656
4Membeli Laptop/Tab/Pc Terpakai @ Rosak - Tue 1/Aug/2017 1:10pm
Pc dell window 8 utk dilepaskan..rm200 0126376983
5Minta Pendapat Dari Rakan2 - Kemahiran Dalam Bahasa Arab - Fri 22/Jul/2016 2:12am
Buka travel agency dgn kelas bahasa..permulaan berikan kelas percuma..sewa la pejabat bukan tinggi pun harga. Dalam malaysia ni mmg perlu sgt yg faham bahasa arab sbb masih lagi ramai tak faham Al Quran..tak semestinya boleh baca Al Quran di panggil Ustaz/Ustazah atau faham Al Quran adalah Ustaz/Ustazah... Bahasa Arab kan bahasa Al Quran,kalau nak harapkan semua Ustaz/Ustazah dalam semua perkara memang tak ada..Hari ini dalam bab islam byk keperluan dan tugasan yg masih belum diusahakan Ustaz/Ustazah hari ini pun terikat dgn tanggungjawab mereka,lagi pula ada yg takut dgn fitnah dajal masih. Kalau niat tu kerana Allah tak perlu risau apa org kata..Yakin kerana Allah
6Teruskan Kerja atau Berniaga - Fri 22/Jul/2016 1:24am
Berniaga mmg baik bekerja juga baik,bezanya tugas tanggungjawab usaha perlu lebih jika dibandingkan pada berniaga,walaupun satu menu Berniaga makanan paling byk perkara perlu lebih tahu,ini kerana apa yg kita beri adakah terbaik ,biasa dan tidak baik.. Sumber pendapatan kita asas utama sebelum menjadi sumber kita ambil bahan makanan kemudian di pasarkan yg menjadi darah daging org.. Cara perhubungan dari sumber bahan sehingga kepada pelanggan perlu yang terbaik,biasa atau tidak baik Kebersihan bermula dari sumber kita ambil sehinggalah ke kepada pelanggan perlu terbaik,biasa atau tidak baik Jika ada pekerja dalam berniaga perkara diatas kesemuanya perlu mereka tahu .. Niat berniaga perlu ada yg kita panggil tawakal .Kerana Allah ,untuk keluarga atau ingin kaya Akhir sekali zakat perlu kita laksanakan dalam perniagaan walaupun kecil wajib kita beri sama ada di jabatan2,madrasah atau terus kepada org fakir Kenapa perlu ada semua ini dalam berniaga? kerana adakah kita nak berniaga dapat berkat rahmat yg terbaik,biasa atau tiada Jika kita berkerja tanggungjawabnya anda boleh buat perbezaan dan pelaksanaan serta fikirkan yg mana anda pilih.. Yang paling utama kita nak tenang dan kebaikan dalam apa jua usaha kita waallahualam wamakaru wa makarallah, wallahu khairul makirin'' Kita merancang, dan Allah juga merancang ...
7Beza Peniaga dan Usahawan? - Wed 20/Jul/2016 1:49pm
Saya ambil contohnya sahabat Nabi Abdul Rahman Bin Auf dan sehingga kini juga sehinggalah akan akhir zaman nanti ,pasti ke berbeza..Skrg Ini semua nak perbandingan ,berpuak2 dan bertaraf2...Jadi kerjanya Menternak,menjual,dan menghasilkan utk lembu ini...byk kategori untuk lembu ini hari ini.. Persoalannya ramai yg nak berniaga ada yg berkata2 je,ada juga dah berniaga malah ada hanya ingin cuba2. Buat perancangan berbagai dari kepelbagaian cabang ilmu diambil kadang bukan dari org yg bukan berniaga..kadang ambil ilmu pada org berniaga padahal tak pasti sumber pasti boleh ke dapat halal.. Bila cerita pasal perniagaan fikir untuk dapat untung dan kaya..Bila cerita bab agama byk pertikaian berlaku.. Sebelum berniaga tahu ke tanggungjawab seperti mana kita berkerja.Bagaimana 99% halal pada terletaknya bidang perniagaan yang akan di usahakan jadikan perbandingan antara peniaga dan usahawan. Jika dah berniaga pasti ke sumber 99% halal ini apa yg kita usahakan,di mana letaknya asas perniagaan sebenarnya pada perkataan baru seperti '' Usahawan '' dan lain2 perkataan yg akan timbul zaman akan dtg. Nak ambil perniagaan 99% halal dari asas berniaga dalam agama disarankan dalam AlQuran atau kata2 perniagaan yg bukan unsur agama yg anda semua boleh ambil dimerata dunia termasuklah kanak 2 jutawan dunia..
8Beza Peniaga dan Usahawan? - Fri 15/Jul/2016 2:57pm
Dua2 pun masih kurang tepat...peniaga ada byk kategori dan usahawan pun begitu juga..hakikatnya peniaga dan usahawan adalah sama jika matlamat adalah ingin berkat dan rahmat juga memberi kebaikan pada org ramai bukan utk kepentingan diri utk masa panjang atau pendek...Jika nak jadi peniaga kafir atau mendapat keuntungan sahaja maka jadi lah peniaga yg tiada tarbiyyah...Rasanya byk hadis berkaitan peniaga sebenar atau lebih berilmu jika rujuk dalam AlQuran pasti anda semua mendapat berbagai kebaikan
9Berniaga Kiosk Western Tanpa Modal - Wed 6/Apr/2016 7:29am
saifullegit@gmail.com
10Membuka Whatsapp Islamic Ikhwanul Group Bisnes - Wed 6/Apr/2016 7:01am
terbaik
1110 Idea dan Ikhtiar Bagi Tingkatkan Pemasaran Bisnes Anda - Sat 2/Apr/2016 4:34pm
Pelabur diperlukan pulangan segera dalam Fnb dan servis courier.. Partner juga di tawarkan kepada yang berminat.. *Modal kecil untung kasar* whatsapp segera untuk mendapatkan tempat 0108398177
12Perr! Biar Betul?? RM3485.66 Dalam Masa Seminggu Je? Cepatnyaa. - Sat 2/Apr/2016 4:27pm
Pelabur diperlukan pulangan cepat,bukan sistem mlm dan jaringan, whatsapp segera 0108398177
13Tablet Pc dan Sd Card. Barang Baru dan Murah - Tue 20/Oct/2015 6:33pm
Infocus .made in usa 8gb ram 1gb Camera 8mpl front 8mpl back Better then iphone Battery lebih tahan lama Dealer diperlukan seluruh malaysia 0136931830
14Rumah untuk Disewa - Taman Selayang - Tue 6/Oct/2015 5:22pm
Tumpang iklan ..rumah sewa apartmen harmoni damansara damai tingkat 1,bulanan rm600 deposit + api air whatsapp atau cl segera 0136931830
15Pelabur Diperlukan untuk Jangka Masa Pendek dan Jangka Masa Panjang - Tue 29/Sep/2015 5:06pm
Peluang ini masih dibuka ...Pelaburan dalam perniagaan lain juga turut kami tawarkan...berminat hubungi kami segera....
16Perniagaan Kedai Makan utk Dilepaskan. (Shah Alam) - Thu 20/Aug/2015 7:20am
Aslmkum wbt.kami memerlukan pelabur dan rakan usahasama utk restaurant kami di johor yg masih beroperasi...pulangan setiap bulan rm3k serta surat perjanjian disediakan utk 1 tahun .sekiranya berminat hubungi segera...Peluang ini kami buka bagi perkembangkan usahawan.. 0136591979 puan hamidah 0136931830 en saiful