Pertanian Fertigasi
Muhammad Syafazley - Thu 15/Nov/2012 1:44pm [Last Comment]
PERTANIAN MENGGUNAKAN KAEDAH FERTIGASI SEMAKIN POPULAR SEKARANG INI..SALAH SEORANG PENGUSAHA LADANG FERTIGASI DI HULU LANGAT IAITU MUHAMMAD ROZI MENAWARKAN PELUANG KEPADA SESIAPA SAHAJA UNTUK BERKONGSI MODAL USAHA PERTANIAN PLOT FERTIGASI UNTUK TANAMAN SEPERTI :

ROCK MELON
MODAL PLOT RM5000 DAN KEUNTUNGAN DIJANGKAKAN ADALAH ANTARA RM12000 - RM21000 SELEPAS 3 BULAN..
PENGIRAAN KEUNTUNGAN :
Keluasan Plot : 100 kaki x 30 kaki
1 Plot = 1000 pokok
Hasil Minima = 3 tan (sebiji diantara 1.3-2.5 kilogram dan sepokok disimpan 2 biji)
Harga Jualan Minima = RM4
Nisbah Keuntungan = 70 (pemodal) : 30 (pengusaha)
Harga Semasa @ Runcit : RM4 ? RM8 sekilogram
Keuntungan Kasar Minima Dijangkakan : 1000 pokok x 3 tan x RM4 = RM12000
** Untung Bersih : RM5000 (modal dipulangkan) + RM4900 (RM7000 [selepas ditolak moda] x 70%) = RM9900

MODAL PLOT RM3000 DAN KEUNTUNGAN DIJANGKAKAN ADALAH ANTARA RM6000 ? RM10500 SELEPAS 3 BULAN..
PENGIRAAN KEUNTUNGAN :
Keluasan Plot : 50 kaki x 15 kaki
1 Plot = 500 pokok
Hasil Minima = 3 tan (sebiji diantara 1.3-2.5 kilogram dan sepokok disimpan 2 biji)
Harga Jualan Minima = RM4
Nisbah Keuntungan = 70 (pemodal) : 30 (pengusaha)
Harga Semasa @ Runcit : RM4 ? RM8 sekilogram
Keuntungan Kasar Minima Dijangkakan : 500 pokok x 3 tan x RM4 = RM6000
** Untung Bersih : RM3000 (modal dipulangkan) + RM2100 (RM3000 [selepas ditolak moda] x 70%) = RM5100

JAGUNG
MODAL RM5000 DAN KEUNTUNGAN DIJANGKAKAN ADALAH RM10000 SELEPAS 3 BULAN...
PENGIRAAN KEUNTUNGAN :
Keluasan Tanaman : 1 ekar tanah
1 Plot = 10000 pokok
Hasil Minima = 20000 tongkol jagung (sepokok disimpan 2 tongkol)
Harga Jualan Minima = RM0.50
Nisbah Keuntungan = 50 (pemodal) : 50 (pengusaha)
Harga Semasa @ Runcit : RM0.50 ? RM1.20 setongkol
Keuntungan Kasar Minima Dijangkakan : 10000 pokok x 2 tongkol x RM0.50 = RM10000
** Untung Bersih : RM5000 (modal dipulangkan) + RM2500 (RM5000 [selepas ditolak moda] x 50%) = RM7500

CILI
MODAL PLOT RM3000 DAN KEUNTUNGAN DIJANGKAKAN RM9000 SELEPAS 6 BULAN..
PENGIRAAN KEUNTUNGAN :
Keluasan Plot : 100 kaki x 30 kaki
1 Plot = 1000 pokok
Hasil Minima = 3 tan (sepokok diantara 2 - 4 kilogram)
Harga Jualan Minima = RM3
Nisbah Keuntungan = 70 (pemodal) : 30 (pengusaha)
Harga Semasa @ Runcit : RM3 ? RM10 sekilogram
Keuntungan Kasar Minima Dijangkakan : 1000 pokok x 3 tan x RM3 = RM9000
** Untung Bersih : RM3000 (modal dipulangkan) + RM4200 (RM6000 [selepas ditolak moda] x 70%) = RM7200

PROJEK IKAN KELI KANVAS
PROJEK INI BERTEMPAT DI BATU 23 SUNGAI LUI, HULU LANGAT
MODAL PLOT RM3000 DAN KEUNTUNGAN DIJANGKAKAN SELEPAS 3 BULAN..
1 plot = 10000 benih ikan keli
Nisbah Keuntungan = 70 (pemodal) : 30 (pengusaha)
INFO UNTUK PEMODAL : Modal RM3000 digunakan untuk RM2000 benih ikan dan RM1000 makanan ikan

PERKONGSIAN MODAL SERENDAH RM500 (ROCK MELON, JAGUNG DAN CILI)
Keuntungan adalah 100% dari modal selepas 3 bulan
CONTOH PENGIRAAN KEUNTUNGAN :
MODAL RM500
** Untung Bersih : RM500 (modal dipulangkan) + RM500 (RM500 x 100%) = RM1000


INFO UNTUK PEMODAL :
? masa tanaman 65-75 hari bergantung variety tanaman tetapi perjanjian meliputi 3 bulan ( dibagikan masa sehingga selesai jualan)
? RM3000 & RM5000 adalah digunakan untuk baja, benih, racun dan sebahagian gaji pekerja
? jualan diuruskan syarikat yang memang telah menjadi pembekal kepada peruncit
? selepas tempoh 3 bulan, modal dan keuntungan akan dipulangkan semula sekali gus dan perjanjian baru akan dibuat untuk musim penanaman seterusnya jika berminat dan jika "investor-pengusaha" boleh bekerjasama dengan baik perancangan akan datang adalah membangunkan kebun/ladang milik investor dengan pengusaha akan bertindak sebagai konsultan dan pengurusan
? perkongsian ini adalah berbentuk jangka panjang dan bukannya semata2 untuk keuntungan cepat..ianya lebih kepada usahasama di antara pemodal dan pengusaha..pemodal yang melabur utk jangka panjang berpeluang menjadi rakan kongsi kepada syarikat..
? pihak syarikat mencari pemodal yang betul2 serius dan sabar serta boleh memikirkan kesusahan pengusaha untuk mengusahakan tanaman tersebut..bukannya pelabur yang mendesak untuk mendapatkan keuntungan..kepada yang berminat kami beri masa untuk berfikir sebelum membuat keputusan..

TERDAPAT 3 PERINGKAT DALAM PROGRAM NI :
1. Peringkat Pertama - INVESTMENT : Rakan kongsi akan mengeluarkan separuh modal keperluan dan saya sebagai pengusaha mengeluarkan separuh lagi untuk penyediaan tapak..mengusahakan pertanian, ternakan, akuakultur untung mencapai keuntungan sebagai cara menambahkan modal..
2. Peringkat Kedua - JOINT VENTURE : Selepas beberapa musim tanaman @ ternakan..modal akan terkumpul yang akan diguna sebagai modal perkongsian Joint Venture membuka tanah atas nama rakan kongsi pelabur.. Pembahagian keuntungan adalah mengikut peratus yang akan dipersetujui bersama..
3. Peringkat Ketiga - USAHA SENDIRI : Selepas peringkat PERTAMA dan KEDUA..rakan kongsi pelabur dianggap sudah mampu untuk mengusahakan sendiri kebun masing2 dan menetapkan target keuntungan sendiri.

MUHAMMAD ROZI @ MATTROZI : Sedikit penerangan..konsep perniagaan saya ialah "mengembangkan modal"..dari modal yang dikembangkan kita akan create bisnes baru..di mana sama2 akan bersabar pada satu tahap sebelum hasil dapat dinikmati berterusan kemudian.. tanggungjawab saya ialah menghasilkan untung tanggungjawab anda membantu saya... kita muafakat menghadapi masalah supaya terus kedepan.. komuniti saya semakin berkembang.. kami sedang mebuka lain2 cabang bisnes..

KEPADA YANG ADA MODAL DAN BERMINAT DENGAN BIDANG PERTANIAN DAN PENTERNAKAN YANG SEMAKIN POPULAR DAN MENJANJIKAN UNTUNG YANG LUMAYAN INI BOLEH HUBUNGI :

EMAIL : khailiza_82@yahoo.com , mattrozi.biss@yahoo.com atau greenmillionagrisolutionent@yahoo.com.my
FACEBOOK : Khai Liza , Muhammad Rozi (ade logo syarikat)
HP : 0133650041, 0123750041 atau 0129163500 (Muhammad Rozi)
BLOG : www.kedaionline-khailiza.blogspot.com atau www.greenmillionagrisolutionent.blogspot.com
Please LIKE my Page : Green Million Agrisolution Ent
## Kepada yang berminat sila tinggalkan nama dan no fon serta pilihan di email atau inbox FB sy (Khai Liza)


PRODUK GREEN MILLION AGRISOLUTION ENT
1. MINI GREEN HOUSE
MINI GREEN HOUSE - DIPASANG DIRUMAH2 TAMAN DENGAN STRUKTUR LENGKAP BERTUTUP

2. EDIBLE GARDEN KEDAH HIDROPONIK
HIDROPONIK - EDIBLE GARDEN YANG MENGGUNAKAN KAEDAH HIDROPONIK
HARGA DARI RM3500

3. BENIH REBUNG
HARGA : RM7
** KENA BUAT TEMPAHAN AWAL

4. BENIH ROCK MELON
HARGA : RM18 UNTUK 100 BIJI
** KENA SEMAI DULU

5. PERLUKAN BEKALAN LEMBU UNTUK
i) AKTIVITI KORBAN DAN AKIKAH..
ii) MAJLIS PERKAHWINAN..
iii) KEGUNAAN LAIN
HARGA LEMBU : RM2100, RM2500, RM2800
**BERMINAT BOLEH DATANG UTK TGK LEMBU DI HULU LANGAT..

UNTUK KETERANGAN LANJUT DAN TEMPAHAN HUBUNGI :
EMAIL : mattrozi.biss@yahoo.com atau khailiza_82@yahoo.com
HP : 0133650041, 0123750041 atau 0129163500


PERKHIDMATAN DAN PELUANG YANG DITAWARKAN GREEN MILLION AGRISOLUTION ENT
Di sini ada 3 peluang yang ditawarkan :
(1) Jika anda mempunyai tanah yang tidak diusahakan..anda boleh menawarkan kepada saya untuk diusahakan..
Maksud usahakan tanah :
i) Bagi free sekadar nak diusahakan
ii) Nak bagi sewa - pemilik tanah ambil duit sewa
iii) Nak joint venture ? untung rugi ditanggung bersama
iv) Nak buat sendiri..syarikat menjadi konsultan sahaja

(2) Jika anda ingin melabur
i) Rock Melon ? modal RM3000 (1/2 plot) & RM5000 (1 plot)
ii) Jagung ? modal RM5000 (1 plot)
iii) Cili ? modal RM3000 (1 plot)
iv) Keli Kanvas ? modal RM3000 (1 plot)
v) Modal serendah RM500

(3) Jika anda mahu jadi peserta..saya akan mix and matchkan untuk kebaikan semua pihak..
i) Menjadi peserta ? bekerja sambil belajar dengan syarikat..buat masa ni belum boleh dibuka untuk pengambilan sebab prasarana belum siap untuk penempatan peserta..jika sudah dibuka nanti pengambilan adalah untuk peserta lelaki sahaja dan yang benar-benar serius untuk belajar
ii) Mix and match ? kalau peserta mampu menguruskan tanaman dengan baik..syarikat akan siapkan tapak pertanian yang boleh dimodalkan investor ?besar? untuk diusahakan oleh peserta..

Untuk waktu ini, tanah ditawarkan di kawasan Hulu Langat dan Kuala Lipis..jika mahukan sebarang butiran lanjut harap jelaskan bahagian mana anda maksudkan (1)-(3) berserta nama dan no fon dan email atau inbox sy di FB Khai Liza


PERKHIDMATAN GREEN MILLION AGRISOLUTION ENT
Syarikat ade menyediakan khidmat nasihat atau bertindak menjadi konsultan bagi yang berminat :
(1) Memulakan tanaman fertigasi sama ada untuk
i) Komersial / perniagaan ? bertujuan untuk mendapatkan keuntungan..
Bagi yang berminat untuk tujuan komersial atau perniagaan berasaskan pertanian fertigasi..bimbingan akan diberi bermula dengan memberi khidmat nasihat dan langkah seterusnya seperti bantuan menyediakan kertas kerja pertanian dan lain2 lagi
ii) Kegunaan sendiri ? sekadar hobi..

** Khidmat nasihat sedia dikongsi..bagi yang berminat boleh hubungi En Muhammad Rozi di no 0133650041, 0123750041@ 0129163500 atau boleh tinggalkan nama, no fon serta pilihan (i) atau (ii) di email mattrozi.biss@yahoo.com atau khailiza_82@yahoo.com

Niche: Usahawan Baja Pertanian
 
1. Ceknua - Thu 15/Nov/2012, 8:36pm
Tolong jawab :

BETUL KE KENYATAAN YG MENYATAKAN SELEPAS 3 BULAN KEUNTUNGAN DAN MODAL AKAN DIPULANGKAN SEKALI GUS SEPERTI TERTULIS DIATAS?????

BERANI KELUAR IKLAN MESTI BERANI JAWAB....

BETUL KE?

SILA JAWAB......  
2. Iskandar 90 - Fri 16/Nov/2012, 4:05am
Salam semua.
Syarikat kami menghasilkan baja jenis foliar bg semua jenis tumbuhan untuk meningkatkan hasil tanaman..sehingga 2 kaliganda.produk popular kami ialah baja padi,getah,kelapa sawit..
Disini syarikat kami ingin mencari pengedar di kawasan2 yg belum mempunyai pengedar...
Sekiranya anda berminat untuk menjadi pemborong yg sah...sila hubungi kami untuk keterangan lanjut...0134729747 iskandar zulkarnain (manager marketing) TTF Sdn Bhd  
3. Jep 5 - Fri 16/Nov/2012, 8:24am
Penulis iklan ni tk serik2 mengulangi iklan yg sama...mcm robot la plak...ramai dh terkena dgn fertigasi ni...cuba baca di ruangan Diskusi Tuntutan Dan Tribunal...cukup2la tu...bangsa kita juga yg terkono...  
4. Iskandar 90 - Sat 17/Nov/2012, 12:01am
Ada orng yg terkena kew.?ish melayu2....  
5. Ceknua - Mon 19/Nov/2012, 1:24pm
Saudara Mattrozi...Jawab lah jika iklan anda ini benar seperti yg dinyatakan.

Ada banyak lagi penjelasan yg diperlukan oleh bakal2 mangsa...

Jika tak jawab, sah lah....iklan ini hanya ingin mengelirukan orangramai shj....hanya ingin mencari mangsa2 terbaru...  
6. Ceknua - Mon 11/Feb/2013, 1:11pm
Nak Tahu iklan ni benar ke tak?..

Ni tambahan lagi satu mangsa terbaru Mattrozi Penipu....

"Farmers - 04 Feb 2013, 11:33am
saya pelabur mattrozi nie,

sy melabur RM3K. sy nak tuntut duit tu. ada tak rakan lain yg dah dpt modal masing2?"

Ini linknya....

http://www.majalah.com/?classified:fertigasi-mattrozi-share-maklumat:8SX0M0Z8XC  
7. Montmelony - Tue 14/Jun/2016, 5:44pm
Mont Melony Sdn Bhd,
Telok Panglima Garang,
Selangor.

Assalamualaikum, kami ada membekalkan barangan fertigasi seperti polipaip, polibeg pelbagai saiz, baja fertigasi, baja pertanian, racun, tangki, tanah semai, sabut, peralatan serta mesin fertigasi, set hidroponik, biji benih dan lain-lain.Disamping itu, kami ada menyediakan perkhidmatan pemasangan fertigasi.

waze/fb/web : pembekalpertanian.com

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 012-7717863.  

Page 1   (Total 7 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..