Betul ke Air Dari Penapis Air Moden Boleh Membuatkan Gigi Kita Reput dan Berlubang?
Linkman @ Azman Consultation
Sat 2/Oct/2021 11:18am [Last Comment]
Sekarang nih hampir semua rumah di malaysia ada penapis air samada coway, jiksoo, cuckoo dll.. dari sekaya2 maknusia sampailah yg se susah2 maknusia.. semua ada penapis air dalam rumah...

masa sign kontrak beberapa tahun lepas.. saya dah dengar amaran.. penapis air nih nanti.. habis rosak gigi kau nanti man... tapi saya teruskan juga..

sekarang.. selepas 2 tahun guna .. kedua2 gigi geraham saya rasa sakit, mengilu dan mcm nak berlubang.. tak boleh kunyah benda2 keras.. rasa mcm nak pecah gigi..

dulu mmg tak ada masalah... tak pernah sakit gigi... saya gosok gigi 2 atau 3 kali sehari... tak pernah miss..

nampaknya kena balik guna cara lama.. beli kettle plastik dan minum air paip semula.. sebab saya takut jumpa misi di klinik gigi.. misi semua garang2 thehe..

Niche: Diskusi Bisnes | Ejen Penapis Air | Sembang
 
1. Linkman - Sat 2/Oct/2021, 11:21am
sebab apa air paip boleh mengelakkan gigi berlubang.. sebab tak silap saya memang air paip ada dimasukkan sedikit flourin utk menguatkan gigi.. bila guna penapis air.. semua flourin kena tapis sekali..  
2. Linkman - Sat 2/Oct/2021, 11:23am
Water fluoridation is the controlled adjustment of fluoride to a public water supply solely to reduce tooth decay. Fluoridated water contains fluoride at a level that is effective for preventing cavities; this can occur naturally or by adding fluoride

Source: Water fluoridation
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_fluoridation  

Page 1   (Total 2 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..