Berhati-Hati Dengan Sindiket Pembantu Rumah Asing
Amilahhasiefah - Mon 26/Jan/2015 11:38am [Last Comment]
Assalam warga Majalah.com.

Sila berhati-hati dengan iklan yang menawarkan servis pembantu rumah asing kerana ada diantara mereka adalah agen yang melakukan sindiket menipu orang-orang yg memerlukan pembantu rumah.

agen akan memberikan nombor anda kepada pihak2 tertentu untuk tujuan mendpatkan pembantu rumah dan meminta sejumlah wang berupa wang tunjuk dan tambang feri / kapal terbang. jika wang berkenaan itu dimasukkan, mereka akn segera mem 'block' nombor anda..mereka menggunakan talian Indonesia utk mengaburi mata org yg sgt memerlukan pembantu rumah..kebanyakan mereka adalah dari tanjung balai, jawa barat, acheh

kami telah memiliki bukti dan akn mengambil tindakan ke atas permasalahan ini..

kpd admin majalah.com, sila email kepada sy di amilahhasiefah@gmail.com untuk keterangan lanjut.

Niche: Pembantu Rumah Asing | Diskusi Tuntutan Dan Tribunal
 
1. Ameeraida - Tue 27/Jan/2015, 4:17pm
Jangan percaya no no ni..nk ofer maid konon pembekal..n minta wang feri la mcm mcm
+6287860251073hendry
+60162417437hendry
01140498360hendry
+6285262441960
+6281370917361
modus operandi ialah ambil no dr majalah.com ni..
so berhati hati je..jika kutip rm500 duit feri konon..mmg nmpk murah..jika 10 mangsa terkena tu easy money
juga atas nasihat jika MAID PASPOT BUAT KAT BATAM walau x semua tp majoriti..maid tu recycle maid atau ex hooker..yg lari n kesana buat paspot lain..just as precautions..everyone hv d right utk memilih n komen jika rasa saya x betul.
saya dah jumpa yg asal paspot buat kt batam ialah pelacur kt pulau batam
f.y.i  
2. Ravindran 6 - Tue 27/Jan/2015, 10:39pm
Salam,,, saya sokong dgn nasihat puan... sekarang agen dr Indon dan PATI ,
dan rakyat Indonesia sendiri didapati menggunakan forum ini ,, untuk berurus niaga dan minta kerja dan sebagainya.

Tuan , Moderator .. tolong sekat kemasukkan AGEN INDON TERUS KE FORUM INI..

HATI HATI DGN AGEN DR MEDAN, PEKAN BARU, BATAM DAN ACHEH.,, AGEN NYA TAK JELAS ,, PEKERJA PUN BERMASAALAH. ,, HILANG WANG KITA,

Saya sudah 10 tahun,pengalaman,, berurusan dgn AGEN INDON DAN PEKERJANYA.,, nasihat saya HATI HATI.  
3. Mekala 2 - Wed 28/Jan/2015, 12:49pm
saya juga mangsa penipuan.Ajen dari Indonesia. Sila berhati-hati. Dia pernah jugak sumpah atas Al-Quran bahawa dia tidak menipu.  
4. Wany Orange Bridal 3 - Thu 29/Jan/2015, 8:39pm
Saya sokong dieorg sindiket dan penipu...  
5. Bol Hassan - Tue 3/Feb/2015, 2:06am
Jangan risau saya ada bekalkan Pembantu rumah Sarawak
Local org tempatan islam
Umur 30 hingga 45 thn
Cost rm3500 gaji 450 sebulan ( tiada cas tesmbunyi)
Whataps saya 0199200603  
6. Nik Nazaruddin - Thu 5/Feb/2015, 11:58am
Sila ignore iklan dari 017-6218471. kepunyaan babi pukimak Azzham Faris@Jamal Ng @ S Rozana si Barua Sial. Mak dia main dengan beruk tu pasal dapat sial ni yang mak dia tak ajar halal dan haram. Bapak dia beruk tu pasal kerjanya menipu.  
7. Yana 478 - Mon 9/Feb/2015, 11:53pm
En Bol Hassan , kenapa kos utk dptkan pembantu rumah Sarawak sampai RM 3500. Tq.  
8. Sw Bina - Thu 12/Feb/2015, 7:22pm
Bol Hassan. Email kepada saya biodata maid sarawak tu. Email azizul99@yahoo.com  
9. Asraf 255 - Thu 12/Mar/2015, 3:50pm
jGAN MENIPU BOL HASSAN TAK BAIK MAKAN DUIT HARAM NANTI JADI HARAM JADAH  
10. Knazlaily Kamarudin - Mon 8/Jun/2015, 10:37am
Pernah dengar pembekal maid dari melaka. Nama panggilan ahmad. Org melaka. Agen tipu gak sy rasa...bayar rm4000. Sy dah bayar. maid dapat hntr sampai umah tapi esoknya dah hilang. X sampai 24 jam...

mcm menipu sgt...marketing dibuat oleh azmee ..tel no 013358 1228. So azmee blh contact lagi...sbb azmee ni ckap dia tolong iklan je...urusan maid ahmad yg buat.

No tel amat 011 11256302 atau 01132694677  
11. Kyah - Thu 11/Jun/2015, 2:14pm
En asraf 255 pn kna tipu dgn bol hassan tu ke??? Dia knalkn dri dkat sya.sbgai rahmat..X ingt mati kot...  
12. Kyah - Thu 11/Jun/2015, 2:20pm
Sya mgsa tipu bol hassan tu...sya dh byar rm2.5k kta dlam msa 2 mgu sya akn dpt maid...dia bg alamt palsu...org cina yg dudk...no sya dia dh block...sya kna.tpu awal bln 3 aritu...  

Page 1   (Total 12 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..