Bakal Ibu yg Kecewa
Nor 580 - Tue 23/Aug/2016 9:27am [Last Comment]
Salam Warga Majalah.com

Saya ingin melahirkan rasa sedih apabila ada sesetengah majikan melakukan diskriminasi terhadap ibu mengandung.

Saya dah berkahwin, umur 26 dan sedang mengandung 7 bulan. Walaupun saya fresh graduate, saya tidak diterima bekerja diatas faktor mengandung. Saya pernah diberhentikan kerja pd usia kandungan 3 bulan atas faktor mengandung.

saya cuba untuk menjadi dropship dengan menjual barang2 online tapi tiada hasil. Saya amat tertekan atas faktor masalah kewangan yg dihadapi. Suami kerja swasta, kalau dikira gaji bersih hanya rm300-400 je sebulan. Saya sedih kerana masih belum membuat apa2 kelengkapan menyambut kelahiran anak blan 10 ni kerana tidak berkemampuan.

sedangkan makan pun tk cukup, apatah lg nak membeli barang2 keperluan bayi. Saya ingin membantu suami mencari pendapatan. saya berharap jika ada kerja yang sesuai utk ibu mengandung di kawasan kuantan, boleh la maklumkan pada saya.. agar dapat mengurangkan beban sy yg terdesak memerlukan kerja..

Terima kasih.

Niche: Diskusi Bisnes
 
1. Kastava - Tue 23/Aug/2016, 9:40am
salam puan. saya sekadar membantu yang termampu ya.

puan ada facebook? join group2 kuantan ni. mungkin ada diantara warga kuantan sana tu yang dapat membantu tu.

cuba join group2 kuantan ni..

1- warga kuantan:
https://www.facebook.com/groups/280500782026015/

2- kuantan market:
https://www.facebook.com/groups/315970621825458/

3- kuantan group
https://www.facebook.com/groups/kuantanpahang/

4- kuantan
https://www.facebook.com/groups/109255267993/

5- kuantan kita
https://www.facebook.com/groups/KuantanKita/

6- warga kuantan 2
https://www.facebook.com/groups/1376624802643804/


--------
cuba puan join group2 sana tu.. mungkin ada warga tempatan di kuantan boleh berikan apa2 peluang tu.

InsyaAllah. Doa. Sabar.
Sesungguhnya, Allah sentiasa bersama dengan Hambanya yang sabar..

Ada jalan tu InsyaAllah..

.. sekadar membantu  
2. Aishah Mnr - Tue 23/Aug/2016, 9:42am
salam puan sy simpati dengan nasib puan. Kalau puan berminat nk tambah pendapatan, kami ada produk pendidikan Kit Bijak Menabung dan sedang mencari agen dan dropship. Puan boleh rujuk post kat bawah ni dan boleh hubungi kami kalau berminat. terima kasih.

http://www.majalah.com/?classified:agen-diperlukan-produk-kanak-kanak-senang-jual-keuntungan-maksima-45:FYTRWS89ND  
3. Dr Love - Tue 23/Aug/2016, 6:34pm
saya sangkakan adalah satu kesalahan memberhentikan pekerja because of pregnancy. mohon sesiapa yg tahu proses undang2 malaysia jika boleh di saman kes spt ini?  
4. Wahmarketings Com - Tue 23/Aug/2016, 10:38pm
orang mengandung mana boleh kerja berat berat. .mana boleh kasar kasar.
kena marah kena maki nanti bawak emosi tu pada bayi...emosi orang megandung lebih emotional berbanding perempuan tak mengandung.

untuk mengurangkan masalah penguguran lebih baik jangan banyak bergerak. awak ''dicutikan'' itu ada sebab juga. yang berhentikan awak tu anak dah 2-3 orang. mereka tahu suasana mengandung macam mana. misalkata kalau ''tebrbesalin'' ketika kerja , gaji masih jalan. dan ini merugikan majikan dan syarikat jadi tidak produktif  
5. Snain - Fri 26/Aug/2016, 3:44pm
puan,
boleh puan pm sy?
saya dok kuantan, mana tau saya dpt tlg puan
ain 014 539 2590  
6. Abone - Tue 30/Aug/2016, 2:53am
Assalamualaikum Puan,

Daripada cerita puan, jelas keluarga puan tergolong dalam salah satu asnaf yg wajib dibantu pihak zakat. Saya cadangkan untuk jangka pendek, pihak puan mohon bantuan zakat dari Majlis Agama Pahang/ Baitulmal Pahang sementara kedudukan kewangan keluarga puan kembali stabil atau puan kembali bekerja.  
7. Bam 4 - Tue 30/Aug/2016, 4:06am
Salam Puan...
Nama saya Rizal
saya sekarang sedang menjalankan perniagaan telco iaitu menjual simkad Onexox.

Bisnes ini sebenarnya memerlukan modal.
Walaubagaimanapun untuk puan In Sha Allah, saya dan team saya boleh bantu, asalkan puan ingin menambah pendapatan dengan terus positif.

Bisnes ini hanyalah menjual simkad dengan harga RM10
puan hanya perlu menjual dengan berkongsi cerita pada orang terhampir dengan puan.

Setiap jualan sekeping simkad, puan akan menerima keuntungan sebanyak RM2.20

Dan yang lebih menarik, setiap kali pengguna yang beli simkad dari puan Topup (dimana mana kedai topup)
puan akan menerima insentif 10% dari jumlah topup. Andaipengguna itu topup RM50 sebulan , puan akan menerimma RM5. Andai puan dapat jual
1000Keping, kebarangkalian puan menerima Insentif sebanyak RM5000 setiap bulan itu sangat sangat ada.

Saya Bantu Selagi Positif.
Kuantan Peluang Sangat sangat Cerah.

whatsapp saya atau sms atau misscall saya utk maklumat lanjut.

0148146014  
8. Amir 508 - Tue 30/Aug/2016, 9:11pm
jgm lah bersedih . sungguh kamu adalah yg paling mulia disisi allah swt jika kamu beriman dan bertaqwa.  
9. Qaleesya 2 - Wed 31/Aug/2016, 10:51pm
Kepakaran kami adalah membantu ramai pasangan suami isteri dan anak-anak yang dalam keadaan tertekan dengan masalah keluarga, tidak ada tempat untuk menceritakan masalah dan menginginkan nasihat pakar untuk mendapatkan solusi terbaik untuk menjernihkan kembali keladak rumah tangga mereka, memberi bimbingan untuk mengelakkan tekanan jiwa di kalangan pasangan serta anak-anak pasangan bermasalah dan mengelakkan kehilangan suami/isteri serta anak-anak anda akibat tekanan jiwa yang teruk lantas membawa kepada perlakuan ?BUNUH DIRI?.

Masalahnya ialah, ramai yang ada masalah keluarga dan emosi tidak tahu dekat mana nak mengadu, dapatkan nasihat yang praktikal dan berkesan, sehingga akhirnya lambat mendapatkan bantuan lantas memberikan tekanan jiwa yang teruk kepada diri dan memberi kesan yang buruk kepada anak-anak.

..:PROMOSI SESI PERUNDINGAN KELUARGA & PSIKOLOGI PERCUMA SEMPENA SAMBUTAN TAHUN BARU CINA :..

Anda ada masalah???

Tak tahu nak mengadu dengan siapa???

Jika YA, daftarkan nama, emel dan no. telefon anda di sini pada 10 Februari dari 10 pagi hingga 10 malam untuk mendapatkan sesi Perundingan Keluarga & Psikologi bersama kami. Terhad untuk 10 orang terawal mendaftar sahaja.

Ia adalah 100% PERCUMA. Tapi anda kena bertindak pantas kerana ia adalah untuk tempoh masa yang sangat terhad sahaja.

Azwa-Afidz
013-4891984
Pakar Perunding Keluarga & Psikologi Anda  
10. Shasha 101 - Fri 2/Sep/2016, 10:44am
kebanyakan syarikat mmg tidak akan menggajikan pekerja yg sedang mengandung. bukan sbb diskriminasi tp sbb nanti bru kje dua tiga bulan dh nk cuti bersalin. jd sgt2 tidak produktif.

sy ada satu program menyimpan duit dalam bank agro dan bank akan bayar komisen pd kamu kalau kamu rujuk org lain utk buat simpanan yg sama.
klu kamu rajin, boleh dapat byk komisen dr bank.

kalau kamu berminat, boleh wasap sy di 011-15410102

kje hanyalah rujuk org utk buat simpanan di bank agro.

klu kamu rasa kamu boleh buat ini,kamu wasap sy. boleh buat part time online shj.  
11. Washoku Ent - Tue 6/Sep/2016, 11:01am
1. jangan mengeluh apabila memilih untuk berkahwin dan mengandung dan beranak.

2. baki bersih gaji suami sudah diketahui sebelum menikah. kemampuan bekerluarga tidak kuat. namun masih memilih utk mengandung dan melahirkan. kerana yakin rezeki itu Allah yang beri.

3. jika yakin rezeki di tangan Allah, usaha di tangan manusia, usahalah dengan pelbagai cara. jangan mengeluh disini.

4. ada ibu tunggal anak ramai, kerja jual kuih waktu pagi, ambil upah masak makanan tengahari dr org tgh yg jual di pejabat, ambil upah buat karipap di kedai frozen 3 sen sebiji karipap. setiap masa dia ada dia buat kerja. dia tak masuk majalah.com mengeluh.

5. jika anda jadi majikan, pekerja mabuk seminggu 8 hari tak boleh buat kerja, gaji perlu dibayar ikut kontrak, manakah yang lebih baik bagi seorang majikan?

6. mengeluh tidak menyelesaikan sebarang masalah. tetapi bangun dan buat kerja akan selesaikan byk masalah.  
12. Shahrilmuslim - Tue 6/Sep/2016, 2:18pm
Semua orang byr bil elktrk,air,astro stiap bln. Ketahui anda dpt mnfaat dri bil anda. Keteranagn lanjut ke http://mym1muslim.blogspot.my  
13. Amira 247 - Wed 7/Sep/2016, 12:38pm
Puan dikira sebagai golongan yang boleh memohon bantuan jabatan kebajikan dan pusat zakat.

1) langkah pertama, puan pergi ke pejabat kebajikan & pusat zakat untuk memohon bantuan. Mereka memang ada peruntukkan.

2) kedua, bisnes yang paling senang memang dropship. cuma kena usaha lebih. banyakkan promote di fb. RICH SCHA antara penjual kosmetik yg bagi harga dropship rendah. banyak produk puan boleh jual. puan boleh cari dia di fb. taip je RICH SCHA. ramai jutawan kosmetik bermula dengan dropship.

Semoga puan terus berusaha & tak patah semangat.  

Page 1   (Total 14 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.

Youtube Link

Tebang Balak Pokok Getah Boleh Dapat Duit kah?? Episod 4 Usahawan Desa
Pertama kali tengok orang tebang balak pokok getah. Ada orang kata boleh dapat RM6,000 utk setiap 1 ekar getah.. ada yg kata langsung tak dapat apa-apa.. Pelik mana satu kan?
Mencari Umbut Kelapa Di Kebun - Episod 3 Usahawan Desa
Sebenarnya dimana letaknya umbut kelapa ni? Susah nak makan umbut kelapa sekarang.. waktu kenduri di kampung pun belum tentu ada.. Kalau dulu umbut kelapa adalah hidangan wajib kenduri kahwin.
Membuat Markas Di Kebun.. ala-ala Markas Komunis - Episod 2 Usahawan Desa
Perkara awal yg perlu dibuat untuk meneroka kebun.. adalah membuat markas tempat berehat. Kemudian mengorek telaga ala kampung untuk sumber air pelbagai kegunaan. Jom timba air telaga cara kampung dulu-dulu!
Buat Jalan Batu Kasar Di Kebun - Episod 1 Usahawan Desa
Perkara pertama sekali yg perlu dibuat utk membuat kebun adalah membuat jalan batu kasar. Supaya tak lecak bila hari hujan.Berapa kosnya agaknya ya..