Tanaman Apa yg Sesuai Ditanam di Keliling Rumah utk Extra Income.
No Owner - Fri 28/Jan/2011 12:02am [Last Comment]
Saya baru siap buat rumah kat kampung...ingin nak bertani sikit kat halaman rumah yg kosong..tolong beri info tanaman apa yg sesuai & blh bg extra income dgn cepat...

Niche: Usahawan Tani | Diskusi Bisnes
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
13 Nov 2014 (Khamis) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya

Seminar Memborong Produk di China
12 Nov 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Dun - Wed 19/Jan/2011 11:10am
    salam....paling senang ialah cili padi,hari2 orang guna,dan hari2 orang nak beli...tanam pun senang...jaga pun senang.Awak mesti suka klu ianya dah mula berbuah.Tapi....nak selalu tengok,jengok dan jaga cam anak .Confirm akan beri pulangan yang baik....cuba check sekarang sekilo berapa harga....mahal oooo..  
  2. Cm Omarullah 2 - Wed 19/Jan/2011 11:10am
    beli benih kangkung, semai...kurang 2 minggu dh boleh jual.
    tanma serai, kunyitm halia, pisang, daun limau purut...macam2 boleh tanam. pegaga,...tebu...  
  3. Fara 11 - Wed 19/Jan/2011 11:11am
    tanam ler pokok cili.. termasuk cili merah, cili api. ish3.. byk jenis boleh ditanam kalau menjd ler.. jgn mati kering dah ler pokok2 tu..  
  4. Cm Omarullah 2 - Wed 19/Jan/2011 11:21am
    klu takda kawasan, dalam pasu boleh, tanam dalam apa bekas pun boleh. orang kalu rajin dan kreatif, atas air lombong pun boleh tanam apa2 sayur.
    cili padi, cili merah, terung, petola. kacang botol...ish! ish! ish! apa yang pening sgt tu nak pikir tanam apa tepi rumah.

    Rumah flat, aprtment tingkat 20 pun tanam sayur dalam pasu bunga.  
  5. Fara 11 - Wed 19/Jan/2011 11:51am
    i tanam dlm tong ikan aje. i tanam pokok kunyit, pokok halia.
    seblm ni tanam sayur sawi jenis botol, idup.. tak ada nak menjual pun, masak aje wat lauk seharian. tak ada racun, memadai dgn baja dari air beras dan air darah ikan..  
  6. No Owner - Wed 19/Jan/2011 3:06pm
    terima kasih byk2 dgn semua cadangan..saya bkn xtau nak tanam apa..cuma nak cari yg paling senang jaga dan cepat blh jual...dan paling org nak beli..  
  7. No Owner - Wed 19/Jan/2011 3:12pm
    Dun..berapa lama ambik masa utk jaga cili tu smpai kita blh jual?  
  8. Batubadak - Wed 19/Jan/2011 11:44pm
    tanam ulam2 kampung yg senang mcm pegaga atau ulam raja..cepat membiak, payah dapat penyakit..senang nak jual kat pasar2..  
  9. Linkman - Thu 20/Jan/2011 11:35am
    di kelantan area jeli kg saya ... org tanam salak sekeliling umah. senang nak jaga. ada pasaran disana sebab org buat jeruk salak. slalu ada pemborong datang umah beli...  
  10. No Owner - Thu 20/Jan/2011 12:37pm
    batubadak & linkman : terima kasih..  
  11. Izan 17 - Thu 20/Jan/2011 12:39pm
    kalau rajin tanam kunyit, serai halia dan limau.. tapi pulangan x lah bayak sgt tapi utk kegunaan harian ok  
  12. Mattrozi - Sat 22/Jan/2011 7:06am
    salam..memang banyak tanaman boleh ditanam.. tapi kita kena ambil kira berbagai faktor... saya boleh bagi khidmat nasehat.. sehingga la kepada membekalkan keperluan pertanian. mattrozi.biss@yahoo.com 0133650041.. berhubung-hubunglah untuk bersahabat.sama2 kita maju dan jaya dalam pertanian  
  13. Nasir Aziz - Sun 23/Jan/2011 2:01pm
    Tanam je pokok bonzai kesinai banyak-banyak.Sekarang orang dok sibuk jual pokok kesinai yang di ambil dari hutan.Batang nya lurus-lurus je.Pun dah nampak cantik.Sekarang boleh dapat pokok kesinai yang pokok berputar macam spring.Lagi nampak cantik can changggih.Tanah banyak2 kat rumah,nampak cantik.Dah 2 tahun Jual RM300 keatas 1 pokok.Harga anak pokok tinggi 3 kaki RM 50/00 sebatang (harga borong) email nasiraziznasir@gmail.com
    Dah tanam atas tanah baja sebulan sekali je.Siram air 2 - 3 hari sekali kalau musim panas.Cukup 2 tahun jual.Tak banyak kerja.  
  14. Madbiz - Sun 23/Jan/2011 10:01pm
    salam,anda boleh try usahakan tanaman tauge,tauge jika diusahakan dengan serius boleh dipasarkan selepas empat hari.terdapat sebuah teknologi ciptaan anak melayu untuk mengusahakan tanaman tauge.tanaman tauge juga tidak memerlukan kawasan yang lapang dan pencahayaan yang tinggi,contohnya tauge boleh diusahakan dalam bilik yang kosong dan tidak ditembusi cahaya.pasarannya yang luas.anda boleh mengusahakannya kerana banyak dipelopori oleh peniaga cina.INSYALLAH  
  15. Nalz - Mon 24/Jan/2011 8:05pm
    Salam.. Nak minta panduan dr kenkawan yg lbh berilmu.. Sy pernah ade cita2 nak tanam serai peha ayam..mmg blh buat income.. Tp masalahnye susah nak pasarkan..ramai gak yg kena tipu oleh Contrct Farming( maaf kpd pengusaha CF yg jujur).. Ade sesape tau pembeli secara pukal? Tqvm  
  16. Engineer Arkitek - Fri 28/Jan/2011 3:57pm
    Kalau bukan bercucuk tanam...bela ikan pun okay apa. Ikan keli laku..boleh supply kt restoran2 berdekatan  
  17. Eastevia - Sat 29/Jan/2011 2:55pm
    tanam cili je senang..lepas tue tanam tebu untuk jualan hari raya nt...yng lain tanam tauge untuk pendapatan cepat dan memberi banyak kepuasan...hubungi ???? (orang yang berkenaan) saya bagi cadangan je..huhu  
  18. Nizam 62 - Tue 1/Feb/2011 4:32pm
    tanam lalang lagi senang..biar aje hidup...lepas tu bagi tebas keluar peluh...  
  19. Syukurlagi - Wed 9/Feb/2011 1:14pm
    bendi jer...skrg ni RM 4.50 sekilo..hasil setiap 3 buln boleh dah kutip..tp jgn tanya pndapat pekebun sebelah tanah,. nnt dia kata mcm2 yg xboleh tanam..ganggu rezki dia la tu..  
  20. Avis - Fri 11/Feb/2011 6:18pm
    tanam pokok stevia... pokok dia kecik aje... cantik pun cantik jugak la..
    daun dia boleh buat teh o.. tak payah nak campur gula, daun tu memang dah manis... kalau ada org sakit kencing manis boleh la tanam pokok tu.  
  21. Mohd Shareez - Mon 14/Feb/2011 9:44pm
    TANAM JE SERAI. MEMANG LUMAYAN  
  22. Hija - Sun 6/Mar/2011 8:36pm
    tanam jagung boleh juga senang jaga  
  23. M taib - Mon 4/Apr/2011 9:30pm
    cuba tanam cili dan sayur sayuran selepas ini.Tapi kalau di muar di mana pemborong hasil tanaman saya nanti.  
  24. Farmingwonderland - Thu 27/Jun/2013 10:53pm
    salam warga majalah,tanam anggur pun ok juga,mula2 je penjagaan sama mcm pokok yg lain,musim buah buat sendiri bila nak,jangka hayat 25-100 tahun,daun nya berguna,getahnya pun berguna,batang nya boleh disemai jadikan anak pokok untuk dijual....  
Page 1   (Total 24 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2730)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (215)
Bengkel Kereta (1488)
Bengkel Motosikal (249)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (650)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (548)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1362)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1255)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (165)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1487)
Bisnes Kurier Dan Logistik (678)
Bisnes Minuman (1462)
Bisnes Pasar Malam (1969)
Bisnes Pelancongan (548)
Bisnes Pengantin (684)
Bisnes Perabot (854)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1108)
Bisnes Restoran (3329)
Bisnes Roti Dan Bakeri (708)
Bisnes Salun Rambut (364)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (380)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (661)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (819)
Bisnes Untuk Dijual (3319)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1772)
Diskusi Bisnes (1961)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (721)
Expo Karnival Tapak Niaga (6472)
Forex Malaysia (1882)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (711)
Hiasan Taman (242)
Hotel Resort Homestay (1009)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (330)
Ingin Berniaga (2820)
Insurans Dan Takaful (1727)
Insurans Roadtax Kereta (338)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1983)
Kedai Emas (452)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2530)
Kedai Hardware (437)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3835)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (345)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1845)
Kedai Sewa (1635)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (5002)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4811)
Kerja Kemahiran (1954)
Kerja Kosong (11759)
Kerja Praktikal (2063)
Kerja Sales (2277)
Kerja Sambilan (6320)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (455)
Kontraktor Balak Dan Kayu (480)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (391)
Kontraktor Pembinaan (2056)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2818)
Kursus Kecantikan (687)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (323)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1622)
Mencari Pelabur (3683)
Mesin Fotostat (353)
Mesin Freezer Dan Chiller (268)
Mesin Industri (512)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (567)
Pakej Pelancongan (2611)
Pakej Perkahwinan (1202)
Pakej Perniagaan (894)
Pasar Basah (1460)
Pekerja Asing (1235)
Pelaburan Saham Unit Trust (944)
Pembantu Rumah Asing (1858)
Pembekal Barang Runcit (1580)
Pembekal Beras (109)
Pembekal Buah-buahan (483)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (649)
Pembekal Kerepek (1100)
Pembekal Keropok (444)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (238)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (415)
Pembekal Rempah Dan Perencah (596)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1184)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (606)
Pemborong Bundle (865)
Pemborong Cadar Dan Tilam (454)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (695)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (109)
Pemborong Pakaian Bayi (774)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1657)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4209)
Pemborong Telekung Dan Songkok (566)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3524)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2789)
Pembuat Papan Tanda Iklan (277)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (482)
Pendaftaran Syarikat (494)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (953)
Pengedar Bahan Pencuci (718)
Pengedar Buku Dan Majalah (586)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1539)
Pengedar Permainan Kanak2 (599)
Pengedar Produk Kecantikan (2628)
Pengedar Produk Kesihatan (2999)
Pengurus Majlis (596)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (727)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (695)
Penternak Kambing (287)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (265)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (722)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (571)
Perkakas Dapur (624)
Perkakas Elektrik (438)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1533)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (520)
Pinjaman Kad Kredit (389)
Pinjaman Kereta (608)
Pinjaman Peribadi (10592)
Pinjaman Perniagaan (1836)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1319)
Program Consignment (2014)
Program Dropship (6741)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1542)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (523)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (366)
Pusat Tadika Dan Taska (1316)
Pusat Tuisyen (1067)
Rancangan Perniagaan (594)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4289)
Rumah Untuk Dijual (3737)
Servis Freelance (1111)
Servis Keselamatan (720)
Servis Pembersihan (828)
Servis Pengedaran Risalah (459)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1822)
Sewa Lori (2562)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (248)
Studio Fotografi (900)
Studio Grafik Dan 3D (1100)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (727)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (640)
Tanah Untuk Dijual (4848)
Tempahan Biskut Dan Tart (2153)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (668)
Tempahan Katering (2150)
Tempahan Kek Dan Coklat (2145)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1748)
Tempahan Minuman Dan Dessert (463)
Tempahan Nasi Lemak (522)
Tempahan Roti (360)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (640)
Ubahsuai Rumah (1686)
Urut Tradisional (793)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1095)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2310)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1352)