Search Majalah.com
Respon Ekspo Sempena Hari Keputeraan Yam Tuan Besar, N. Sembilan di Seri Menanti
Norhafeza Usak @ Pemborong Serbaneka RM2 - Wed 16/Jan/2013 9:04am [Last Comment]
Ekspo sempena Hari Keputeraan YAM Tuan Besar N.Sembilan di Seri Menanti telah berakhir. Rata2 peniaga yg ambil tapak termasuk lah aku sendiri ramai yg tak berpuas hati dgn ekspo ini. Ada yg balik modal tapak jer, ada jugak yang rugi..So ini pendapat aku lah untuk perbaiki lagi ekspo ini di tahun2 akan datang. Sewa tapak dah murah, memang terbaik cuma perbaiki lagi beberapa perkara lain :

a) Tapak ekspo ini tak sesuai sbb berlopak, berlumpur dan becak. Tambahan pulak musim hujan, bertakung air..Peniaga pun payah nak bergerak dalam kanopi, pengunjung lagi lah tak mahu masuk takut kaki / kasut kotor. Jika nak buat ekspo ni secara tahunan, buat lah tapak kekal. Tar atau letak batu kat ke tempat tu

b) Peniaga haram terlalu ramai. Masa malam kemuncak, peniaga haram ni siap buka meja dan tutup laluan ke kanopi peniaga. Penganjur ekspo pihak berkuasa (majlis perbandaran) tapi ekspo sendiri ramai peniaga haram. Aku tahu peniaga haram ni bayar jugak sedikit pada penguasa tapi jangan lah sampai peniaga yg ambil tapak di anak tiri kan..Kami bayar tapak tu tapi tak boleh buat sales sbb peniaga haram ni..

c) Had kan kanopi 10 x 10. Tapak niaga ni terlalu lah banyak. Sampai orang tak larat nak pergi semua tapak. Susunan pun tak betul, selang seli tapak kering dgn makanan minuman. Kanopi yang depan jer org lalu. Kanopi belakang orang tak pergi pun. Satu lagi, jika jual baju, jgn lah jual benda lain. Ini siap jual mainan sekali..Mentang2 kanopi depan, semua benda nak jual. Penganjur kena bertegas lah..

Ini pendapat aku lah. Kalau ada peniaga lain nak tambah, di persilakan. Sewa tapak mmg murahk, event pentas mmg tip top tapi nak buat duit ekspo ni susah sikit lah. Melain kan jual makanan atau jadi peniaga haram / rambo..

Niche: Expo Karnival Tapak Niaga | Diskusi Bisnes
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
3 Dec 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya

Seminar Memborong Produk di China
29 Nov 2014 (Sabtu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Mohd Khir Shaari - Wed 16/Jan/2013 9:46am
    Salam,saya kg antara sekarang berniaga yg terlibat dlm xpo ni, sewa tapak mmg murah ,,dan berpatutan. APA yg dinyatakn ada kebenarannya. Tetapi ini harus dijadikn pengajaran kepada penganjur utk memperbaiki mutu perkhidmatan pada masa akan datang. Penganjur harus fikirkn kemudahan pengguna utk melawat ruang niaga,apa yg penting ialah susun atur jenis perniagaan, disini saya lihat agak berserbut dan bercampur aduk antara peniaga makanan dan pakaian. Tapi apapun kepada para usahawan jgn putus asa. Mungkin rezeki kita bkn disitu mungkin ada hikmah disebaliknya. Apa yg penting kita dh usaha. Sesungguhnya ALLAH yang maha mengetahui  
  2. Raja Hajariah Bt Raja Yahya - Thu 17/Jan/2013 6:15pm
    Assalamualaikum,ada sesiapa org seremban yg dah minum jus Vemma,tapi dah habis stok..nak order ,tunggu lama,sebab sy terlebih order ada dlm 3 pack ni ,jika ada sesiapa yg nak dpt segera jus tersebut sila hubungi sy,>>017-3575660 nanti boleh sy hantar ke rumah anda.Mana2 yg belum jadi ahli dan nak dpt income lebih -kesihatan terjamin duit dpt ,sila >>http://darirumahpulanganlumayan.weebly.com/.Kita sama bina rangkaian.Mcm mana?Sudi2kan lah  
  3. Siti Hafsah 2 - Sat 19/Jan/2013 12:47am
    betul tu betul...sokong fiza......  
  4. Zack 154 - Thu 24/Jan/2013 6:58pm
    menyampah aku dengan orang MLM ni  
  5. Ahmad Fuad Daud - Fri 25/Jan/2013 9:25am
    Memang tiiap tiap tahun macam tu.....  
Page 1   (Total 6 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2825)
Bengkel Basikal (74)
Bengkel Besi (225)
Bengkel Kereta (1508)
Bengkel Motosikal (253)
Bengkel Tayar (219)
Bisnes Air Mineral (372)
Bisnes Ais Krim (517)
Bisnes Aksesori Kereta (664)
Bisnes Broadband (1116)
Bisnes Burger (551)
Bisnes Cermin Mata (162)
Bisnes Cuci Kereta (823)
Bisnes Cyber Cafe (453)
Bisnes Dobi (1388)
Bisnes Ebook (1068)
Bisnes Handphone (1273)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (575)
Bisnes Ice Blended (712)
Bisnes Jam Tangan (291)
Bisnes Jeruk (183)
Bisnes Kitar Semula (508)
Bisnes Komputer (1504)
Bisnes Kurier Dan Logistik (692)
Bisnes Minuman (1487)
Bisnes Pasar Malam (2007)
Bisnes Pelancongan (554)
Bisnes Pengantin (701)
Bisnes Perabot (878)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1123)
Bisnes Restoran (3396)
Bisnes Roti Dan Bakeri (724)
Bisnes Salun Rambut (374)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (388)
Bisnes Sms (162)
Bisnes Spa Dan Facial (681)
Bisnes Steamboat (199)
Bisnes Tablet Pc (445)
Bisnes Tradisional (840)
Bisnes Untuk Dijual (3424)
Bisnes Waffle Dan Jagung (388)
Bisnes Western Food (332)
Dewasa 18sx (1801)
Diskusi Bisnes (1990)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (741)
Expo Karnival Tapak Niaga (6643)
Forex Malaysia (1942)
Haiwan Peliharaan (477)
Haji Dan Umrah (470)
Hiasan Dalaman (726)
Hiasan Taman (244)
Hotel Resort Homestay (1034)
Iklan Tv Radio Media Massa (229)
Import Dan Eksport (335)
Ingin Berniaga (2838)
Insurans Dan Takaful (1768)
Insurans Roadtax Kereta (349)
Kedai Bunga (191)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1996)
Kedai Emas (459)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2554)
Kedai Hardware (441)
Kedai Ibu Dan Bayi (697)
Kedai Jahit (3963)
Kedai Kamera Dan Camcorder (351)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (342)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1904)
Kedai Sewa (1657)
Kereta Baru (1646)
Kereta Terpakai (5064)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4997)
Kerja Kemahiran (2024)
Kerja Kosong (12187)
Kerja Praktikal (2193)
Kerja Sales (2340)
Kerja Sambilan (6463)
Konsultan Peguam (161)
Konsultan Perniagaan (466)
Kontrak Swasta (302)
Kontrak Tender Kerajaan (467)
Kontraktor Balak Dan Kayu (486)
Kontraktor Jurutera (577)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (228)
Kontraktor Minyak Dan Gas (696)
Kontraktor Pasir (412)
Kontraktor Pembinaan (2099)
Kontraktor Perlombongan (326)
Kursus Dan Seminar (2869)
Kursus Kecantikan (697)
Kursus Makanan (672)
Kursus Motivasi (327)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1632)
Mencari Pelabur (3742)
Mesin Fotostat (358)
Mesin Freezer Dan Chiller (275)
Mesin Industri (523)
Mesin Jahit (389)
Mesin Proses Makanan (583)
Pakej Pelancongan (2648)
Pakej Perkahwinan (1219)
Pakej Perniagaan (905)
Pasar Basah (1487)
Pekerja Asing (1271)
Pelaburan Saham Unit Trust (969)
Pembantu Rumah Asing (1898)
Pembekal Barang Runcit (1593)
Pembekal Beras (117)
Pembekal Buah-buahan (493)
Pembekal Ikan Kering (390)
Pembekal Kelapa Dan Santan (659)
Pembekal Kerepek (1118)
Pembekal Keropok (454)
Pembekal Kicap Dan Sos (229)
Pembekal Kurma Dan Kismis (291)
Pembekal Madu (246)
Pembekal Mee Dan Bihun (128)
Pembekal Minyak Masak (418)
Pembekal Rempah Dan Perencah (621)
Pembekal Serunding (260)
Pembekal Telur (143)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1201)
Pemborong Batik Dan Sutera (355)
Pemborong Beg Galas (102)
Pemborong Beg Tangan (613)
Pemborong Bundle (877)
Pemborong Cadar Dan Tilam (465)
Pemborong Karpet (165)
Pemborong Kasut Dan Sandal (712)
Pemborong Lampin (304)
Pemborong Mutiara (113)
Pemborong Pakaian Bayi (781)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1692)
Pemborong Pakaian Lelaki (1141)
Pemborong Pakaian Plus Size (146)
Pemborong Pakaian Wanita (4297)
Pemborong Telekung Dan Songkok (572)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3573)
Pemborong Tuala (206)
Pemborong Tudung (2829)
Pembuat Papan Tanda Iklan (288)
Pembuat Plastik Kotak Botol (805)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (488)
Pendaftaran Syarikat (510)
Pendaftaran Trademark (36)
Pengedar Alat Tulis (961)
Pengedar Bahan Pencuci (730)
Pengedar Buku Dan Majalah (606)
Pengedar Contact Lens (248)
Pengedar Perfume (1566)
Pengedar Permainan Kanak2 (613)
Pengedar Produk Kecantikan (2658)
Pengedar Produk Kesihatan (3050)
Pengurus Majlis (605)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (743)
Penternak Burung Puyuh (96)
Penternak Ikan (699)
Penternak Kambing (296)
Penternak Lembu (398)
Penternak Udang (200)
Peralatan Makmal Dan Hospital (269)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (739)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (578)
Perkakas Dapur (633)
Perkakas Elektrik (452)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1551)
Pinjaman AIM (171)
Pinjaman Hartanah (526)
Pinjaman Kad Kredit (398)
Pinjaman Kereta (628)
Pinjaman Peribadi (10883)
Pinjaman Perniagaan (1865)
Produk Dari China (550)
Produk Sejuk Beku (1361)
Program Consignment (2046)
Program Dropship (6901)
Pusat Bahasa (366)
Pusat Jagaan Bayi (1609)
Pusat Latihan (661)
Pusat Memandu (125)
Pusat Mengaji Agama (536)
Pusat Pendidikan Tinggi (534)
Pusat Rawatan (374)
Pusat Tadika Dan Taska (1368)
Pusat Tuisyen (1097)
Rancangan Perniagaan (568)
Rawatan Alternatif (299)
Rumah Sewa (4380)
Rumah Untuk Dijual (3814)
Servis Freelance (1137)
Servis Keselamatan (735)
Servis Pembersihan (853)
Servis Pengedaran Risalah (474)
Setiausaha Syarikat (601)
Sewa Bas Dan Van (586)
Sewa Kereta Teksi Limo (1871)
Sewa Lori (2620)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (58)
Studio Filem Dan Videografi (258)
Studio Fotografi (917)
Studio Grafik Dan 3D (1142)
Studio Lukisan (134)
Studio Model Penyanyi Pelakon (761)
Studio Muzik (489)
Sukan Beladiri (119)
Sukan Berkumpulan (238)
Sukan Futsal (231)
Sukan Pancing (144)
Tanah Sewa (657)
Tanah Untuk Dijual (4954)
Tempahan Biskut Dan Tart (2174)
Tempahan Hamper (189)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (676)
Tempahan Katering (2194)
Tempahan Kek Dan Coklat (2178)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (181)
Tempahan Kuih Muih (1770)
Tempahan Minuman Dan Dessert (474)
Tempahan Nasi Lemak (533)
Tempahan Roti (379)
Terminal Bayaran (194)
Ubahsuai Pejabat (654)
Ubahsuai Rumah (1721)
Urut Tradisional (820)
Usahawan Baja Pertanian (375)
Usahawan Benih Dan Nursery (410)
Usahawan Tani (1106)
Vending Machine (390)
Voucher Dan Tiket (252)
Web Design Malaysia (2333)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1397)