Pinjaman Peribadi Public Islamic Bank
Nik Khairul Anwar - Tue 14/Dec/2010 1:05am [Last Comment]
Salam..

Saya menguruskan pinjaman peribadi berunsur Islam (Ba'i Al-Inah) kepada sesiapa yang berminat untuk membuat pinjaman.

Dengan pinjaman sehingga Rm150,000 untuk 20 tahun anda akan dapat menikmati kemudahan kewangan yang berlandaskan Islam untuk membiayai segala keperluan peribadi anda.

Segala pertanyaan berhubung pinjaman ini anda boleh hubungi saya di talian 017-6136840 atau emel nickanwar@yahoo.com.

Terima kasih.

Niche: Pinjaman Peribadi
     
  1. Emymanco - Tue 14/Dec/2010 1:17am
    swasta blh ke tuan????bank banyak sangat birokrasi...email saya chart pinjaman . mancoman80@yahoo.com. tq  
  2. Azlan Ghani - Tue 14/Dec/2010 1:19am
    aku rasa macam kerajaan sahaja yang boleh buat loan ni...  
  3. Mancoman - Tue 14/Dec/2010 1:48am
    bank ingat orang swasta macam aku ni gaji seribu dua ke sbln....ingat tak layak ke nak pinjam....apa raaaa.tgk income gua dulu banker ooii..
    kerja tetap pn dah melambung... campur lak buat part time MLM ni....aduiii duiii .kalau boleh aku nak pinjam satu juta.....ada la projek aku...ada yang nak bagi pinjam?????
    max 5 tahun aku bayar balik...  
  4. Sahabat Pena - Tue 14/Dec/2010 1:50am
    Salam. Tuan.. boleh bagi detail x... sape2 golongan yang boleh PINJAM...

    Bukan ape untuk memudahkan sahabat2 Majalah.com jer.. xde la tertanya2 ..tq  
  5. Hetty - Tue 14/Dec/2010 2:27am
    saya boleh.ccard?loan credit card??? semua boleh n tuk priv/gov/biz owner.blcklist maaf x blh dibantu.crisss confirm i boleh tolongggg. 012 3286894 direct call ok.  
  6. Pinjaman Pks - Tue 14/Dec/2010 5:34am
    nk loan bisnes?? max 15j
    syarat minima mesti ada bisnes dan ofis/kedai
    013-6105661  
  7. Cahaya Berseru - Tue 14/Dec/2010 11:08am
    BERAPA RIBA NAK KENE BAYAR?

    Pengalaman pinjaman peribadi dengan BANK X guna skim Pinjaman Islamik RM3000 (tak dapat penuh lepas tolak itu dan ini) bayar balik RM4290) Islamnya hanya pada AKAD. RIBA TETAP ADA.

    CONTOH:
    Saya: "Okla Mat, macam ni je lah, sebenarnya dari aku bagi kat engkau lebih baik aku letak kan tabung haji, bertambah gak duit aku nanti, tapi sebab engkau saudara aku, jadi aku pinjamkan kepada engkau tetapi dengan syarat.

    Mat: "Syarat macamana pulak tu?.

    Saya: "Aku belikan baju untuk anak-anak engkau dengan harga RM100 dan aku jual kepada engkau dengan RM120, lepas tu engkau bayarlah bulan-bulan RM10 selama 12 bulan, bagaimana? setuju tak? Ini cara islam yang mana aku berjual-beli dengan engkau dan bukan aku kenakan faedah, kalau ada orang lain bertanya engkau cakaplah aku memberi pembiayaan kepada engkau, jangan sebut pinjaman sebab itu nampak tak islamik".

    Mat: "Baiklah, sebab aku terpaksa dan tak ada cara lain lagi dah maka aku terima sahajalah syarat engkau tu lagi pun engkau dah tolong aku maka aku pun kenalah tolong engkau jugak. Tapi eloklah kita berakad untuk memastikan proses ini dikira pembiayaan dan jual beli".

    Adakah anda sanggup melakukan begitu pada saudara sendiri, sanggup menangguk di air keruh masih mahu menyedut 20 ringgit "darah" Mat dan tidak mahu membantu dengan ikhlas? Jika Mat bukan saudara sedarah sedaging sekalipun bukankah semua orang islam itu bersaudara, sanggupkah anda mengambil untung dari kesusahan orang lain?

    Jika kita meng"islam"kan sekalipun konsep memberi pinjaman tersebut dengan pusing sana dan pusing sini, bagi nama lain "muserakah" atau "mudah rebah", pembiayaan dan bukan pinjaman, berakadlah dan sebagainya, adakah anda sanggup menjadi lintah menyedut darah saudara seislam sendiri? Kelintahan anda tidak jelas kelihatan kerana ia berselindung disebalik nama Islam itu sendiri.  
  8. Nik Khairul Anwar - Tue 14/Dec/2010 1:13pm
    minta maaf. disini ingin dinyatakan hanya mereka yang bekerja di syarikat badan berkanun sahaja yang dapat buat pinjaman melalui public islamic bank. dan saya prefer lagi yg bekerja di sekitar kl dan selangor. Minta maaf sekali lagi.  
  9. Usahawan1malaysia - Tue 14/Dec/2010 4:16pm
    Mengadakan 'cash' memang tak mampu tapi berterusan bergelumang dengan RIBA (faedah/bunga/kos) yang tidak sepatutnya sesuatu yang menakjubkan.

    Pinjaman (konvensional) Pembiayaan (islamik) sama saja. Mana-mana ada RIBA. Dapat ker pinjam RM3000 bayar balik RM3000? Memang tak akan dapat penuh RM3000 setelah ditolak kos dokumen dan kos mati setem dan kene bayar balik RM4290 (ni pengalaman pinjam guna skim islamik di sebuah BANK X dengan tempoh bayaran 3 tahun, berjaya bayar balik dlm masa 2 tahun, RM1000 ++ juga RIBANYA)  
  10. Ehzan - Tue 14/Dec/2010 10:06pm
    Kpd Nik Khairul Anwar...lain kali bgi la info detail skit..baru jelas.Kalu x jelas maka org akn buat berharp...  
  11. Zullembahbujang - Wed 15/Dec/2010 12:11am
    tentera boleh ke cik nik oiiii.... detail pls.... kalau boleh ramai nak buat nie.  
  12. Shahriman 2 - Wed 15/Dec/2010 4:53am
    salam..ni saya nak tanya kat otai2kat cni..saya berniaga.pasar malam.lesen semua tempat ada.ssm.ada.sttement lebih 6 bulan pun ada.harian income dlam 1k.tapi along 6rat tiap hari.loan x pat buat coz ccris je.lambat bayo kete.ni barang dah susut.duit habis.malas nak ngayakan cina je kalau ada line bleh tel saya tak?man. 0172089025.tima kasih.  
  13. Syed Mohad Zulfaqar - Wed 15/Dec/2010 5:03am
    bt la simpnan or pelaburan dgn ambank..simpan duit dapat..untuk bulan dpn trus dpt...lanjut sms or tel sy...xbyr pon lau nk tahu
    zul:0137936819  
  14. Nik Khairul Anwar - Wed 15/Dec/2010 8:45am
    nak list nama syarikat mmg panjang..tp tentera tak termasuk dalam list public islamic bank..polis ada..  
  15. Zaim 3 - Thu 30/Dec/2010 12:26am
    kepada Cahaya Berseru..
    saya rasa cik mungkin salah anggap. Macam ni. sebenarnya PINJAMAN & JUAL BELI adalah sesuatu yang berbeza. Jika pinjam dan ada tambahan spt pinjam rm100 tapi ne bayar rm110. rm10 dikira riba. tapi jika jual beli, seseorang memerlukan keuntungan. spt kes Cahaya Berseru tadi, "SAYA" telah membeli pakaian rm100 dan menjual semula pada "MAT" rm120. rm20 adalah keuntungan.
    Tapi jika "SAYA" bagi pinjam rm100 pada "MAT", kemudian kena bayar rm120 itu dikira riba.
    Sama seperti beli motor dikedai. cntoh LC 135= RM 6000 cash.
    LC 135= RM 8000 bayaran ansuran(jumlah bayaran penuh).
    RM2000 adalah keuntungan tokey kedai. Harga motor adalah ditetapkan oleh tokey kedai. Jadi ini tidak dikira riba'. tetapi berbeza dengan pinjaman kereta dengan bank. Kita pinjam duit ngan bank untuk beli kereta, bukan kita beli kereta dengan bank. maafkan saya jika tersalah. rujuk ustaz zaharuddin.net untuk mendapat penjelasan tentang riba'. saya pun baru je terbaca artikel mengenai riba' di ustaz zaharuddin.net .  
  16. Zam 25 - Fri 7/Jan/2011 2:42am
    Persoalannya kadar Faedah @ keuntungan dari sistem pinjaman islamik@ dinamakan urusan jual beli untuk menislamikkan konsep tu macam mencengkek darah dan x de konsep Ihsan seperti yang diterapkan dalam islam kalau dilihat dari pndangan kasar interest bank konvensional lebih kecil berbanding islamic.dan 1 lagi dengar kata sistem pebankan islamic kita x diiktiraf oleh negara arab kerana mengamalkan faedah yang tinggi.betul ke?wallahuaaklam..  
  17. Joe Rembo - Thu 9/Feb/2012 2:29pm
    sy nak pinjam...RM15,000..bkhidmat d syrikat badan berkanun..boleh kah?
    emai sy @mario_edward6@yahoo.com  
  18. Onjet - Wed 19/Sep/2012 1:02am
    pinjaman 10k ke bawah senang lulus.. berminat call saya 019-8881033  
Page 1   (Total 18 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2722)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (212)
Bengkel Kereta (1484)
Bengkel Motosikal (247)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (649)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (546)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1357)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1253)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (164)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1486)
Bisnes Kurier Dan Logistik (675)
Bisnes Minuman (1460)
Bisnes Pasar Malam (1968)
Bisnes Pelancongan (547)
Bisnes Pengantin (678)
Bisnes Perabot (849)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1106)
Bisnes Restoran (3324)
Bisnes Roti Dan Bakeri (707)
Bisnes Salun Rambut (363)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (379)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (658)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (817)
Bisnes Untuk Dijual (3315)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1767)
Diskusi Bisnes (1960)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (717)
Expo Karnival Tapak Niaga (6456)
Forex Malaysia (1877)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (709)
Hiasan Taman (240)
Hotel Resort Homestay (1006)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (329)
Ingin Berniaga (2819)
Insurans Dan Takaful (1725)
Insurans Roadtax Kereta (337)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1980)
Kedai Emas (451)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2529)
Kedai Hardware (435)
Kedai Ibu Dan Bayi (687)
Kedai Jahit (3827)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (343)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1842)
Kedai Sewa (1633)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (4992)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4798)
Kerja Kemahiran (1954)
Kerja Kosong (11714)
Kerja Praktikal (2053)
Kerja Sales (2272)
Kerja Sambilan (6306)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (454)
Kontraktor Balak Dan Kayu (478)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (389)
Kontraktor Pembinaan (2052)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2812)
Kursus Kecantikan (686)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (322)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1621)
Mencari Pelabur (3680)
Mesin Fotostat (352)
Mesin Freezer Dan Chiller (265)
Mesin Industri (512)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (566)
Pakej Pelancongan (2608)
Pakej Perkahwinan (1198)
Pakej Perniagaan (892)
Pasar Basah (1455)
Pekerja Asing (1229)
Pelaburan Saham Unit Trust (943)
Pembantu Rumah Asing (1851)
Pembekal Barang Runcit (1578)
Pembekal Beras (108)
Pembekal Buah-buahan (482)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (647)
Pembekal Kerepek (1095)
Pembekal Keropok (442)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (237)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (414)
Pembekal Rempah Dan Perencah (594)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1183)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (606)
Pemborong Bundle (862)
Pemborong Cadar Dan Tilam (450)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (694)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (108)
Pemborong Pakaian Bayi (772)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1653)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4199)
Pemborong Telekung Dan Songkok (565)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3518)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2784)
Pembuat Papan Tanda Iklan (276)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (481)
Pendaftaran Syarikat (493)
Pendaftaran Trademark (34)
Pengedar Alat Tulis (951)
Pengedar Bahan Pencuci (716)
Pengedar Buku Dan Majalah (585)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1537)
Pengedar Permainan Kanak2 (598)
Pengedar Produk Kecantikan (2626)
Pengedar Produk Kesihatan (2993)
Pengurus Majlis (595)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (726)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (694)
Penternak Kambing (286)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (263)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (716)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (570)
Perkakas Dapur (623)
Perkakas Elektrik (434)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1532)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (519)
Pinjaman Kad Kredit (388)
Pinjaman Kereta (605)
Pinjaman Peribadi (10589)
Pinjaman Perniagaan (1834)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1313)
Program Consignment (2010)
Program Dropship (6728)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1539)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (522)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (365)
Pusat Tadika Dan Taska (1305)
Pusat Tuisyen (1066)
Rancangan Perniagaan (593)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4276)
Rumah Untuk Dijual (3730)
Servis Freelance (1110)
Servis Keselamatan (719)
Servis Pembersihan (825)
Servis Pengedaran Risalah (458)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1817)
Sewa Lori (2556)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (249)
Studio Fotografi (899)
Studio Grafik Dan 3D (1092)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (725)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (638)
Tanah Untuk Dijual (4833)
Tempahan Biskut Dan Tart (2149)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (667)
Tempahan Katering (2142)
Tempahan Kek Dan Coklat (2146)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1742)
Tempahan Minuman Dan Dessert (462)
Tempahan Nasi Lemak (521)
Tempahan Roti (359)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (639)
Ubahsuai Rumah (1683)
Urut Tradisional (792)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1092)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2306)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1350)