Perbezaan Antara Dr Azizan dgn Dr Ibrahim (MMP)
Idayanti 2 - Sun 13/Feb/2011 2:49pm [Last Comment]
Salam Warga MC.com..
Sesiapa yang telah pergi program beliau...
Adakah betul betul berkesan...
Minta pandangan atau pengalaman dari rakan-rakan.

Niche: Diskusi Bisnes | Kursus Motivasi
     
  1. Azmie 7 - Sun 13/Feb/2011 3:10pm
    Salam,
    Saya cadangkan anda pergi dgr sendiri.Jgn percaya dari cakap org.....DGR DAN ALAMI sendiri......  
  2. Ayeen 3 - Sun 13/Feb/2011 3:47pm
    Saya telah pergi tetapi ada pandangan dari ustaz mengatakan ia umpama tilik nasib. Ceramah tersebut bagi panduan jika tarikh lahir anda boleh tentukan perwatakan, bisnes yang boleh berjaya. Macam tuh laa lebih kurang. Tapi saya tak kaya2 pon..ahakkss....  
  3. Ahmad 25 - Sun 13/Feb/2011 4:11pm
    Salam, saya bersetuju dengan cadangan Azmie 7.  
  4. Handsome Boy 2 - Sun 13/Feb/2011 4:42pm
    Tilik nasib tu.. boleh membawa syirik.. nauzubillah..

    Saya pernah mengikuti program Dr Azizan.. tapi saya tak guna pon ape2 ILMU yang diajar.. sebab takut menjadi syirik.

    Sebab Ilmu yang dr Azizan bagi... terlalu mempercayai no (angka) dari kuasa Allah ...

    Saya pon pernah bekerja dengan dr Azizan ,dan saya memang kenal sangat sikap dan peribadi Dr Azizan nie..

    Memang ramai yang mengagong2kan Dr Azizan.. tapi ramai yang tak kenal dia sape.. tapi saya bertuah sebab mengenali hati budi Dr Azizan.. saya tak nak komen banyak2.. biarlah saya saje yang mengenali peribadi ... Dr Azizan nie..

    Sila taip Dr Azizan Osman di Geogle.. anda akan dapat komen2 tentang Dr ...
    Tq .  
  5. Muhammad 34 - Sun 13/Feb/2011 4:57pm
    salam.. agak setuju dengan pandangan Handsome Boy 2. kalau ada masa sila ke link ni, http://aididmuaddib.blogspot.com/search/label/Dr%20Mickey%20Mouse dan baca sampai habis sebelum cik idayanti 2 buat penilaian. saya tak mengenali dia secara dekat walaupun pernah mengikuti programnya. tapi ada kawan saya cakap disebalik dr tu yg saya sebelum ni tidak ketahui..tq  
  6. Sahabat Pena - Sun 13/Feb/2011 4:59pm
    www.beritaberiti.com/bongkar-dr-azizan-osman-penipu-guna-ijazah-palsu.html

    Kalau nak tahu lebih lanjut klik kat sini .  
  7. Samsudin 2 - Sun 13/Feb/2011 9:18pm
    Hukum mengamalkan ilmu menilik nasib adalah berdosa besar dan merupakan satu perbuatan syirik. Larangan tentangnya jelas disebut dalam al-Quran Surah Al-Maidah : ayat 90.

    Ia tiada kaitan dengan percaya kepada perkara ghaib.......YANG HARAM ITU JELAS DAN YANG HALAL ITU JUGA JELAS......  
  8. Niesha - Sun 13/Feb/2011 10:40pm
    SAYA DAH PERGI DR IBRAHIM PUNYA MMP,APA YANG DITERANGKAN DLM BENGKEL INI TIDAK ADA TERPESONG DARI AGAMA,ALHAMDULILAH BANYAK PERUBAHAN YANG SAYA ALAMI SEJAK MENGIKUTI BENGKEL MMP DIA .......CUBALAH PERGI DAN DENGAR SENDIRI PENERANGAN YANG DIBERIKAN OLEH DATO SENDIRI...INSYAALLAH...  
  9. Hayani - Sun 13/Feb/2011 11:42pm
    Salam...
    Mungkin elok saya nasihatkan untuk tak pergi course Dr.Azizan......Itu sahaja yang boleh saya nasihatkan...Saya menyesal seumur hidup pergi ke course beliau...  
  10. Linkman - Mon 14/Feb/2011 9:16am
    kalo nak berjaya... baik pegi ke kursus2 motivasi betul2 atau kursus bisnes betul2...

    bukan kursus ramalan & tarikh lahir...  
  11. Shee - Mon 14/Feb/2011 12:18pm
    Setiap program pasti ada yg baiknya. Bergantung macam mana anda mengolahkannya shj.. mereke hanya menyampaikan ilmu untuk dikongsi bersama-sama..
    Jika cara olahan anda +ve .. +ve la ia.. dan begitu lah sebaliknya.
    Bagi saya, program Dr.Ibrahim adalah yang terbaik. Ilmu yang diberi amat2 berkesan & bermakna dalam hidup saya.. bukan shj dr segi kewangan.. malah perjalan hidup juga lebih bermakna sekarang.. Ape yang perlu kita tahu, Rezeki itu bukanlah datang dlm bentuk WANG semata-mata.. tetapi pelbagai bentuk.. kita sahaja tidak menyedarinya. Jadi Bersyukur la..

    Sentiasalah bersangka baik dengan org. buang la sikap hasat dengki. Rezeki di bumi Allah ini luas.. jadi terokailah ia..
    Yang menentukan untuk anda Kaya dan Berjaya adalah diri ANDA, bukan org lain.
    Buat la sesuatu kerana ALLAH, pasti besar GANJARANNYA.. Sudah pastinya setiap USAHA pasti ada ganjarannya.

    Kepada yang berminat untuk menghadirinya Workshop MMP, boleh hubungi/email saya. nuri_0426@yahoo.com.
    Workshop akan bermula MAC 2011. Tiket berharga RM50 shj. Ketahuilah kehebatan anugerah Allah (MINDA) yg kita x tahu bagaimana untuk gunakannya..  
  12. Idayanti 2 - Mon 14/Feb/2011 10:30pm
    Cik Shee...
    Bukan ker kursus MMP ni mahal harganya..
    tak sangka anak didik MMP nih..leh jual tiket MMP..macam pelik saja bunyi nya ...
    Kenapa perlu Mencari Reiki Master untuk membeli tiket? adakah dengan menjual tiket..cik Shee mendapat komisen?..
    mcm-mcm org zaman sekarang nk cari keuntungan...
    semua mengejar kekayaan....sehingga abai tangungjawab...Y?..ingat2 lah..  
  13. Nita 4 - Mon 14/Feb/2011 10:41pm
    Hai Cik Idayanti, kalau tak tau apa2 jgn menuduh tak tentu pasal. Rasanya u ni katak bawah tempurung kot. Dah lama dlm suratkhabar dok promosi pasal kursus MMP ni RM50.00 je. U yg ketinggalan zaman.  
  14. Idayanti 2 - Mon 14/Feb/2011 11:03pm
    Cik Nita 4
    cuBa baca betul betul...KURSUS mahal....seminar dia Memang RM50...cik nita entah2 tidak tahu membaca kot apa yang saya tulissssssssssssssssss  
  15. Jutawan Budiman - Wed 16/Feb/2011 12:22pm
    MAHAL xpe JANJI BERBALOI2.....
    sO MNE pilihan murah tp xberbaloi or mahal tp MEMANG BERBALOI2....
    *rasa ak bwh RM50 kra ok le sbb ko akn dpt projek brjuta2... cme mne yg terbaik????  
  16. Idayanti 2 - Wed 16/Feb/2011 12:36pm
    Terima Kasih diucapkan kepada rakan-rakan yang memberi pendapat..('_')  
  17. Shee - Wed 16/Feb/2011 12:40pm
    Kami reiki2 master telah diberi hak mutlak untuk menjual tiket2 w/shop MMP. Sebagai tanda terima kasih, kita diberi komisen .”kita kerja, kita diberi gaji”. jgn la sempitkan fikiran kita.. kekayaan itu bukan sahaja dari segi wang ringgit, tapi dr pelbagai aspek kehidupan kita.. pikir2kan lah..  
  18. Shee - Wed 16/Feb/2011 12:42pm
    Adanya program begini untuk menaikkan bangsa kita yang berilmu.. ilmu tu x boleh diukur ngn wang ringgit… kita pun dituntut untuk menuntut ilmu kan…
    X perlu la nak memanjangkan lagi isu ini.. Kita pun x nak duduk dlm dunia org yang sempit & -ve..

    Jika u rasa program nie.. langsung x memberi manfaat kepada u… u ignore aje. “take it or leave it”..  
  19. Redza 2 - Fri 18/Feb/2011 12:42am
    salam....Orang yang mempunyai kekuatan aura yang baik akan mendapat kepercayaan dari orang lain dan mudah berurusan dengannya.
    http://view.my/AuraSukses  
  20. Aril 4 - Sun 20/Feb/2011 11:06pm
    motivasi dari mentor dr fadzilah khamsah
    http://www.8jutawan.com/my/aril  
  21. Mak Engku Lina - Mon 21/Feb/2011 10:54pm
    hmmmm.nmpaknya seminar x mmberi impak sbb nmpak bg pendapat2 yg x berapa menyenangkan hati org2 disekitar,saling bertelingkah sesama melayu,kaum lain tumpang senyum,oleh itu ingatla motivasi paling bermakna adalah amal ibadat pd Allah,jika kita mendekatkan diri pdnya,Allah akan dkt dgn kita,rezeki kita juga menjdi lapang,xpyh pg motivasi berhabis beratus ringgit jika jika jiwa kita sendiri yg x pernah tenang,,,,  
  22. Hanafi 10 - Wed 23/Feb/2011 11:55am
    betol tuu mak engku...  
  23. Opsnizam Yahoo Com - Thu 24/Feb/2011 12:53am
    dengar seminar hari ini,esok dh jadi jutawan....dasyat dr azizan ni...sapa2 yg tak pernah baca buku motivasi,hadiri seminar mungkin truja dngar dia cakap.tp sy menyesal hadiri seminar dia tempoh hari.  
  24. Nurul 24 - Thu 24/Feb/2011 12:07pm
    opsnizam cite la apsal nyesal pg? cer cite cer cite..bole share2  
  25. Opsnizam Yahoo Com - Thu 24/Feb/2011 11:19pm
    xdapat pe pn pegi sane...myesal la.stakat nk cite trikh lahir,kt internet pn kita bleh cari sendiri..taip hri lahir,bulan dan taun klahiran,smua kluar.  
  26. Hafiz Radzi - Thu 26/May/2011 1:12am
    Salam, saya cadangkan anda semua ikutlah,pergilah sebanyak manapun kursus/seminar/bengkel yg diadakan,mahal ke murah ke..tak kisah..

    Pergi kursus tak salah kerana kursus menyediakan ilmu-ilmu yg kita tidak tahu yg mungkin boleh dimanfaatkan..

    Cumanya, anda sendiri kena buat penilaian ke atas kursus yg anda ikuti..mana ilmu yg baik, anda pilih & ikut.

    Sebenarnya sebanyak manapun kursus/seminar yg kita ikuti atau sebanyak manapun ilmu yg kita ada, jika kita tidak BERAMAL dgnnya, maka ilmu itu akan jadi sia-sia shj.

    Kursus tidak mengubah nasib seseorang, sebaliknya amalan atau TINDAKAN yg kita ambil selepas itu yg akan MENGUBAH HIDUP kita...

    Renung-renungkan...selamat beramalll..
    (maaf dr izi..petik u pnya tagline)  
  27. Sq - Sat 24/Sep/2011 8:50pm
    sq:orang berjaya mencari cara bukan alasan
    sq:rajin tak semestinye kaya tapi yang kaya semestinye rajin

    RENUNG2KAN SELAMAT BERAMAL  
  28. Zamarul - Fri 7/Oct/2011 9:47am
    SEBENARNYA YG KAYA DR IBRAHIM SEBAB KURSUSNYA MAHAL SEMINAR MEMANG 50.00..CUBA AWAK KALI SATU KURSUS DIHADIRI 100 ORG KALI 400=4000..TU SATU SEMINAR KALAU WAT SATU MALAYSIA TAK KAYA DR IBRAHIM..DTG PAKAI KERETA MEWAH...YG KITA TERHEGEH2 KETER KECIK..YG TERHEBAT ADALAH ILMU ALLAH...CARI.. ANDA AKAN KETEMUI BAGAIMANA NAK KAYA DAN SEBAGAINYA...  
  29. Paksoo99 - Wed 19/Oct/2011 8:19am
    salam semua..

    sebenarnya benda ni semua gimik saja lebih.. cuma untuk bangkitkan semangat kita saja.. untuk ubah cara kita berfikir saja...

    benda2 yg diorang tu ajar kat mana2 pun bleh dapat...

    yg paling penting:-

    1. kita sendiri berusaha nak berubah
    2. yakin dgn janji Allah kepada mereka yg berusaha
    3. buang semua yg negatif
    4. lahirkan yg positif

    diorang tu cuma mencetuskan saja.. semuanya atas kita sendiri "nak atau taknak"...

    kesimpulannya.. nak pegi boleh.. taknak pegi pun boleh.. cuma kena berhati2 takut jadi salah paham bab analisa tarikh lahir tu... nanti duk percaya 100% pada analisa tu jadi syirik plak tak pasal2...

    YANG PALING BEST OF THE BEST BELAJAR ILMU AGAMA BAGI MANTAP DULU... SEBAB ISLAM MELENGKAPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN DUNIA DAN AKHIRAT.......  
  30. Noney - Wed 19/Oct/2011 12:29pm
    sokong Paksoo99...

    Mcm saya sendiri pernah pergi workshop MMP... mungkin x banyak yg saya dapat... cume apa boleh saya katakan workshop ni membuat kita lebih bermotivasi, lebih bersemangat dan berusaha untuk capai apa kita nak..  
  31. Aimi 9 - Wed 26/Oct/2011 6:55pm
    Orang sekarang laku jual air liur untuk motivasikan orang, kalau betul ikhlas nak tolong bangsa sendiri....hati-hati dunia akhir zaman manusia sanggup lakukan apa saja utk kepentingan diri sendiri..bayangkan 10000 ribu org x RM50= 1/2 JUTA...dlm semua ini hanya segelintir sahaja berjaya yg lain bagaimana? biar sama2 berjaya baru dikatakan membangunkan umah....kita berjaya bukan kerana nombor atau apa aja tapi dari usaha n iniasitif sendiri disamping berdoa agar Allah memberkati usaha kita...biar ada RM1 lebih berkat daripada berjuta tapi tak berkat....  
  32. Nahgorpis - Wed 26/Oct/2011 7:03pm
    belajar ngaji quran lagi baik, fahamkan maksud dan amalkan. lagi bermotivasi, lg semangat dan tuhan makbulkan tanpa kita sedar. tiapx mlm pi dgr takzirah kat surau/ masjid, solat tahajud, jemaah subuh & sunat duha, lagi berkesan, insya'Allah!!! saya menyampaikan, anda berusaha, Allah menentukan http://www.myaviance2u.com/pokmejutawe  
  33. Guyver96 - Mon 5/Dec/2011 2:02am
    korang ni dah tau kena tipu x bgtau awal2..kecoh kan la kat tv ke, surtkhbar ke...ni x pasal2 aku dah msuk kelab korang..kelab kena tipu...celaka punya gemuk..habis duit aku  
  34. Muhammad 100 - Fri 23/Dec/2011 3:39pm
    saya merupakan salah seorang peserta mmp...saye rase menyesal seumur hidup kerana menghadiri kursus tersebut....tetapi yang positif dimase akan datang saye takkan tertipu lagi! satu pengalaman berharga jika ade mane2 kursus lagi mungkn saye tak tertipu lagi  
  35. Mislara - Wed 11/Jan/2012 11:48pm
    saya dah lama kena tipu..memang la mula-mula letak seminar rm50 lepas tu terjebak masuk kursus sampai beratus-ratus..tak ada apa pun yang dapat..rugi lagi ada..tipu belaka, malah membawa kepada kesyirikan pulak..nauzubillah  
  36. Mansor Sg Udang - Fri 20/Jan/2012 11:47pm
    Tilik nasib adalah dosa besar.Full STOP.  
  37. Hamba Allah 20 - Sun 29/Jan/2012 11:49pm
    Assalammualaikum untuk semua pembaca. banyak jugak yang memberi pandagan yang negetif terhadap kursus yang di anjurkan oleh Dr.Osman mengapa? Baru2 ni saya telah pergi sendiri ke kursus tersebut pada 28.01.2012 alhamduliallah banyak menfaat yang saya dapat dari krusus tersebut, Saya faham dan sedar adlah tilik nasib itu syirik dalam islam tetapi anda di sini telah salah mentafsirkan apa msj yang hndak di sampaikan. Saya telah terbaca 1 artikel dari seorang profesor yang telah membuat satu ujian berkenaan kelakuan maknusia mengikut umur, dan kajian tersebut terus di selidik hngga bertahun2 lamanya. kesan dan hasil dari ujian tersebut telah menjumpai beberapa persamaan berkenaan dengan tarikh lahir seseorang. Dan ujian ini telah di uji kepada seorang individu dan jawapannya adalah 95% sama dan di uji lagi dan terus di lakukan kepada individu yang lain. Apa yang kita dapat di sini adalah setiap maknusia mempunyai persamaan dari segi sesuatu perkara contohnya tarikh lahir. ALLAH telah menurunkan al-quran kepada hamba2nya yang beriman untuk di jadikan panduan dan kajilah apa yang di terangkan dalam al-quran. Jadi lah maknusia yang sentiasa bersangka baik kerana orang yang mempunyai hati yang bersih akn di kasihi ALLAH. maknusia di beri akal untuk berfikir antara baik dan buruk. Kesimpulannya di sini apa yang di terangkan hendaklah anda yang memainkan perana tersebut. Berusaha bersungguh2 bukan nak mengharapkan kekayan itu jatuh keriba.. peluang dah ada jalan dah di tunjukkan tinggal kita yang nak atau x nak, Jadilah orang yang banyak membaca sebab orang yang banyak membaca pasti luas ilmunya. iklas dari hamba ALLAH  
  38. Yie 4 - Mon 6/Feb/2012 10:36am
    tak payah ler dengar org cakap pergi sendiri dan nilaikan....itu lagi bagus...  
  39. Lola 4 - Mon 6/Feb/2012 5:01pm
    assalamualaikum...i kat sini just nak ckp n comment la..i terangkan kat sini awal2..bkn niat nk sebelah kan mn2 pihak tp kita cermin n renung2kan la...yg MANUSIA2 yg duk mgutuk dr azizan or siapa2 je la..or dr ibrahim ke,diri AWAK tu da ckup bgus ke?da ckup beriman?kita jgn sibuk duk nmpak buruk org lain tp buruk kita,buat2 xnmpak..sedangkan apa yg kite tayangkan skrg ni lah keburukan kite..org bleh nilai n baca..makin lama yg tau nye makin tambah dosa..i mmg pnh pg program dr azizan..mmg at first ,susa nk percaya yg sume org bleh kaya dlm skelip mata or cara yg pantas..tapi apa yg dia ckp bukan mlm..bukan SYIRIK yg mcm ORG2 YG BIJAK PANDAI tu ckp..sape yg penah pg prgram dr azizan pn tau..dye byk kali ulang,..ni bukan tilik nasib tapi ini cara utk tau dgn lebih jelas karakter kite so that kite clear dgn apa yg kite akan buat.,tapi yg kite ni duk sempitkan fikiran kite n ckp benda2 ni syirik..in fact,saintific proven kot..korang keluarkan duit..dye bagi ilmu..at least dye bagi something kat korang..n apa yg korang nk rungut2kan?org yg x bersyukur ni la yg susa nk kemana..yg tau nye complaint n cr buruk org lain...i mmg setuju n agree sgt2 la dgn mak engku...kita sndri berfikiran bukan2 kat kaum kite..sedih n malu la! sblum nk ckp buruk sape2 pun,g cermin n insafkan dri..ingat balik dosa pahala yg korang buat..da ckup banyak ke pahala korang utk burukkan org lain..pdahal org yg korg burukkkan tu dpt pahala hasil dr yg korang kutuk dia n korang menambahkan apa?dosa..minx maaf la klu ayat agak kasar tp sgt2 sedih la keadaan mcm ni..  
  40. Firdausalias - Mon 6/Feb/2012 10:13pm
    assalamualaikum..saye bukan nk gaduh dgn sape2..saye baru balik dari kursus dr.azizan yg kedua...sye xnampak pun ape yg dikate syirik..malah lebih kpd kenal diri sendiri dn menjadi seorang yg lebih positif dlm diri dn dalam hidup..dlm pembelajaran juga tidak pernah diesebut mengenai ramalan, hanya lah melihat potensi diri sendiri itu je..dlm kursus itu juga dr.azizan ade ckp kalau dh pergi kurssus ni tapi xbergerak dn usaha, pun xjalan jugak, jadi harus ade usaha..usaha,ikhtiar, doa,tawakkal dan giudance ..itu je..mmm..kalau betul dr.azizan tu tipu, maknanya afdlin shauki pun tipu la yer..mmm..yg pelik tu ramai ex student dr.azizan yg dtg utk share talk n xperience n guess what?? all them success "MELETOP" dlm bidang masing2..mmm ...so wic part yg dr.azizan tipu..terang2 ckp pegi dulu...pelik kan..lagi ramai org kutuk die..lagi senang dn berkat sye tengok hidup die..dn setiap klass yg saye hadiri semuanya mengenai support yr frens, support yr frens bizness, mendoakan org disekeliling kite dgn doa yg baik2 saje..aminn...anda kaya dan berkaya..kite berjumpa di kursus platinum  
  41. Lola 4 - Tue 7/Feb/2012 3:10pm
    i mmg agree dgn firdausalias...x fhm nape org kite sempitkan akal fikiran..mmg la susa nk maju..tau kutuk org sana sini...bnda bukan syirik dicakap plak syirik...  
  42. Lana 6 - Thu 9/Feb/2012 10:49am
    Salam, pelbagai komen yang diberi ada yang berbentuk negatif dan positif, setiap orang berlumba2 untuk mencapai matlamat masing2 dgn mengikuti pelbagai kursus. Berdasarkan pengalaman saya yang sebelum ini jua taksub dengan perkara2 begini. akhirnya sekarang saya sedar yang kita harus kembali kepada Allah. ramai orang percayakan Allah tapi berapa ramai yang menyakiniNya? cubalah kembali kepada Nya dan menyakiniNya dalam setiap perkara. kerana Allah telah berfirman 'Aku mengikuti setiap sangkaan hambaku' oleh itu berfikiran positif dan bersangka baiklah terhadap Allah dan juga manusia. Tq  
  43. Q 5 - Wed 15/Feb/2012 5:23pm
    OOOOOOP !!!!

    Baca dulu link ni... baca sampai habis... Dah 2 tahun lepas orang duk cer...

    http://aididmuaddib.blogspot.com/2010/12/md-dan-phd-mickey-mouse.html

    Lepas tu komen balik... Duktur ? Phd ??? Gordon University ???  
  44. Shazari - Tue 15/May/2012 1:44pm
    Khurafat betul la Dr. Azizan ni.

    Lepas pegi program dia tahun ni, saya dan pasangan terus insaf. Solat awal waktu, solat dhuha tak pernah tinggal setakat ni dan dah habiskan banyak ringgit untuk bagi derma kat sape-sape yang memerlukan sebab saya dah tau KUASA SEDEKAH. Dah tak tension dah sebab dah tau duit tak payah dikejar, biar duit yang kejar kita.
    tula macam saya kata.. khurafat betul dr.azizan ni. hehe...  
  45. Bigshow 5 - Sun 27/May/2012 10:16pm
    saya dah pergi seminar dr azizan,apa yang saya nak cakap TERBAIK....
    satu kupasan minda yang BAGUS,belum pernah saya jumpa yang sanggup berkongsi kejayaan secara PERCUMA, sesiapa yang sertai seminar dr azizan kena tengok adakah keperluan atau tujuan.
    pada mereka yang memberi andaian negatif terhadap sesama insan amatlah sedih ku lihat sebab dalam islam pun tidak mengajar kita untuk buruk sangka sesama insan.apa hak kita nak menilai orang...  
  46. Diana 70 2 - Tue 29/May/2012 2:58am
    Saya pernah pegi semua seminar mereka dan mereka yang lain, alhamdulillah tiada yang cacat celanya. Cuma penerimaan manusia saja yang masih dalam kehidupan zaman biasa - biasa. Walaupun saya tidak kaya tapi saya kaya dengan ilmu mereka. Mereka mengajar dengan ikhlas tapi dah kata pekerjaan maka mesti ada upah.
    Sape kerja tak nak upah, cakap....
    Melainkan derma kebajikan.
    Kita harus melihat dari sudut lain, jangan sentiasa kata mereka salah, kita cukup sempurna ke??
    Ingatlah hanya Allah yang sempurna. Kerana setiap butir kata yang kita lemparkan akan jatuh balik kepada kita, ingatlah itu adalah medan graviti bumi. Setiap yang di langit pasti akan jatuh. Agak- agak kira berapa markah kita dapat kalau berjaya jatuh mereka??
    Mereka berjaya sebab mereka sbar, kita bukan doakan kata lai adalah...... Renung- renungkanlah.............  
  47. Jie 9 - Sun 3/Jun/2012 10:20pm
    MMP??saya mmg berminat sgt2.. dengar macam best je..tp xthu berkesan ke x... mahal 2 bayaran..  
  48. Miera Azzra - Wed 20/Jun/2012 10:28pm
    banyak nye komen yang membina dan komen yang menjatuhkan...apapun yang baik kita cedok yang keruh kita buang..saya jugak berminat untuk mengetahui kursus dr azizan ini...tapi belum berkesempatan untuk duduk mendengar apa yang perlu untuk meningkatkan potensi diri...  
  49. Taytrading - Sat 23/Jun/2012 10:33am
    Salam
    Saya nak bagi cara free untuk kaya ke , jutawan ke.. ni terbukti tapi tak payah bayar info saya ni... walaupun sumer orang dah tahu,, memang semua orang dah tahu tapi malas nak buat

    1- bangun solat subuh dan jgn tido balik
    2- solat duha
    3- sedekah derma selalu
    4- tunaikan zakat
    5- jauhi yang haram...

    motivator tu tak kira caj berapa pun, apa yang disampaikan pun memang patut sebab diorang jual "skill" diorang, bukannya produk.. macam beli tiket konsert ker, tengok wayang ke.. macam tu jer.. skill diorang menyampaikan dan mengolah ilmu yang semua orang dah tahu...,

    macam dr ni dr tu bagitau u kena sedekah baru wang datang.. kita boleh percaya oula tapi bila tuk imam kat kampung kata Allah kata setiap 1 sedekah akan menerbitkah 7 tangkai balik dan berganda lagi dan lagi susah lak kita nak lekat dalam hati...

    so kita percaya apa yang kita nak percaya.. skill motivator pula adalah membuatkan orang percaya apa yang dia kata xx kira benar ke tak

    tq  
  50. Syed Abdul Rahman - Fri 28/Sep/2012 12:58pm
    Maaf, saya nak komen sikit kpd semua komen2 diatas...

    Sebenarnya, Rasulullah S.A.W pernah bersabda bahawa semua ILMU yg ada dlm dunia ini adalah HALAL walaupun ilmu itu berada ditgn org kafir (ini hadist yg sahih).

    Diakhirat kelak Allah tidak akan tanya pd kita "dari mana kita belajar ilmu" tetapi Allah akn tanya pd kita "kemana kita bawa ilmu yg kita belajar itu".

    Tetapi klau bab rezeki, memang Allah akn tnya dari mana kita dpt dan kemana kita belanjakn.

    Saya dh hadir kursus Dr.Azizan dan Kursus MMP Dr.Ibrahim berharga RM786/seorg... saya pergi dgn wife, so dua org dh RM1,572. Saya bukan org berada dan saya pecahkan tabung untuk kumpul duit syiling utk pergi kursus MMP Dr.Ibrahim... dan saya dan wife rasa berbaloi pergi kursus trsebut...

    Sebenarnya begini, jika sblum ini kita diselubungi dgn berita/perkara yg NEGATIF dr kecil smpai dewasa. Maka pergi lah kursus manapun fikiran kita tetap NEGATIF (dah sebati dlm diri). Saya juga negatif sblum ini.

    Tapi, saya percaya Allah buka hati saya & wife utk pergi kursus MMP.

    Tidak dinafikan memang Allah yg berikan rezeki walaupun kita solat xtinggal, mengaji xtinggal, sedekah xtinggal. Tetapi kita xada TAUHID dlm diri. Dr.Ibrahim ajar peserta akan TAUHID pada Allah. Allah berfirman "jika kau percaya pada rezeki-KU jgnlah kau ragu2 dgn rezeki-KU".

    Tanpa ilmu kita xkan berjaya... mahal atau murah sesuatu kursus/ilmu adalah berbeza dari kualiti ilmunya...

    Yang penting kita teruskan berusaha dan tawakkal... semua ilmu daripada kursus/seminar adalah SEBAB & ASBAB kita berjaya...

    Wallahu'alam...

    layari blog saya http://kejayaanmelaluiauraminda.blogspot.com  
Start | Page 1 | Next >                     (Total 60 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2722)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (212)
Bengkel Kereta (1484)
Bengkel Motosikal (247)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (649)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (546)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1357)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1253)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (164)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1486)
Bisnes Kurier Dan Logistik (675)
Bisnes Minuman (1460)
Bisnes Pasar Malam (1968)
Bisnes Pelancongan (547)
Bisnes Pengantin (678)
Bisnes Perabot (849)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1106)
Bisnes Restoran (3324)
Bisnes Roti Dan Bakeri (707)
Bisnes Salun Rambut (363)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (379)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (658)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (817)
Bisnes Untuk Dijual (3315)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1767)
Diskusi Bisnes (1960)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (717)
Expo Karnival Tapak Niaga (6456)
Forex Malaysia (1877)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (709)
Hiasan Taman (240)
Hotel Resort Homestay (1006)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (329)
Ingin Berniaga (2819)
Insurans Dan Takaful (1725)
Insurans Roadtax Kereta (337)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1980)
Kedai Emas (451)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2529)
Kedai Hardware (435)
Kedai Ibu Dan Bayi (687)
Kedai Jahit (3827)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (343)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1842)
Kedai Sewa (1633)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (4992)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4798)
Kerja Kemahiran (1954)
Kerja Kosong (11714)
Kerja Praktikal (2053)
Kerja Sales (2272)
Kerja Sambilan (6306)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (454)
Kontraktor Balak Dan Kayu (478)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (389)
Kontraktor Pembinaan (2052)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2812)
Kursus Kecantikan (686)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (322)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1621)
Mencari Pelabur (3680)
Mesin Fotostat (352)
Mesin Freezer Dan Chiller (265)
Mesin Industri (512)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (566)
Pakej Pelancongan (2608)
Pakej Perkahwinan (1198)
Pakej Perniagaan (892)
Pasar Basah (1455)
Pekerja Asing (1229)
Pelaburan Saham Unit Trust (943)
Pembantu Rumah Asing (1851)
Pembekal Barang Runcit (1578)
Pembekal Beras (108)
Pembekal Buah-buahan (482)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (647)
Pembekal Kerepek (1095)
Pembekal Keropok (442)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (237)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (414)
Pembekal Rempah Dan Perencah (594)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1183)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (606)
Pemborong Bundle (862)
Pemborong Cadar Dan Tilam (450)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (694)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (108)
Pemborong Pakaian Bayi (772)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1653)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4199)
Pemborong Telekung Dan Songkok (565)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3518)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2784)
Pembuat Papan Tanda Iklan (276)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (481)
Pendaftaran Syarikat (493)
Pendaftaran Trademark (34)
Pengedar Alat Tulis (951)
Pengedar Bahan Pencuci (716)
Pengedar Buku Dan Majalah (585)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1537)
Pengedar Permainan Kanak2 (598)
Pengedar Produk Kecantikan (2626)
Pengedar Produk Kesihatan (2993)
Pengurus Majlis (595)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (726)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (694)
Penternak Kambing (286)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (263)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (716)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (570)
Perkakas Dapur (623)
Perkakas Elektrik (434)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1532)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (519)
Pinjaman Kad Kredit (388)
Pinjaman Kereta (605)
Pinjaman Peribadi (10589)
Pinjaman Perniagaan (1834)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1313)
Program Consignment (2010)
Program Dropship (6728)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1539)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (522)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (365)
Pusat Tadika Dan Taska (1305)
Pusat Tuisyen (1066)
Rancangan Perniagaan (593)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4276)
Rumah Untuk Dijual (3730)
Servis Freelance (1110)
Servis Keselamatan (719)
Servis Pembersihan (825)
Servis Pengedaran Risalah (458)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1817)
Sewa Lori (2556)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (249)
Studio Fotografi (899)
Studio Grafik Dan 3D (1092)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (725)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (638)
Tanah Untuk Dijual (4833)
Tempahan Biskut Dan Tart (2149)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (667)
Tempahan Katering (2142)
Tempahan Kek Dan Coklat (2146)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1742)
Tempahan Minuman Dan Dessert (462)
Tempahan Nasi Lemak (521)
Tempahan Roti (359)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (639)
Ubahsuai Rumah (1683)
Urut Tradisional (792)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1092)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2306)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1350)