Search Majalah.com
Penubuhan Taska @ Rumah Pengasuh
Pu3melor 2 - Thu 23/Sep/2010 3:21pm [Last Comment]
saya seorang suri rumah yang memang menguruskan anak-anak sendiri.namun kadangkala ada semangat dalam hati nak buka asuhan dirumah agar ada sesuatu yang saya dapat tanpa mengabaikan anak-anak sendiri.tapi ada rasa takut bila mendengar banyak kes melibatkan rumah asuhan.bukan hanya ibu bapa yang ambil risiko tetapi bagi saya untuk pengusaha taska mesti lagi kuat risiko yang perlu diambil bagi memastikan suma anak jagaan selamat.bagaimana saya nak berdepan dgn risiko ini?

Niche: Diskusi Bisnes | Pusat Tadika Dan Taska | Pusat Jagaan Bayi
Seminar GST untuk Usahawan/Peniaga
27 Ogos 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya

Kursus GST untuk Usahawan
17 Sep 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Saiful 34 - Thu 23/Sep/2010 4:00pm
    salam, yang penting Puan kena ambil cource dulu dan dapatkan sijil. Then kena adjust tenaga penjaga budak dengan bilangan budak2. Then kena ikhlas menjaga budak seperti anak sendiri. Insyaallah, Allah akan menjaga kita pula. Ini based on my friends punya experiance.
    Terima kasih  
  2. Cnccrew - Thu 23/Sep/2010 4:08pm
    Taska/Tadika untuk Dilelong Serendah RM5k - RM6k. Urgent! (Klang)
    Sha84 - Wed 22/Sep/10, 10:27am

    HARGA MASIH BOLEH DIRUNDING.
    LOKASI: TAMAN SRI ANDALAS, KLANG.
    KANAK-KANAK BOLEH MENCECAH SEHINGGA 30 ORANG.
    SATU KEPALA BOLEH DIKIRA DARI RM200 HINGGA RM300
    SEORANG.
    SIAP RENOVATE. SEWA RM650 SEBULAN.
    BERMINAT BOLEH CALL USTAZ FUAD 0193127765.
    TERIMA KASIH.

    *bukan kami punye tau.. kami juz tolong iklankan je...  
  3. Kikla - Thu 23/Sep/2010 4:35pm
    amik dulu sijil dari JKM .. diaorg akan bagi tau details ps apa perlu dibuat .. saya pernah buka taska dulu , tapi tutup sebab sy x leh ada komitmen dekat taska .. takut nak bagi pekerja handle .. better sy tutup something happen .. cari pembantu yang betul2 leh jaga budak, tau cara nak sendawa kan budak lepas minum .. jangan terus letak dlm buaian .. yg JKM suggest below 1 tahun 1 pembantu , 3 baby .. kalo umur lbh dr tu 1 pembantu , 5 kanak2 .. kalo mula2 tak cukup kakitangan .. saya syorkan jgn amik terlalu bnyk baby .. susah nak handle ...  
  4. Azmi 14 - Thu 23/Sep/2010 8:12pm
    boleh try dekat bondamama.com,sana ada buat nursery...insyaALLAH..rasanya hujung minggu nie ada taklimat....  
  5. Pu3melor 2 - Fri 24/Sep/2010 11:48am
    t.k saiful 34.komen anda membuatkan saya semakin berani untuk meneruskan hasrat ini.betul cakap anda,saya ingin buka taska dengan niat ikhlas untuk menjaga kanak-kanak di samping tidak mengabaikan anak-anak sendiri.Jadi Insyaallah Tuhan akan merahmati niat saya ini.amin.  
  6. Pu3melor 2 - Fri 24/Sep/2010 11:56am
    buat kikla terima kasih dengan tunjuk ajar yang diberi.saya akan tanya di JKM dulu.Insyaallah akan ada petunjuk untuk langkah seterusnya.rakan-rakan forum yang lain juga banyak membantu.t.k suma.  
  7. Jazreen - Thu 7/Oct/2010 11:07am
    Berminat membuka Tadika Sendiri..
    pakej menarik menanti anda..
    hubungi @sms 013-3888914 untuk maklumat lanjut =)  
  8. Mimie 10 - Sat 9/Oct/2010 12:12am
    Salam Puan, jika niat baik disertai dengan usaha insyallah akan menghasilkan pulangan yang baik. Yang penting sekali, Puan kena memperolehi ilmu pengetahuan mengenai taska dengan menghadiri KAAK atau bengkel2 berkaitan. Puan boleh hubungi saya di 016-3035050 untuk bantuan dan khidmat nasihat. Tengah hangat sekarang ni pakej taska tadika dibawah jenama Universal.  
  9. Rafizah Bt Abdul Razak - Mon 24/Jan/2011 9:47am
    dapatkan kelambu khemah, lindungi anak anda dr nyamuk
    rm45 saiz queen
    fizah019-6027697/putrajaya  
  10. San 2 - Thu 7/Apr/2011 1:43am
    salam puan,
    saya pun suka dgn budak2 dan kadang2 ada niat nak bukak nursery ataupun jaga anak orang kat rumah..dan sekiranya dah bukak nursery tu, saya mintak kebersihan budak2 ni jgn diabaikan, yang dah besar pun jgn dibiarkan mandi sendiri, syampu, gosok gigi dan sabun badan kena kita buat sbb dulu nursery anak saya diaorang x buat, budak2 abis kena kutu, selsema..tapi nk buat macam mana, kita bekerja tapi skrg dh berhenti dan jaga anak sendiri.. kutu takde, sihat aje... insyaallah niat kena betul..  
  11. Pu3melor 2 - Tue 26/Apr/2011 8:18am
    terima kasih semua..  
  12. Hidayah 24 - Thu 28/Apr/2011 3:25pm
    assalamualaikum... saya nak bukak pusat penjagaan kanak-kanak. boleh tak terangkan cara-cara nak buka perniagaan nie. saya berminat sangat dan saya memang ada ijazah dalam psikologi kanak-kanak. mungkin saya boelh aplikasikan ilmu tu. tapi, saya nak tunjuk ajar cara buka perniagaan nie... terima kasih...  
  13. Husen Bin Mohd Yusof Khan - Fri 13/May/2011 10:46pm
    gi kat kabajikan... kursus dia... sema dia akan ajar...  
  14. Nabila Roslin - Tue 7/Jun/2011 6:16pm
    salam sy dh p g krusus n dh da sijil tpi sy nk tnye bk bkak taska rumah nie x lbih dr 9 org kanak kanak kn? n klo umah kita pangsapuri tingkat 10 plak tu bole kewr?  
  15. Syeda 2 - Fri 8/Aug/2014 7:50pm
    Salam...tumpang tanya.
    Saya juga brminat utk jaga budak kat rumah.
    Tapi saya tak pandai mcmana nak dapatkn budak ya..
    Ada sesiapa boleh bntu saya juga .
    Tq  
Page 1   (Total 15 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2590)
Bengkel Basikal (70)
Bengkel Kereta (1471)
Bengkel Motosikal (239)
Bengkel Tayar (208)
Bisnes Air Mineral (357)
Bisnes Ais Krim (479)
Bisnes Aksesori Kereta (653)
Bisnes Broadband (1066)
Bisnes Burger (534)
Bisnes Cermin Mata (153)
Bisnes Cuci Kereta (785)
Bisnes Cyber Cafe (437)
Bisnes Dobi (1330)
Bisnes Ebook (1021)
Bisnes Handphone (1215)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (546)
Bisnes Ice Blended (680)
Bisnes Jam Tangan (274)
Bisnes Jeruk (160)
Bisnes Kitar Semula (482)
Bisnes Komputer (1443)
Bisnes Kurier Dan Logistik (645)
Bisnes Minuman (1407)
Bisnes Pasar Malam (1903)
Bisnes Pelancongan (516)
Bisnes Perabot (816)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1050)
Bisnes Restoran (3193)
Bisnes Roti Dan Bakeri (688)
Bisnes Salun Rambut (344)
Bisnes Sarang Burung (252)
Bisnes Satay (366)
Bisnes Sms (152)
Bisnes Spa Dan Facial (627)
Bisnes Steamboat (196)
Bisnes Tablet Pc (438)
Bisnes Tradisional (801)
Bisnes Untuk Dijual (3187)
Bisnes Waffle Dan Jagung (369)
Bisnes Western Food (311)
Dewasa 18sx (1703)
Diskusi Bisnes (1903)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (693)
Expo Karnival Tapak Niaga (6160)
Forex Malaysia (1802)
Haiwan Peliharaan (440)
Haji Dan Umrah (456)
Hiasan Dalaman (695)
Hiasan Taman (237)
Hotel Resort Homestay (976)
Iklan Tv Radio Media Massa (212)
Import Dan Eksport (314)
Ingin Berniaga (2766)
Insurans Dan Takaful (1660)
Insurans Roadtax Kereta (322)
Kedai Bunga (185)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1940)
Kedai Emas (438)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2464)
Kedai Hardware (511)
Kedai Ibu Dan Bayi (670)
Kedai Jahit (3642)
Kedai Kamera Dan Camcorder (334)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (330)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1741)
Kedai Sewa (1592)
Kereta Baru (1550)
Kereta Terpakai (4814)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4504)
Kerja Kemahiran (1870)
Kerja Kosong (11039)
Kerja Praktikal (1901)
Kerja Sales (2150)
Kerja Sambilan (6056)
Konsultan Perniagaan (426)
Kontrak Swasta (279)
Kontrak Tender Kerajaan (440)
Kontraktor Balak Dan Kayu (463)
Kontraktor Jurutera (531)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (220)
Kontraktor Minyak Dan Gas (661)
Kontraktor Pasir (355)
Kontraktor Pembinaan (1967)
Kontraktor Perlombongan (312)
Kursus Dan Seminar (2719)
Kursus Kecantikan (667)
Kursus Makanan (649)
Kursus Motivasi (312)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1583)
Mencari Pelabur (3578)
Mesin Fotostat (343)
Mesin Freezer Dan Chiller (248)
Mesin Industri (485)
Mesin Jahit (360)
Mesin Proses Makanan (541)
Pakej Pelancongan (2533)
Pakej Perkahwinan (1169)
Pakej Perniagaan (844)
Pasar Basah (1407)
Pekerja Asing (1177)
Pelaburan Saham Unit Trust (905)
Pembantu Rumah Asing (1790)
Pembekal Barang Runcit (1544)
Pembekal Beras (100)
Pembekal Buah-buahan (471)
Pembekal Ikan Kering (371)
Pembekal Kelapa Dan Santan (614)
Pembekal Kerepek (1070)
Pembekal Keropok (427)
Pembekal Kicap Dan Sos (216)
Pembekal Kurma Dan Kismis (288)
Pembekal Madu (235)
Pembekal Mee Dan Bihun (120)
Pembekal Minyak Masak (408)
Pembekal Rempah Dan Perencah (571)
Pembekal Serunding (255)
Pembekal Telur (135)
Pemborong Aksesori Lelaki (160)
Pemborong Aksesori Wanita (1170)
Pemborong Batik Dan Sutera (345)
Pemborong Beg Galas (98)
Pemborong Beg Tangan (589)
Pemborong Bundle (839)
Pemborong Cadar Dan Tilam (421)
Pemborong Karpet (152)
Pemborong Kasut Dan Sandal (676)
Pemborong Lampin (288)
Pemborong Mutiara (106)
Pemborong Pakaian Bayi (750)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1593)
Pemborong Pakaian Lelaki (1108)
Pemborong Pakaian Plus Size (137)
Pemborong Pakaian Wanita (4088)
Pemborong Telekung Dan Songkok (558)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3422)
Pemborong Tuala (192)
Pemborong Tudung (2704)
Pembuat Papan Tanda Iklan (259)
Pembuat Plastik Kotak Botol (777)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (475)
Pendaftaran Syarikat (476)
Pendaftaran Trademark (31)
Pengedar Alat Tulis (927)
Pengedar Bahan Pencuci (691)
Pengedar Buku Dan Majalah (566)
Pengedar Contact Lens (235)
Pengedar Perfume (1507)
Pengedar Permainan Kanak2 (578)
Pengedar Produk Kecantikan (2544)
Pengedar Produk Kesihatan (2916)
Pengurus Majlis (581)
Penternak Arnab (51)
Penternak Ayam (700)
Penternak Burung Puyuh (94)
Penternak Ikan (684)
Penternak Kambing (279)
Penternak Lembu (370)
Penternak Udang (188)
Peralatan Makmal Dan Hospital (254)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (686)
Peralatan Sukan (540)
Perisian Komputer (552)
Perkakas Dapur (591)
Perkakas Elektrik (415)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1468)
Pinjaman AIM (161)
Pinjaman Hartanah (504)
Pinjaman Kad Kredit (381)
Pinjaman Kereta (572)
Pinjaman Peribadi (10193)
Pinjaman Perniagaan (1784)
Produk Dari China (521)
Produk Sejuk Beku (1265)
Program Consignment (1956)
Program Dropship (6432)
Pusat Bahasa (343)
Pusat Jagaan Bayi (1466)
Pusat Latihan (625)
Pusat Memandu (117)
Pusat Mengaji Agama (486)
Pusat Pendidikan Tinggi (507)
Pusat Rawatan (346)
Pusat Tadika Dan Taska (1248)
Pusat Tuisyen (1026)
Rancangan Perniagaan (568)
Rawatan Alternatif (284)
Rumah Sewa (4119)
Rumah Untuk Dijual (3603)
Servis Freelance (1055)
Servis Keselamatan (690)
Servis Pembersihan (778)
Servis Pengedaran Risalah (445)
Setiausaha Syarikat (588)
Sewa Bas Dan Van (544)
Sewa Kereta Teksi Limo (1729)
Sewa Lori (2449)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (54)
Studio Filem Dan Videografi (237)
Studio Fotografi (866)
Studio Grafik Dan 3D (1037)
Studio Lukisan (123)
Studio Model Penyanyi Pelakon (694)
Studio Muzik (454)
Sukan Beladiri (114)
Sukan Berkumpulan (225)
Sukan Futsal (223)
Sukan Pancing (138)
Tanah Sewa (615)
Tanah Untuk Dijual (4652)
Tempahan Biskut Dan Tart (2110)
Tempahan Hamper (186)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (639)
Tempahan Katering (2062)
Tempahan Kek Dan Coklat (2090)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (166)
Tempahan Kuih Muih (1692)
Tempahan Minuman Dan Dessert (447)
Tempahan Nasi Lemak (499)
Tempahan Roti (341)
Terminal Bayaran (180)
Ubahsuai Pejabat (626)
Ubahsuai Rumah (1634)
Urut Tradisional (756)
Usahawan Baja Pertanian (365)
Usahawan Benih Dan Nursery (385)
Usahawan Tani (1055)
Vending Machine (347)
Voucher Dan Tiket (238)
Web Design Malaysia (2252)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1276)