Pembiayaan Peribadi (Mbsb) (Anak Syarikat Kwsp)
Faried 2 - Wed 1/Dec/2010 6:25pm
Promosi di musim cuti sekolah..Pembiayaan Peribadi khas untuk kktgn awam maks RM200,000 sehingga 25 thn, Pakej 'MBSB PERWIRA' khas utk kktgn Angkatan Tentera M'sia akan bermula 15/12/10 maks hingga RM150,000 selama 15 thn..rebut peluang ini..
Berminat hubungi atau SMS pun boleh
017-4249622 (Ayed J.B)

Niche: Pinjaman Peribadi
Peluang Perniagaan Produk UPM - Terhad 20 Orang Sahaja
3pm, 19 Dis 2014 (Jumaat) di Putra Science Park, UPM
(Percuma untuk Ahli DPMM Putrajaya)

Kursus Praktikal Gst + Free Gst Online Registration + Free Demo Gst-Compliant Software
29 Dis 2014 (Isnin) di DPMM Putrajaya

Seminar Usahawan Komprehensif Siri 1
27 Dis 2014 (Sabtu) di Universiti Malaya
     
  1. Ahmad Zaini - Wed 1/Dec/2010 11:37pm
    berapa interst rate  
  2. Cm Omarullah - Thu 2/Dec/2010 10:04am
    meminjam memang seronok...tapi RIBA nya tinggi. apa boleh buat, kerana sengaja atau terpaksa.

    dulu saya buat pinjaman peribadi dengan bank X guna skim islamik. RM3000 bayar balik RM4000 lebih. tak tahu yang mana islamiknya kalu bayar balik lebih dari pinjaman. islamiknya hanya pada AKAD.

    CONTOH MUDAH :

    Saya: "Okla Mat, macam ni je lah, sebenarnya dari aku bagi kat engkau lebih baik aku letak kan tabung haji, bertambah gak duit aku nanti, tapi sebab engkau saudara aku, jadi aku pinjamkan kepada engkau tetapi dengan syarat.

    Mat: "Syarat macamana pulak tu?.

    Saya: "Aku belikan baju untuk anak-anak engkau dengan harga RM100 dan aku jual kepada engkau dengan RM120, lepas tu engkau bayarlah bulan-bulan RM10 selama 12 bulan, bagaimana? setuju tak? Ini cara islam yang mana aku berjual-beli dengan engkau dan bukan aku kenakan faedah, kalau ada orang lain bertanya engkau cakaplah aku memberi pembiayaan kepada engkau, jangan sebut pinjaman sebab itu nampak tak islamik".

    Mat: "Baiklah, sebab aku terpaksa dan tak ada cara lain lagi dah maka aku terima sahajalah syarat engkau tu lagi pun engkau dah tolong aku maka aku pun kenalah tolong engkau jugak. Tapi eloklah kita berakad untuk memastikan proses ini dikira pembiayaan dan jual beli".

    adakah anda sanggup melakukan begitu pada saudara sendiri, sanggup menangguk di air keruh masih mahu menyedut 20 ringgit "darah" Mat dan tidak mahu membantu dengan ikhlas? Jika Mat bukan saudara sedarah sedaging sekalipun bukankah semua orang islam itu bersaudara, sanggupkah anda mengambil untung dari kesusahan orang lain?

    Jika kita meng"islam"kan sekalipun konsep memberi pinjaman tersebut dengan pusing sana dan pusing sini, bagi nama lain "muserakah" atau "mudah rebah", pembiayaan dan bukan pinjaman, berakadlah dan sebagainya, adakah anda sanggup menjadi lintah menyedut darah saudara seislam sendiri? Kelintahan anda tidak jelas kelihatan kerana ia berselindung disebalik nama Islam itu sendiri.

    jika boleh, elakkan lah pinjaman yang ada unsur RIBA, jika tidak boleh cuba KURANGKAN RIBA dalam kehidupan sbb memang sudah jelas dunia akhir zaman, walaupun kita tidak terlibat dengan RIBA, tetapi kita tetap kene tempias RIBA.

    nak beli semua benda CASH memang tak mampu. tetapi kita MAMPU MEMBUAT HUTANG BERIBU-RIBU.  
Page 1   (Total 2 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2884)
Bengkel Basikal (74)
Bengkel Besi (231)
Bengkel Kereta (1521)
Bengkel Motosikal (256)
Bengkel Tayar (224)
Bisnes Air Mineral (378)
Bisnes Ais Krim (529)
Bisnes Aksesori Kereta (667)
Bisnes Broadband (1127)
Bisnes Burger (551)
Bisnes Cermin Mata (163)
Bisnes Cuci Kereta (829)
Bisnes Cyber Cafe (455)
Bisnes Dobi (1403)
Bisnes Ebook (1079)
Bisnes Handphone (1288)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (583)
Bisnes Ice Blended (718)
Bisnes Jam Tangan (297)
Bisnes Jeruk (184)
Bisnes Kitar Semula (515)
Bisnes Komputer (1517)
Bisnes Kurier Dan Logistik (705)
Bisnes Minuman (1506)
Bisnes Pasar Malam (2030)
Bisnes Pelancongan (566)
Bisnes Pengantin (716)
Bisnes Perabot (896)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1137)
Bisnes Restoran (3458)
Bisnes Roti Dan Bakeri (730)
Bisnes Salun Rambut (377)
Bisnes Sarang Burung (258)
Bisnes Satay (392)
Bisnes Sms (162)
Bisnes Spa Dan Facial (695)
Bisnes Steamboat (202)
Bisnes Stesen Minyak (136)
Bisnes Tablet Pc (444)
Bisnes Tradisional (850)
Bisnes Untuk Dijual (3478)
Bisnes Waffle Dan Jagung (392)
Bisnes Western Food (337)
Dewasa 18sx (1819)
Diskusi Bisnes (2012)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (759)
Expo Karnival Tapak Niaga (6737)
Forex Malaysia (1981)
Haiwan Peliharaan (481)
Haji Dan Umrah (475)
Hiasan Dalaman (730)
Hiasan Taman (249)
Hotel Resort Homestay (1055)
Iklan Tv Radio Media Massa (233)
Import Dan Eksport (337)
Ingin Berniaga (2866)
Insurans Dan Takaful (1793)
Insurans Roadtax Kereta (352)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (2017)
Kedai Emas (469)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2575)
Kedai Hardware (447)
Kedai Ibu Dan Bayi (702)
Kedai Jahit (4039)
Kedai Kamera Dan Camcorder (353)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (344)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1941)
Kedai Sewa (1677)
Kereta Baru (1678)
Kereta Terpakai (5106)
Kerja Diploma Dan Ijazah (5156)
Kerja Kemahiran (2061)
Kerja Kosong (12524)
Kerja Praktikal (2269)
Kerja Sales (2387)
Kerja Sambilan (6561)
Konsultan Peguam (168)
Konsultan Perniagaan (469)
Kontrak Swasta (308)
Kontrak Tender Kerajaan (470)
Kontraktor Balak Dan Kayu (490)
Kontraktor Jurutera (580)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (234)
Kontraktor Minyak Dan Gas (704)
Kontraktor Pasir (422)
Kontraktor Pembinaan (2120)
Kontraktor Perlombongan (332)
Kursus Dan Seminar (2918)
Kursus Kecantikan (707)
Kursus Makanan (681)
Kursus Motivasi (329)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1650)
Mencari Pelabur (3781)
Mesin Fotostat (360)
Mesin Freezer Dan Chiller (280)
Mesin Industri (530)
Mesin Jahit (394)
Mesin Proses Makanan (584)
Pakej Pelancongan (2677)
Pakej Perkahwinan (1228)
Pakej Perniagaan (919)
Pasar Basah (1505)
Pekerja Asing (1295)
Pelaburan Saham Unit Trust (984)
Pembantu Rumah Asing (1925)
Pembekal Barang Runcit (1605)
Pembekal Beras (121)
Pembekal Buah-buahan (503)
Pembekal Ikan Kering (393)
Pembekal Kelapa Dan Santan (666)
Pembekal Kerepek (1134)
Pembekal Keropok (467)
Pembekal Kicap Dan Sos (230)
Pembekal Kurma Dan Kismis (292)
Pembekal Madu (248)
Pembekal Mee Dan Bihun (130)
Pembekal Minyak Masak (417)
Pembekal Rempah Dan Perencah (628)
Pembekal Serunding (261)
Pembekal Telur (143)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1207)
Pemborong Batik Dan Sutera (358)
Pemborong Beg Galas (105)
Pemborong Beg Tangan (613)
Pemborong Bundle (895)
Pemborong Cadar Dan Tilam (469)
Pemborong Karpet (167)
Pemborong Kasut Dan Sandal (724)
Pemborong Lampin (310)
Pemborong Mutiara (114)
Pemborong Pakaian Bayi (787)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1707)
Pemborong Pakaian Lelaki (1146)
Pemborong Pakaian Plus Size (148)
Pemborong Pakaian Wanita (4346)
Pemborong Telekung Dan Songkok (576)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3608)
Pemborong Tuala (208)
Pemborong Tudung (2863)
Pembuat Papan Tanda Iklan (292)
Pembuat Plastik Kotak Botol (815)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (492)
Pendaftaran Syarikat (518)
Pendaftaran Trademark (36)
Pengedar Alat Tulis (971)
Pengedar Bahan Pencuci (737)
Pengedar Buku Dan Majalah (615)
Pengedar Contact Lens (250)
Pengedar Perfume (1585)
Pengedar Permainan Kanak2 (622)
Pengedar Produk Kecantikan (2676)
Pengedar Produk Kesihatan (3083)
Pengurus Majlis (613)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (753)
Penternak Burung Puyuh (98)
Penternak Ikan (701)
Penternak Kambing (300)
Penternak Lembu (400)
Penternak Udang (203)
Peralatan Makmal Dan Hospital (270)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (753)
Peralatan Sukan (560)
Perisian Komputer (592)
Perkakas Dapur (640)
Perkakas Elektrik (457)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1557)
Pinjaman AIM (170)
Pinjaman Hartanah (532)
Pinjaman Kad Kredit (405)
Pinjaman Kereta (642)
Pinjaman Peribadi (11092)
Pinjaman Perniagaan (1889)
Produk Dari China (555)
Produk Sejuk Beku (1379)
Program Consignment (2065)
Program Dropship (7043)
Pusat Bahasa (373)
Pusat Jagaan Bayi (1658)
Pusat Latihan (674)
Pusat Memandu (129)
Pusat Mengaji Agama (553)
Pusat Pendidikan Tinggi (546)
Pusat Rawatan (380)
Pusat Tadika Dan Taska (1434)
Pusat Tuisyen (1137)
Rancangan Perniagaan (573)
Rumah Sewa (4445)
Rumah Untuk Dijual (3888)
Servis Freelance (1154)
Servis Keselamatan (743)
Servis Pembersihan (875)
Servis Pengedaran Risalah (484)
Setiausaha Syarikat (613)
Sewa Bas Dan Van (597)
Sewa Jentera (58)
Sewa Kereta Teksi Limo (1898)
Sewa Lori (2657)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (60)
Studio Filem Dan Videografi (267)
Studio Fotografi (929)
Studio Grafik Dan 3D (1165)
Studio Lukisan (140)
Studio Model Penyanyi Pelakon (783)
Studio Muzik (496)
Sukan Beladiri (119)
Sukan Berkumpulan (239)
Sukan Futsal (232)
Sukan Pancing (144)
Tanah Sewa (669)
Tanah Untuk Dijual (5028)
Tempahan Biskut Dan Tart (2180)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (680)
Tempahan Katering (2229)
Tempahan Kek Dan Coklat (2197)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (183)
Tempahan Kuih Muih (1778)
Tempahan Minuman Dan Dessert (488)
Tempahan Nasi Lemak (539)
Tempahan Roti (392)
Terminal Bayaran (198)
Ubahsuai Pejabat (669)
Ubahsuai Rumah (1747)
Urut Tradisional (842)
Usahawan Baja Pertanian (379)
Usahawan Benih Dan Nursery (418)
Usahawan Tani (1120)
Vending Machine (403)
Voucher Dan Tiket (255)
Web Design Malaysia (2355)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1437)