Mencegah Atau Mengubat Penyakit Kencing Manis
Noriz - Tue 30/Mar/2010 12:24am [Last Comment]
Assalamualaikum, buat kalian semua bgaimana mencegah dan mengubat kencing manis, sesiapa ada petua atau ubat lebih mujarab sila berikan maklumat di halaman ini, kongsi2 lah petua anda...

Niche: Butik Kesihatan
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
13 Nov 2014 (Khamis) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Naza 3 - Tue 30/Mar/2010 3:03am
    Salam noriz...saya yakin...mulai hari ini... anda akan terima banyak reply yang menyarankan produk2 kesihatan bagi tujuan noriz...peluang ini mereka akan gunakan untuk promote pelbagai produk untuk noriz...

    Di sini noriz kena bijak dalam memilih produk kerana apa yang penting adalah bagaimana dan berapa % keupayaan produk itu boleh membantu mengembalikan sistem imun kita untuk merawat penyakit yang kita hadapi...

    Petua dah banyak kita dengar...ada bermacam2 cara tapi itu lebih kepada mencegah bukan merawat...malah tidak ada produk atau ubat yang boleh merawat penyakit di dalam tubuh kita melainkan sistem imun kita sendiri...tanyalah pakar perubatan tentang ini...saya sendiri pernah mengeluarkan kenyataan ini di Selamat Pagi Malaysia satu ketika dahulu dan kini diakui oleh salah seorang prof di UM...

    Di sini saya bantu sedikit bagaimana noriz boleh jadikan rujukan untuk membantu masalah noriz...

    Ada 12 produk terbaik yang pernah/telah dikaji oleh dunia sains perubatan alternative dalam membantu meningkatkan keupayaan NK CELL sistem imun kita (Killer Cell dalam darah putih) iaitu:

    ke-12 ~ Noni :15%
    ke-11 ~ Aleo Vera :15%
    ke-10 ~ Phytonutrients :16%
    ke-09 ~ Colostrums :23%
    ke-08 ~ Enchinacea :42%
    ke-07 ~ Cordyceps :43%
    ke-06 ~ Polycharides :48%
    ke-05 ~ IP-6 :49%
    ke-04 ~ Mangosteen :76%
    ke-03 ~ Shitake :84%
    ke-02 ~ Transfer Factor Advance :283%
    ke-01 ~ Transfer Factor Plus :437%

    Selain dari senarai di atas,produk2 lain dikaji mempunyai kekuatan dan keupayaan kurang dari 15% dalam meningkatkan sistem imun kita...pilihlah mana yang terbaik...

    Dari segi harga tidak jauh bezanya tetapi dari segi nilai...amat berbeza antara satu sama lain...fikirkan...ibarat nak menebang pokok balak...alat apa yang kita nak gunakan...parang...kapak...gergaji atau gergaji bermotor...

    Jangan terpedaya dengan testimoni2...kita harus bijak menggunakan hukum akal...firman/sunnah dan fakta2 sains dalam memilih yang terbaik...

    Masalah kencing manis 2 dua jenis...type 1 (perlu suntikan insulin) dan type 2...kedua2 nya di sebabkan kegagalan pankres kita mengeluarkan insulin secara normal akibat serangan patogen atau sistem imun kita sendiri (auto immune)...

    Bagaimana mencegah...amalkan makan makanan dari sumber produk2 alternative dan jaga diet pemakanan kita setiap hari...ini akan membantu meningkatkan dan menetapkan keupayaan sistem imun kita di paras yang paling optimal...

    Bagaimana mengubat...tidak ada cara lain untuk mengubat kerana yang boleh merawat sistem atau organ di dalam tubuh kita hanyalah sistem imun kita sendiri...ia juga adalah sistem pertahanan tubuh kita dan tanpa ia...tubuh akan mudah diserang oleh pelbagai penyakit...

    Jika mahukan maklumat detail...hubungi saya...saya akan hantarkan banyak lagi fakta dari kajian sains tentang produk2 alternative...

    Bertindaklah menggunakan kebijaksanaan bukan dengan perasaan....Moga dapat membantu noriz  
  2. June 3 - Tue 30/Mar/2010 8:57am
    Salam
    Noriz, boleh sent email ke juenn_31@yahoo.com..saya akan terangkan detail.  
  3. Ismetzal - Tue 30/Mar/2010 11:14pm
    petua yg paling mujarab dan zero cost...

    minum air masak setiap hari dengan kuantiti yg banyak...1 liter? 2 liter?..ye sebanyak yg termampu...utk memudahkan buah pinggang menjalankan fungsinya...

    dan jgn minum langsung air bergula....kerana bekalan gula dlm darah boleh kita perolehi dr nasi yg kita makan tiap hari...jauhkan minuman bergas juga ...

    dan ini semua nya zero cost...  
  4. Norihan Binti Othman - Wed 31/Mar/2010 12:05am
    salam juga buat dik Noriz.............

    terima kasih pada Sdra Naza kerana memberi penerangan yang tepat ttg produk tersebut.

    ALHAMDULILLAH...kak sendiri juga telah banyak membantu mereka yang memerlukan alternatif sebagaimana Sdra Naza nyatakan. banyak kes tahap 4 berjaya sembuh dengan izin Allah..akak sertakan doa sekali utk mereka amalkan...  
  5. Rahman - Wed 31/Mar/2010 4:53am
    Ismetzal -> "dan jgn minum langsung air bergula....kerana bekalan gula dlm darah boleh kita perolehi dr nasi yg kita makan tiap hari"

    i dah terlupa nasihat ni. Kadang2 memang banyak terminum air bergula esp air kickapoo & sarsi ber-gas.  
  6. Ismetzal - Wed 31/Mar/2010 11:25pm
    kita perlu makan ikut keperluan kalori harian kita...pasif, aktif dan juga super aktif...kalau makan ikut dannn je atau ikut teragak, pastu tunggulah penyakit dtg...

    dan gula dlm darah amat bahaya kalau ianya diambil melebihi keperluan harian...oleh itu jika diambil terlebih maka minum lah air kosong dgn banyaakkkkk sekali utk neutralise kannya semula...

    air gas?..air gula?...teh tarik?...hubaya hubaya...

    ada seorang anggota sy terlalu kurang minum air kosong selama hidupnya dan bila sy nasihatinya, terus dia takut sebab pinggang dah terasa sakit sakit...sebabnya suka minum air gula dan air gas...

    ada yg nak menyorok beli dan minum air gas depan sy tapi utk apa?...lepas kena tegur baru nak beringat..skrg majoritinya dah sedar...skrg kalau nampak sy, masa sendiri akan segan...

    amalan yg paling baik, minum air masak banyakkk kerana itulah ubat yg paling baik sebelum penyakit dtg..bila penyakit dtg, masa tu time makan ubat dah...nyesall

    kawan sy kata, kalau air kencing kita kuning pekat maknanya kita dlm keadaan serius sebab kurang minum air masak...itu tanda amaran sebelum buah pinggang n ginjal rosak, kencing manis nak dtg...  
  7. Naza 3 - Thu 1/Apr/2010 2:15am
    Diet makanan adalah amalan terbaik sebelum mendapat sakit tetapi bagaimana kita dapat mengukur kadar nutrien yang diperlukan oleh tubuh...adakah lebih atau terkurang dan ianya pasti ada kesan sampingannya...
    Contohnya:
    ...kalau kita terlebih gula dalam darah...pankres akan berusaha mengeluarkan insulin lebih dari biasa tetapi kalau pankres gagal...bersedia untuk menjadi pesakit kencing manis...
    ...kalau terkurang gula dalam darah...nak buat camana...boleh pitam tiba2 tuan dan bersedialah untuk KOMA...
    ...Jadi apa yang patut kita buat...macamana nak sukat gula dalam makan dan minuman kita...fikirkanlah...kerana KESTABILAN GULA DALAM DARAH AMAT PERLU... tidak boleh kurang atau lebih...

    Apa yang penting adalah meningkatkan keupayaan SISTEM PERTAHANAN DAN KESELAMATAN TUBUH kita yang di kenali sebagai SISTEM IMUN...hanya sistem imun yang berada di tahap yang optimal dapat mengatasi semua masalah tersebut... tanyalah pakar2 immunologist...tidak ada jawapan lain ke atas permasalahan tubuh melainkan meningkatkan keupayaan sistem imun kita terutamanya kepada kita yang semakin meningkat umur...

    Ismetzal...air kencing kuning bukan sebab kurang minum air masak tetapi tubuh kita kekurangan air...tak kira air apa pun asalkan air dan minum banyak air masak tu memang bagus...bila kekurangan air dalam tubuh,ia boleh menyebabkan ginjal kita terpaksa menapis kandungan mineral yang tinggi yang menyebabkan air kencing menjadi kuning...
    Kencing manis bukan disebabkan ginjal rosak tuan...pankres tidak berfungsi dengan baik...

    Untuk meningkatkan keupayaan ginjal dan pankres kita...amalkanlah minum minuman yang mempunyai kandungan antioksida yang tinggi...seperti abatus sawda...jus manggis...Transfer Factor Riovida...jus noni dan banyak lagi...pilihlah yang terbaik...

    Renungkan sejenak...KALAU KULIT SEMAKIN KENDUR DIMAMAH USIA...INIKAN PULA SARAF DAN ORGAN DALAM TUBUH KITA...negara yang lemah sistem pertahanannya pasti akan menjadi mangsa kepada musuh2nya...  
  8. Ismetzal - Thu 1/Apr/2010 5:54am
    en naza..

    cuba en. eksperimen...minum air teh 6 gelas, kopi 2 gelas, coke 4 gelas dan tongkat ali 4 gelas...24 jam...dan hasilnya air kencing akan jadi warna apa?...putih atau kuning?..dan badan kita masih cukup air kan?..

    atau minum air apa saja kecuali air masak...minum banyak banyak kecuali air masak ...lihat air kencing warna apa...kuning juga kan...

    dah tentu beza kalau kita minum air masak dgn banyak...

    air kencing putih menandakan kandungan gula dalam darah berada di tahap yg paling baik...

    ni semua menjurus kapada kencing manis kerana banyak gula dlm darah di samping kalori yg berlebihan...akibat diet makan yg tidak bagus...

    utk noriz...inilah petua yg paling baik...air masak yg paling banyak setiap hari...bukan air gula atau air lain...

    dan ianya juga yg paling jimat...berbanding dgn yg lain...

    utk antioksidaan yg tinggi, minum air pegaga yg diblender...pagaga murah dan senang dibeli dan ditanam....sesuai utk wanita ...sesuai sggttt....

    semuanya murahhh....  
  9. Naza 3 - Thu 1/Apr/2010 1:42pm
    Kami di UM dah banyak buat kajian tentang semua jenis diet pemakanan...
    Pendapat en Ismetzal tak ada salahnya cuma apa yang perlu bagi noriz adalah bertindak bijak bila ingin mendapatkan sumber diet atau cara pemakanan yang betul bagi mencegah atau merawat penyakit kencing manis...
    Yang penting kembali kepada sistem pertahanan badan kita...bersedialah menghadapi gejala penyakit yang lebih dahsyat dari kencing manis yang disebabkan oleh virus yang boleh menyerang dan membunuh dengan pantas.. ramai pakar2 sains meramalkan...akan datang satu jenis virus yang disebarkan dari air kencing tikus bakal menyerang seluruh dunia dan ia lebih bahaya dari H1N1...

    Kalau kita hanya bergantung kepada sumber makanan atau minuman yang tidak sepatutnya atau tidak ada fakta atasnya...maka bersedialah untuk menguji sistem imun atau sistem pertahanan badan kita bila saat itu tiba...  
  10. Belum Frust - Fri 2/Apr/2010 10:54am
    Tingkatkan imun sistem anda dengan GAYA HIDUP EMAS.

    Produk diformulasikan oleh doktor perubatan moden yang turut mengamal rawatan alternatif berasaskan gamat emas (stichopus hermanii) - doktor Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri M.D. Vrije Universitiet Brussels, Belgium

    Pernah berkhidmat di hospital Pulau Pinang selama beberapa tahun sebelum membuka klinik sendiri.

    Menjadi pengasas Syarikat Gamat Emas Sdn Bhd yang kini masuk tahun ke-11 di pasaran Malaysia

    Produk dihasil berteraskan R&D sejak 1983 diketuai oleh Prof Dr. Ridzuan Hashim - Ketua Penyelidik Mentimun Laut Malaysia di Kementerian Sains dan Teknologi Malaysia

    Mendapat usahasama SIRIM BERHAD bagi pembangunan produk dan memastikan kualiti di tahap paling tinggi

    Menggunakan ekstrak gamat dari spesis stichopus hermanii yang TULEN sahaja.

    Mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia dan pengiktirafan HALAL, BERSIH dan SUCI

    BERMINAT EMEL : masalfadli@yahoo.com  
  11. En Sulaiman Ramli - Mon 12/Apr/2010 12:40am
    senang citer kan, kite minum kopi yg warnanya hitam pekat... bila kencing nape tak hitam? sebab dah ditapis oleh sistem dalaman dlm badan.. buah pinggang kot..

    jadi ke mana air yg warna hitam tu? dah melekat kat sistem penapisan tu lah, so kite kena la cuci buah pinggang tu. bgmn?

    ambil akar pokok lalang cuci bersih dan rebuskan.. minum air tu utk cuci buah pinggang anda, no cost just saving.. jimat2..

    pastu bagi pengidap kencing manis yg kritikal, stroke @ lumpuh sila hubungi sy utk sy hubungkan anda kpd org yg dpt membantu anda dgn kaedah URUTAN PECAH PENYAKIT. tiada harga ditetapkan dan tiada kos tersembunyi, harganya hanya ikhlas dari anda, tq. 0193174612  
  12. Shanim80 - Mon 12/Apr/2010 4:07pm
    utk kencing manis,minum produk Bio-Gen berasaskan lidah buaya...sila hubungi saya hanim 019-2343621 jika berminat  
  13. Noriz - Mon 12/Apr/2010 8:29pm
    alhamdulillah banyak cara2nya dari kalian semua terima kasih krna memberikan byk nasihat dan petua buat sya, skrg ni sya tengah mencuba/mengamalkan air rebusan jagung muda, sya jga akan cuba mengamalkan petua2 yang kalian berikan.... InsyaAllah harap2 berjaya.... memang x dinafikan air putihlah yg slalu diamalkan tp bila byk sgt minum kerap plk kencingnya.... x tau la plk.... cmna ek....  
  14. Noriz - Mon 12/Apr/2010 8:41pm
    Utk antioksidaan yg tinggi, minum air pegaga yg diblender...pagaga murah dan senang dibeli dan ditanam....sesuai utk wanita ...sesuai sggttt....
    Adakah ia patut diminum setiap hari air pegaga ni.....?  
  15. Noriz - Tue 13/Apr/2010 6:59am
    salam en. naza 3 camna nak hubungi ek... melalui email la ya....  
  16. Naza 3 - Wed 14/Apr/2010 12:21pm
    Noriz leh email kat naza4life@yahoo.com atau terus ke talian saya...0199686579  
  17. Ismetzal - Fri 16/Apr/2010 6:49pm
    pegaga patut dimium tiap hari..elok utk wanita..  
  18. Kamal Din - Sun 18/Apr/2010 12:02am
    untuk kesihatan optima perlu selalu cuci, imbang dan aktifkan sistem dalam tubuh badan kita  
  19. Ismetzal - Sun 18/Apr/2010 4:52am
    ubat kencing manis yg paling baik...

    minum banyak air masak, amalkan ia...dan hindarkan segala minuman bergula dan berkarbonat...

    sekali sekala kalau dah gian sgt dgn air bergula, minum le tapi pastikan bilas dgn air masak yg banyak utk neutralkan gula dlm bdn..

    seorang kenalan sy suka sgt minum air coke pagi ptg n malam...sepanjang masa minum air coke...alih2 bila dah pencen kena kencing manis, dan penyakit itulah yg menyebabkan dia ni skrg menjadi penghuni kubur...Alfatihah...  
  20. Ismetzal - Sun 18/Apr/2010 4:55am
    sementara mampu mengawal diet makan anda, maka kawal le sebaik mungkin...bila dah berpenyakit, dah takde apa yg boleh n mampu buat, hanya menghabiskan duit membeli ubat...makan ubat sepanjang masa dan terpaksa kawal makan plak...

    ada duit berjuta pun tak guna, sebab kesihatan dah teruk...dan makin parah bila duit pun takde utk beli ubat...

    dan kesihatan adalah antara nikmat yg sering dilupakan..  
  21. En Sulaiman Ramli - Sun 18/Apr/2010 5:06am
    sebagai maklumat utk anda, ketahuilah bahawa... KESIHATAN ADALAH MAHKOTA MUJAHID...

    sebagai seorg islam menjaga kesihatan adalah harus...

    minum air masak yg banyak memang baik, tapi kena lihat air apa yg anda minum, klu air dr paip yg diminum ia mengandungi klorin..

    jadi buang la skt duit beli air yg tak de klorin  
  22. Shanim80 - Mon 19/Apr/2010 1:59am
    minum susu kambing :)  
  23. Zuraidahmohi - Fri 30/Apr/2010 8:53pm
    Kencing manis ia selalu ye berpunca pd mknn..
    cara terbaik ikutila petua ini

    1) kurang kan atau pun berpose dr mkn nasi..
    2) cuba buat air peria (peria jus) minum
    3) berpose dgn minuman bergas & manis..
    Jika ingin mkn nasi cuba buangkan buih nasi yg semasa ia mendidih krn buih 2 la terkumpl ye kanji.. kanji yg berlebihan menyebabkan kandungan gula
    Tak percaya cuba la

    N jika ada mengalami luka kronik disebabkan kencing manis.. blehla hubungi sy
    di email zuraidahmohi@yahoo.com  
  24. Norihan Binti Othman - Sat 1/May/2010 1:39pm
    SALAM.........

    ada ramai di antara kawan kak yang menderita dbts sehingga paras bacaan gulanya mencecah 29...tapi, alhamdulillah, setelah mengamalkan pati buah ni selama 2 minggu sahaja, terus turun ke paras 8.5
    kosnya: xsampai RM300..

    kalau berminat, boleh call:
    0109071763

    kos penghantaran yang jimat adalah melalui KTMB..terus ke rumah/pejabat anda..

    jangan terlalu amalkan suntikan insulin yang pada pengetahuan kak, terkandung pankreas khinzir di dalamnya...bagaimana dengan ibadah kita nanti?
    fikir2 kan...  
  25. Mas 11 - Sat 8/May/2010 8:45am
    noriz leh cuba produk dr rozmey dr betes.  
  26. Jonee Anwar - Sun 9/May/2010 12:28pm
    Noriz, Saya telah menemui satu produk herbal boleh dapat di KL.... sunguh mujarap. terbukiti kerana abang saya mengunakan nya. Kaki nya hendak di POTONG oleh Dr, tapi last minute mendapat maklumat perubatan herbal di KL.Kaki abang saya tak jadi potong. makan masa 3 bln perubahan dah ketara.Skrg sudah 7 bln berlalu kaki abang saya sudah pulih dan penyakiant kenching manis sudah tak ada lagi. camu satu pantang- jaga pemakanan.

    Nazri boleh hubungi/email Puan Anee dari Singapura,email - herbtreat@gmail.com  
  27. Zaey - Sun 23/May/2010 6:32pm
    Memang betul.. amalkan minum air putih banyak2 setiap hari..
    formulanya ialah berat badan(kg) x 100/2 = jumlah litre air diperlukan. Contoh:- 70kg X100/2 = 3.5 lit air sehari bagi yg punya berat badan 70 kg.
    Ketahuilah setiap cawan kopi yg dimunum akan menyerap 2 cawan air dalam badan kita, jadi bagi yg suka minum kopi, tambahkan pengambilan air sepatutnya.  
  28. Mas 15 - Tue 8/Jun/2010 5:48pm
    Saya cuma amalkan susu Alphalipid saja utk keluarga. Testimoni sendiri...berkesan baru saya jadi pengedar. Beri pada mak sedara yang kena stroke pun dah alhamdulillah...dah boleh berjalan dan buat kerja ringan2.

    Badan sihat, duit poket pun dapat... =)

    askmesd2@gmail.com
    http://alpha-sd2.blogspot.com  
  29. Sabri 4 - Wed 9/Jun/2010 12:34pm
    Buat pengetahuan semua penyakit kencing manis & darah tinggi ini tiada ubatnya...ubat yang ada dipasaran samada konvensional mahupun alternative hanyalah untuk sekadar kontrol sahaja.  
  30. En Sulaiman Ramli - Sat 19/Jun/2010 9:06pm
    salam, utk pengetahuan sabri 4, pernyataan anda seakan-akan putus asa dlm mencari penawarnya... siapa kata kencing manis dan darah tinggi tiada ubatnya?

    memanglah penyakit tu antara penyakit kelas vip punya penyakit... selagi penyakit tu berada dlm badan, memang nampak macam tiada ubat, apakata kalau kita buang sahaja penyakit tu keluar dari dlm badan kita... so tak perlulah cari ubatnya... pelajari bagaimana membuang penyakit dlm badan dgn kaedah tradisional yg selama ini kita terlepas pandang.... sila hubungi sy 0193174612 utk dapatkan maklumat lanjut.. tq.  
  31. Noriz - Mon 21/Jun/2010 1:57pm
    ee bgaimana tu en. sulaiman saya pun nak tau jgak...  
  32. Raf - Mon 21/Jun/2010 8:44pm
    Mungkin kita terlepas pandang,

    Adapun amalan pemakanan seimbang dan tingkat kecergasan adalah keutamaan buat setiap pesakit / individu.

    Manakala bagi penghidap diabetes jenis 2, ESULIN berfungsi dalam membantu meningkatkan sensitiviti sel badan terhadap insulin dan membantu memperbaiki Rintangan Insulin.

    Maklumat lanjut di laman esulin.biz  
  33. Nurul 24 - Tue 22/Jun/2010 4:01pm
    sokong Mas 15.
    saya & seluruh keluarga telah mengamalkan Alpha Lipid Colostrum. Biasanya org yg ada diabetes kurang berasa letih selepas mengamalkan susu ini dan sangat bertenaga. Daya ketahanan (sistem imun) badan sgt menakjubkan.
    boleh email jika memerlukan nikiysarisya@yahoo.com  
  34. Sarah Bt Shamsul Anwar - Thu 8/Jul/2010 1:07am
    ayah saya mengamalkan teh herba dr bioasli..hasilnya amat memuaskn.kerana ada stervia sbg pengganti gula dlm air teh..menjimatkan kerana 1 uncang utk 1 hari..  
  35. Lina 24 - Mon 12/Jul/2010 2:51pm
    Cubalah G-Balance. ia boleh mengurangkan keadaan kencing manis...dan minum air bertapis..pastinya. jenguk laman web saya www.rahsiamudasentiasa.blogspot.com  
  36. Double B - Thu 12/Aug/2010 1:22pm
    pemakanan kat m'sia ni best tp jika berlebihan rosak semua organ dlm badan, nafsu da di beri cuma kena kawal je tp manusia apa ada hal mkn sblm skt, ini prinsip yg selalu d amalkan oleh org m'sia.. maap bkn nak perli sesapa tp kenyataan.. sy sbgai pengamal perubatan alternatif COLOUR VIBRATION THERAPY dah lali dgn mslh ini.. maklumat lanjut email sy doubleb_79@yahoo.com or h/p 0123528046  
  37. Yusaini - Thu 19/Aug/2010 10:08am
    Kencing Manis,Darah Tinggi,Jantung,toksik klik kat nama saya masuk blog saya n tgk ada sejenis ubat di situ.Ari2 saya minum Alhamdulillah...  
  38. Iezam - Sun 22/Aug/2010 4:52am
    salam... sy ada cara yg lebih mujarab utk penyakit sebegini. dan ini bukan ubat dan juga bukan petua. ia adalah 1 benda di mana ia tiada tarikh luput. ia boleh di gunakan sampai bila2. ia juga penah keluar di dlm berita nasional tv1 menceritakan tentang kebaikannya pada pengguna. ia juga mujarab utk merawat pelbagai jenis penyakit dari penyakit biasa hingga penyakit yg kronik dan juga kanser,insyaAllah. anda boleh layari website ni biodisctestimoni.blogspot.com
    di sini anda bleh lihat video rawatan tentang penggunaannya.  
  39. Abg Piee - Wed 25/Aug/2010 10:57pm
    amalkan petua nenek moyang......muka kena manis selalu, bila muka manis nanti masam tu akan berpindah kepada kencing pula,tak le lagi kecing kita manis dan tak le kita mengidap kencing manis........tak caye,org yg muka nya sentiasa manis,hidup nya sentiasa ceria,org yg sentiasa hidup dalam penuh keceriaan,penyakit semua takut nak singgah,ingat tu......muka kena manis,kahkahkah.....ni le petua nenek moyang......amal amal kan hidup ceria maka seluruh kehidupan akan sihat  
  40. Raf - Fri 24/Sep/2010 11:17am
    Banyakkan pengambilan sayuran hijau & buahan (berserat) dalam menu harian.

    http://www.bbc.co.uk/news/health-11028825

    ESULIN ; Diabetes Herbs

    Dikaji secara saintifik & klinikal khusus merawat diabetes.  
  41. Ida 51 - Wed 8/Dec/2010 2:27pm
    noriz...
    saya juga pengidap kencing manis..dikesan selepas 5 bln mengandung anak pertama..(GDM)..ingatkan selepas bersalin bebas dr kencing manis tetapi meleset..sy juga inginkan maklumat tentang penyembuhan kencing manis..
    saya tidak makan ubat yang diberi oleh dr krn ramai yang mengatakan ada kesan sampingan...kadang-kala saya amat berputus asa..  
  42. Noriz - Sat 1/Jan/2011 3:49pm
    btul tu Ida, krna takut nak guna ubat hospital la sya cuba cri cra lain tkut kesan sampingan...  
  43. Abdul Halim Ali - Fri 11/Mar/2011 1:23am
    produk apple stem cell. more info check my topics....  
  44. Rasid 2 - Sun 28/Aug/2011 9:46am
    Saya jual Tongkat ali akar tulen, berminat sila email speedyhomepage@yahoo.com.sg
    dengan harga tawaran kamu dan kuantiti yang mahu beli, Terima kasih.  
  45. Wan Mustafa Wan Ali - Mon 5/Dec/2011 9:12pm
    mungkin di sini anda akan jumpa jawapannya bagi merawat kencing manis anda. http://zhahab.blogspot.com  
  46. Xtreme Ra Hotmail Com - Fri 9/Dec/2011 1:43am
    http://monaviekumpulanmalaysia.blogspot.com/
    mungkin ini boleh membantu masalah kencing manis anda  
  47. Shamss - Wed 16/May/2012 1:55am
    saya berpengalaman merawat pesakit kencing manis,tidak sampai sebulan pesakit itu telah sembuh sepenuhnya.Cara rawatan saya dengan mengeluarkan benda ghaib yang menganggu sistem penapisan gula dipankreas.hanya sekali rawatan sahaja.Setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati.Kelebihan yang saya dapat adalah anugerah dari Allah s.a.w dengan tujuan untuk menolong sesama insan.saya hanya berusaha untuk anda tapi yang menyembuhkan adalah Allah s.a.w.sesiapa yang ada penyakit yang mana hospital tak boleh sembuhkan,bolehlah datang berjumpa dengan saya.insyaallah.....Dalam 1 hari saya hanya boleh merawat hanya 11 orang sahaja.untuk pertanyaan shams374@yahoo.com.my  
  48. Eryna Arissa 2 - Mon 28/May/2012 4:29pm
    try produk kesihatan bsy fed noni...mmg mujarab.ramai yang sudah try....hny RM40 sebotol...berminat hubungi saya 012-6957615 (pn Lyna)  
  49. Niez Zara - Sat 19/Jan/2013 10:25pm
    Salam, sy syorkan produk makanan nutrisi utk memperbaiki sel2 dlm badan, sekaligus menyingkirkan pelbagai penyakit termasuk kencing manis, drh tinggi, gout, obesiti, migrain, penyakit buah pinggang dll. Amalkan scra berterusan, insya Allah anda semakin sihat & kelihatan lbh muda. ibu mengandung & kanak2 juga boleh mengamalkannya. satu2nya produk yg selamat utk semua peringkat umur. terbukti berkesan & ramai yg berpuas hati dgn hasilnya.

    Kpd anak2 yg xsanggup melihat penderitaan ibu bapa menanggung pelbagai penyakit, tetapi tiada masa untuk menyediakan ramuan asli (petua), melaburlah sedikit utk kesihatan & kebahagiaan org tua.

    berminat? hubungi saya ya ;)
    jomsihatseisikeluarga.blogspot  
  50. Mohd Farid Edris - Sat 11/May/2013 2:10am
    as slm noriz nak tanya macam mana kencing manis noriz ada perubahan klu x ada perubahan bleh hubungi saya di 019 3441319  
Start | Page 1 | Next >                     (Total 56 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2728)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (214)
Bengkel Kereta (1488)
Bengkel Motosikal (248)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (650)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (547)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1357)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1254)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (165)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1486)
Bisnes Kurier Dan Logistik (675)
Bisnes Minuman (1461)
Bisnes Pasar Malam (1969)
Bisnes Pelancongan (547)
Bisnes Pengantin (682)
Bisnes Perabot (853)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1107)
Bisnes Restoran (3327)
Bisnes Roti Dan Bakeri (707)
Bisnes Salun Rambut (364)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (380)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (660)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (818)
Bisnes Untuk Dijual (3316)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1770)
Diskusi Bisnes (1961)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (719)
Expo Karnival Tapak Niaga (6462)
Forex Malaysia (1878)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (710)
Hiasan Taman (241)
Hotel Resort Homestay (1007)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (329)
Ingin Berniaga (2819)
Insurans Dan Takaful (1726)
Insurans Roadtax Kereta (338)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1981)
Kedai Emas (452)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2530)
Kedai Hardware (435)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3832)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (344)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1843)
Kedai Sewa (1633)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (4994)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4804)
Kerja Kemahiran (1953)
Kerja Kosong (11759)
Kerja Praktikal (2057)
Kerja Sales (2273)
Kerja Sambilan (6314)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (455)
Kontraktor Balak Dan Kayu (479)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (391)
Kontraktor Pembinaan (2055)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2815)
Kursus Kecantikan (686)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (322)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1622)
Mencari Pelabur (3681)
Mesin Fotostat (352)
Mesin Freezer Dan Chiller (267)
Mesin Industri (511)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (567)
Pakej Pelancongan (2608)
Pakej Perkahwinan (1200)
Pakej Perniagaan (891)
Pasar Basah (1458)
Pekerja Asing (1231)
Pelaburan Saham Unit Trust (943)
Pembantu Rumah Asing (1852)
Pembekal Barang Runcit (1580)
Pembekal Beras (108)
Pembekal Buah-buahan (482)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (648)
Pembekal Kerepek (1098)
Pembekal Keropok (444)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (238)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (414)
Pembekal Rempah Dan Perencah (595)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1183)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (605)
Pemborong Bundle (864)
Pemborong Cadar Dan Tilam (453)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (694)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (108)
Pemborong Pakaian Bayi (773)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1655)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4206)
Pemborong Telekung Dan Songkok (565)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3519)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2787)
Pembuat Papan Tanda Iklan (277)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (481)
Pendaftaran Syarikat (494)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (952)
Pengedar Bahan Pencuci (716)
Pengedar Buku Dan Majalah (586)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1537)
Pengedar Permainan Kanak2 (599)
Pengedar Produk Kecantikan (2627)
Pengedar Produk Kesihatan (2996)
Pengurus Majlis (596)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (727)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (695)
Penternak Kambing (286)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (264)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (721)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (571)
Perkakas Dapur (624)
Perkakas Elektrik (436)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1532)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (519)
Pinjaman Kad Kredit (388)
Pinjaman Kereta (607)
Pinjaman Peribadi (10589)
Pinjaman Perniagaan (1836)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1317)
Program Consignment (2011)
Program Dropship (6735)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1541)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (522)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (365)
Pusat Tadika Dan Taska (1312)
Pusat Tuisyen (1067)
Rancangan Perniagaan (594)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4282)
Rumah Untuk Dijual (3732)
Servis Freelance (1110)
Servis Keselamatan (720)
Servis Pembersihan (825)
Servis Pengedaran Risalah (459)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1817)
Sewa Lori (2558)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (248)
Studio Fotografi (899)
Studio Grafik Dan 3D (1096)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (725)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (639)
Tanah Untuk Dijual (4842)
Tempahan Biskut Dan Tart (2153)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (668)
Tempahan Katering (2146)
Tempahan Kek Dan Coklat (2143)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1745)
Tempahan Minuman Dan Dessert (462)
Tempahan Nasi Lemak (522)
Tempahan Roti (359)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (640)
Ubahsuai Rumah (1685)
Urut Tradisional (793)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1093)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2308)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1352)