Masalah Belum Selesai
Noorul Huda - Thu 25/Oct/2012 10:47am [Last Comment]
Salam, saya sangat sangat perlukan pendapat dan bantuan utk saya menyelesaikan kekusutan saya ni, abg saya telah menyaman saya melalui peguamnya hasil tanaman sawit yg saya buat tu.

saya juga telah mengambil peguam bagi pihak saya, saya amat terkilan dgn sikap zalim dan tamaknya dia, tapi apa boleh buat ini ujian Allah kpd saya. Peguam saya hendakkan saksi atas jualan pokok getah tua kerana pembelinya saya x dapat dicari.

Abg saya menuntut RM7000.00 hasil jualan.Tapi sebenarnya apa yg berlaku pokok tua 50 tahun itu langsung tidak mendapat hasil malah saya kena tambah kerana saya perlukan tanah itu dibersihkan sehiinga pokok sawit boleh ditanam.

Tentang hasil sawit saya boleh buktikan, tlglah saya kalau ada yg berpengalam dlm membeli pokok tuani. Saya sungguh sedih dgn perbuatanya hanya Allah saja tempat mengadu. Keluasan tanah cuma 3 ekar. Apakah yg patut saya laku kpd org yg zalim dan tamak ini.

Bantu saya ya..... Terima kasih.

Niche: Konsultan Peguam | Diskusi Tuntutan Dan Tribunal
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
13 Nov 2014 (Khamis) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya

Seminar Memborong Produk di China
12 Nov 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Koperasi Bina Usahawan Utara Bhd - Thu 25/Oct/2012 11:43am
    salam..

    sila terangkan detail masalah puan di kobuub@gmail.com

    sy akan lihat mcm mana nak bantu puan utk selesaikan masalah ini...

    wassalam... setiausaha koperasi  
  2. Omar Bin Amir - Thu 25/Oct/2012 12:00pm
    Tanah atas nama siapa? tq  
  3. Noorul Huda - Thu 25/Oct/2012 3:35pm
    Salam En Omar. tanah atas nama bersama kongsi 5 orang termasuk abg saya ni, keluasan 3 ekar, semasa tanam semula tidak buat perjanjian cuma bantuan risda ada perjanjian. modal saya yg keluarkan dari mula hinnga dapat hasil, kerugian tu saya terima seadanya, tapi yg saya nak mintak tolong ni pasal sikap angkuh dan jahatnya abg saya ni nak minta hasil sawit dan jualan pokok getah itu. Dia sanggup membawa kes ini ke makamah dan dia berbanga dan cakap besar mampu membayar apa saja asalkan dia puas hati. Pada asalnya saya saja cuba nak buat, tapi masaalahnya saya ada kerja lain dan saya upah pada org. dan hasil taklah lumayan, abg sayani tamak nak kan duit hasil jualan sawitni. Skrg semua masaalah hasil dapat di sediakan tapi peguam nakkan saksi jualan pokok getah itu tidak benar sebanyak RM 7000.00 ini yg saya nak mintak tolong.  
  4. Azian 19 - Mon 29/Oct/2012 10:33am
    mslh dalaman keluarga,rasanya tak perlu dijaja utk tatapan umum.memang ramai warga mc yg mahu menolong & memberikan buah fikiran msg2..tapi jangan lupa maruah keluarga perlu diutamakan mengatasi kepentingan peribadi.

    kalau rasanya perlukan bantuan carilah saudara mara/sahabat handai terdekat yg blh diajak bertemu mata berbincang.janganlah malukan keluarga & diri sendiri menceritakan aib abang kandung di khalayak ramai dlm forum MC ni.ingatlah sejahat mana pun abang kita tu...namun pertalian darah tidak akan putus sampai bila2...masih datang dari rahim yg sama seorang insan yg bergelar ibu...

    cuba letakkan diri kita sebagai ibu itu..apakah perasaan beliau bila melihat anak2nya bertelingkah & disebar pula utk tatapan ramai..fikir2kanlah...kalau pun amarah kita terhadap abang kandung msh meluap2 tp ingatlah..tolonglah kasihani ibu kita..!!

    ada baiknya tt "closed the topic".

    maaf ini hanya pandangan peribadi sya.  
  5. Kumanhensem - Mon 29/Oct/2012 11:16am
    kerana harta, duit....saudara terdekat, adik beradik pon boleh bergaduh sampai membunuh. Bukan semua org boleh sabar, bukan semua org boleh ingat allah dlm mcm2 hal. Bila dh tamak sedara sedaging sendiri pon sggup bunuh, tipu, gadoh. Susah nk cakap, yg penting bawa berbincang....itu terbaik.  
  6. Omar Bin Amir - Fri 2/Nov/2012 11:56am
    Huda!bagi email kat saya:omar_amir56@yahoo.com . Insy..
    saya akan bagi info selanjutnya dlm masallah huda ni? tq  
  7. Airmata Sesalan - Sun 11/Nov/2012 12:30am
    rugi atau tidak hasil tanah tu,bukan tuan tanah yang tanggung...tapi pengusaha...x kiralah huda bagi orang lain buat kerja...lepas tolak duit pekerja..huda kena bagi duit tuan tanah dulu...samada ada baki atau rugi...huda yang kena tanggung...
    ini sekadar pengalaman family saya yang ada sewa tanah sawah...WALAUPUN RUGI...TUAN TANAH TETAP DAPAT BAHAGIAN DIA DULU...

    family saya ada serah tanah utk sedara saya usahakan (kelapa sawit)(milik 2 nama, x pecah geran lagi...dia nak usahakan)...walaupun hasil kurang...mereka tetap bayar kami seperti biasa...dan syarat, bila geran dah dipecahkan nanti, kelapa sawit yang berada di tanah saya adalah milik kami sepenuhnya...dia x minta apa2...  
Page 1   (Total 7 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2732)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (214)
Bengkel Kereta (1491)
Bengkel Motosikal (249)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (652)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (549)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (805)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1361)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1257)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (167)
Bisnes Kitar Semula (499)
Bisnes Komputer (1487)
Bisnes Kurier Dan Logistik (678)
Bisnes Minuman (1462)
Bisnes Pasar Malam (1969)
Bisnes Pelancongan (549)
Bisnes Pengantin (684)
Bisnes Perabot (854)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1107)
Bisnes Restoran (3332)
Bisnes Roti Dan Bakeri (708)
Bisnes Salun Rambut (364)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (381)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (662)
Bisnes Steamboat (199)
Bisnes Tablet Pc (441)
Bisnes Tradisional (819)
Bisnes Untuk Dijual (3323)
Bisnes Waffle Dan Jagung (383)
Bisnes Western Food (325)
Dewasa 18sx (1775)
Diskusi Bisnes (1962)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (721)
Expo Karnival Tapak Niaga (6487)
Forex Malaysia (1886)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (711)
Hiasan Taman (242)
Hotel Resort Homestay (1010)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (330)
Ingin Berniaga (2821)
Insurans Dan Takaful (1728)
Insurans Roadtax Kereta (339)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1984)
Kedai Emas (452)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2533)
Kedai Hardware (437)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3839)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (345)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1846)
Kedai Sewa (1637)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (5005)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4819)
Kerja Kemahiran (1955)
Kerja Kosong (11775)
Kerja Praktikal (2069)
Kerja Sales (2282)
Kerja Sambilan (6330)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (453)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (456)
Kontraktor Balak Dan Kayu (480)
Kontraktor Jurutera (566)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (392)
Kontraktor Pembinaan (2056)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2821)
Kursus Kecantikan (687)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (323)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1622)
Mencari Pelabur (3684)
Mesin Fotostat (353)
Mesin Freezer Dan Chiller (268)
Mesin Industri (514)
Mesin Jahit (375)
Mesin Proses Makanan (569)
Pakej Pelancongan (2612)
Pakej Perkahwinan (1203)
Pakej Perniagaan (892)
Pasar Basah (1460)
Pekerja Asing (1236)
Pelaburan Saham Unit Trust (945)
Pembantu Rumah Asing (1860)
Pembekal Barang Runcit (1580)
Pembekal Beras (109)
Pembekal Buah-buahan (483)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (650)
Pembekal Kerepek (1100)
Pembekal Keropok (444)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (238)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (415)
Pembekal Rempah Dan Perencah (598)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1185)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (606)
Pemborong Bundle (866)
Pemborong Cadar Dan Tilam (455)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (696)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (110)
Pemborong Pakaian Bayi (774)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1657)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4218)
Pemborong Telekung Dan Songkok (566)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3525)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2789)
Pembuat Papan Tanda Iklan (278)
Pembuat Plastik Kotak Botol (799)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (483)
Pendaftaran Syarikat (494)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (953)
Pengedar Bahan Pencuci (719)
Pengedar Buku Dan Majalah (587)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1540)
Pengedar Permainan Kanak2 (600)
Pengedar Produk Kecantikan (2629)
Pengedar Produk Kesihatan (2999)
Pengurus Majlis (597)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (727)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (695)
Penternak Kambing (287)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (265)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (724)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (571)
Perkakas Dapur (625)
Perkakas Elektrik (438)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1536)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (521)
Pinjaman Kad Kredit (389)
Pinjaman Kereta (608)
Pinjaman Peribadi (10612)
Pinjaman Perniagaan (1839)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1321)
Program Consignment (2015)
Program Dropship (6747)
Pusat Bahasa (358)
Pusat Jagaan Bayi (1546)
Pusat Latihan (650)
Pusat Memandu (124)
Pusat Mengaji Agama (524)
Pusat Pendidikan Tinggi (524)
Pusat Rawatan (366)
Pusat Tadika Dan Taska (1317)
Pusat Tuisyen (1068)
Rancangan Perniagaan (595)
Rawatan Alternatif (293)
Rumah Sewa (4291)
Rumah Untuk Dijual (3742)
Servis Freelance (1114)
Servis Keselamatan (720)
Servis Pembersihan (828)
Servis Pengedaran Risalah (459)
Setiausaha Syarikat (610)
Sewa Bas Dan Van (577)
Sewa Kereta Teksi Limo (1825)
Sewa Lori (2562)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (248)
Studio Fotografi (902)
Studio Grafik Dan 3D (1101)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (728)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (640)
Tanah Untuk Dijual (4850)
Tempahan Biskut Dan Tart (2154)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (668)
Tempahan Katering (2154)
Tempahan Kek Dan Coklat (2146)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1748)
Tempahan Minuman Dan Dessert (463)
Tempahan Nasi Lemak (522)
Tempahan Roti (360)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (640)
Ubahsuai Rumah (1687)
Urut Tradisional (793)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1095)
Vending Machine (372)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2310)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1353)