Koperasi Wawasan Selangor Berhad dan Wawasan4u Ni Betul Ke
Roy 80 - Fri 21/Dec/2012 12:40pm [Last Comment]
Salam warga mc

Saya nak Tanya wujud ke koperasi ini kerana saya search tak jumpa pun selain Dari ruangan iklan Internet. Tiada domain sendiri senang cerita.

Koperasi ini kononnya mempunyai rakan sekutu bernama rosza resources, yang mengutip duit pelabur untuk satu skim bernama bantu ummah.

Iklan dia di majalah pun banyak, dengan tajuk wawasan4u jika tidak silap.

Ingin minta tolong warga majalah sekalian Beri sebarang maklumat tentang perkara ini. Benar atau tidak koperasi dan syarikat itu. Hal ini kerana saya perhatikan tiada sebarang ahli yang masuk ke dalam akaun saudara saya setelah lebih sebulan sedangkan bosnya cakap hanya perlu mendaftar dan selebihnya sistem yang buat.

Minta tolong Beri sebarang maklumat, terima kasih warga mc

Niche: Diskusi Tuntutan Dan Tribunal
     
  1. Mie 9 - Fri 21/Dec/2012 12:52pm
    rosza resources, yang mengutip duit pelabur untuk satu skim bernama bantu ummah.

    maaf ...koperasi tidak dibenarkan mengutip duit pelabur atau sesiapa shj under akta bnm...salah tu...  
  2. Mie 9 - Fri 21/Dec/2012 12:55pm
    http://rosza4u.blogspot.com/  
  3. Mark 11 - Fri 21/Dec/2012 2:15pm
    saya pernah pergi taklimat yang dianjurkan. dari apa yang saya nampak, lebih kurang ponzi skim @ skim piramid. mana taknya, labur RM350 dalam masa 6 bulan dapat pulangan RM3000++. Masa taklimat tu sy diberitahu yg dalam masa 6 bulan tu kalau tak dapat apa2 pulangan, boleh mintak refund, kena bagi balik resit bayaran. Jenis perniagaan yang dijalankan pun tak jelas. Kita tak tau duit yang kita laburkan tu dilaburkan ke mana pulak. Yang meragukan koperasi ni langsung takde website. alih2 keluar page suruh kita register  
  4. Remybangsar1 - Fri 21/Dec/2012 2:48pm
    utk maklumat tuan Roy80 / Mark 11 sila rujuk di muka depan majalah.com ruangan tribunal macam2 comen ada cerita koperasi nie....yang pasti koperasi nie xjelas...abaikan jerrr..sebelum tertipu....??????  
  5. Roy 80 - Fri 21/Dec/2012 3:16pm
    Mie 9, jadi koperasi ni betul wujud ke? Maaf, saya cuma nak tahu.  
  6. Nadiaamin - Mon 24/Dec/2012 12:57pm
    salam.. kepada sesiapa yang kurang jelas tu, sila datang ke pejabat..
    jangan tuduh tanpa sebarang bukti.

    ingat!! negara kita ada "AKTA HASUTAN".  
  7. Mohd Saifuddin Ismail - Mon 24/Dec/2012 2:47pm
    he he he...
    banyak akta....  
  8. Paklong 2 - Mon 24/Dec/2012 10:53pm
    salam.. kalau setakat nak pasti sama ada koperasi wujud atau tidak tel.sahaja Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) 03-40474000.  
  9. Ratu 99 - Mon 24/Dec/2012 11:48pm
    skrg ni byk sgt skim..baru2 ni hyperteam..pnh dgr? jd ahli rm70...bln ke2 dpt rm40k...bln ke3/4 dpt rm95k...wow!!! katanya umno pun terlibat kononnye nk bantu org pendptn rendah....xperlu menjual n cari org....hmmmmm...mcm2 skrg ni...  
  10. Ciliapi - Tue 25/Dec/2012 10:42am
    nadiaamin

    asyik2 'akta hasutan', ko tahu ke definisi akta hasutan?  
  11. Nurul 326 - Wed 26/Dec/2012 8:37am
    tak tahu kot  
  12. Zamani Bin Jopri - Tue 1/Jan/2013 11:35am
    Tumpang lalu, Kepada Semua Pembeli Sibertel, Bangi. Satu Pejumpaan Khas akan diadakan pada 6hb Januari, 2013( Ahad) Jam 9pagi-2ptg di Auditorum Dewan Anuar Mahmod, Fakulti Sains & Teknologi,UKM, Bangi.Semua pembeli Sibertel dijemput hadir,Bukti pembelian Jualbeli hendaklan dibawa bersama. Sila hebahkan berita ini kepada rakan2 pembeli Sibertel yang lain. Sekian terima kasih, B/p Persatuan Pembeli Sibertel Kuala Lumpur dan Selangor.  
  13. Mfaidzul - Thu 3/Jan/2013 8:09am
    Nadiaamin - takat datang pejabat tu skim piramid memang pejabat dia hebat. Bila bungkus sok cepat je clear... Semua sewa je... Pedulik hapa dia orang nak angkut ke, nak pecah ke, nak bakar ke...  
  14. Mohd Basir 2 - Sat 5/Jan/2013 12:36am
    akta mael lambong  
  15. Kwsb - Sat 5/Jan/2013 11:24pm
    Salam warga mc, saya Ahmad Soffian selaku Pengerusi Koperasi Wawasan Selangor Bhd (KWSB), disini sy terpanggil utk menerangkan kpd wargA mc semua,Koperasi wawasan selangor bhd telah ditubuhkan pd 11 februari 2010 dan nombor pendaftaran adalah B-4-0816, Ruj : SKM.IP(PEND)B-770/(1)
    Sayugia diingatkan bahawa koperasi ini BUKAN PELABURAN, konsep yg kami buat adalah bantu ahli, dimana duit yg diperolehi setiap program adalah wang terkumpul dr ahli sendiri dan bukan diperolehi dr pelaburan, konsep kami adalah menyimpan dan mendaftar sebagai ahli kwsb dan BUKAN PELABURAN.
    Anda semua dinasihati dptkan info yg tepat dan bukan membuat tanggapan negatif/fitnah/tohmahan/prasangka buruk terhadap koperasi kwsb, justeru itu saya secara personel menawarkan kpd semua warga mc utk berhubung dgn saya terus melalui 0111-5374489 atau email koop_kwsb@yahoo.com.my, sayugia diingatkan selepas ini tiada lagi cerita negatif/fitnah/tohmahan/prasangka buruk terhadap koperasi kwsb, sekian wasalam,tqvm diatas perhatian  
  16. Jamal Abdullah - Sun 3/Feb/2013 5:10pm
    dia org ni bodoh sombong (mie 9) ko baca
    lah tentang koperasi tu habis2 baru la buat kesimpulan  
  17. Jamil 33 - Mon 30/Sep/2013 12:23am
    haahahaaahah  
  18. Mohd Zulfadzly - Thu 12/Dec/2013 12:21am
    apa website terbaru? buka www.wawasan4u.com dah tak wujud..  
  19. Mya Darlieynaa - Wed 18/Mar/2015 2:19pm
    Saya nak tanya kt cni sapa kenal gn koperasi delima kasih pulau pinang?sebab saya penah mintak wat pinjaman dkt koperasi taun lepas....smpi sekarang xdpt ap pon brita duit pinjaman kta nk bg 100k pon xdpt....siap mntak deposit or upront rm3k....dkt 10 bln sya tungu...saya nak tnya koperasi ni betol ke tidak eh??  
Page 1   (Total 19 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (3324)
Bengkel Basikal (82)
Bengkel Besi (296)
Bengkel Kereta (1677)
Bengkel Motosikal (283)
Bengkel Tayar (248)
Bisnes Air Mineral (429)
Bisnes Ais Krim (601)
Bisnes Aksesori Kereta (707)
Bisnes Broadband (1222)
Bisnes Burger (600)
Bisnes Cermin Mata (177)
Bisnes Cuci Kereta (911)
Bisnes Cyber Cafe (495)
Bisnes Dobi (1560)
Bisnes Ebook (1167)
Bisnes Handphone (1388)
Bisnes Hari Raya (139)
Bisnes Hotel & Resort (649)
Bisnes Ice Blended (759)
Bisnes Jam Tangan (338)
Bisnes Jeruk (213)
Bisnes Kitar Semula (572)
Bisnes Komputer (1685)
Bisnes Kurier & Logistik (805)
Bisnes Minuman (1687)
Bisnes Pasar Malam (2289)
Bisnes Pelancongan (653)
Bisnes Pengantin (844)
Bisnes Perabot (1059)
Bisnes Prepaid & Reload (1198)
Bisnes Restoran (4138)
Bisnes Roti & Bakeri (803)
Bisnes Salun Rambut (427)
Bisnes Sarang Burung (262)
Bisnes Satay (442)
Bisnes Sms (171)
Bisnes Spa & Facial (814)
Bisnes Steamboat (214)
Bisnes Stesen Minyak (158)
Bisnes Tablet Pc (462)
Bisnes Tradisional (945)
Bisnes Untuk Dijual (3966)
Bisnes Waffle & Jagung (441)
Bisnes Western Food (394)
Dewasa 18sx (2026)
Diskusi Bisnes (2152)
Diskusi Tuntutan & Tribunal (817)
Expo Karnival Tapak Niaga (7806)
Forex Malaysia (2355)
Haiwan Peliharaan (553)
Haji & Umrah (521)
Hiasan Dalaman (824)
Hiasan Taman (281)
Hotel Resort Homestay (1166)
Iklan Terbuka (4991)
Iklan Tv Radio Media Massa (265)
Import & Eksport (371)
Ingin Berniaga (3032)
Insurans & Takaful (1956)
Insurans Roadtax Kereta (408)
Kedai Bunga (205)
Kedai Cenderahati & Kraf (2161)
Kedai Emas (524)
Kedai Fotostat & Cetakan (2780)
Kedai Hardware (531)
Kedai Ibu & Bayi (801)
Kedai Jahit (4702)
Kedai Kamera & Camcorder (384)
Kedai Runcit & Serbaneka (371)
Kedai Separuh & Ruang Niaga (2323)
Kedai Sewa (1889)
Kereta Baru (1877)
Kereta Terpakai (5618)
Kerja Diploma & Ijazah (6627)
Kerja Kemahiran (2420)
Kerja Kosong (15540)
Kerja Praktikal (2919)
Kerja Sales (2909)
Kerja Sambilan (7630)
Konsultan Peguam (227)
Konsultan Perniagaan (535)
Kontrak Swasta (365)
Kontrak Tender Kerajaan (503)
Kontraktor Balak & Kayu (545)
Kontraktor Jurutera (650)
Kontraktor Marin & Kapal Laut (255)
Kontraktor Minyak & Gas (756)
Kontraktor Pasir (535)
Kontraktor Pembinaan (2439)
Kontraktor Perlombongan (362)
Kursus & Seminar (3245)
Kursus Kecantikan (756)
Kursus Makanan (743)
Kursus Motivasi (349)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1765)
Mencari Pelabur (4222)
Mesin Fotostat (393)
Mesin Freezer & Chiller (309)
Mesin Industri (571)
Mesin Jahit (433)
Mesin Proses Makanan (623)
Pakej Pelancongan (2993)
Pakej Perkahwinan (1307)
Pakej Perniagaan (1047)
Pasar Basah (1754)
Pekerja Asing (1478)
Pelaburan Saham Unit Trust (1083)
Pembantu Rumah Asing (2233)
Pembekal Barang Runcit (1782)
Pembekal Beras (160)
Pembekal Buah-buahan (577)
Pembekal Ikan Kering (430)
Pembekal Kelapa & Santan (743)
Pembekal Kerepek (1290)
Pembekal Keropok (525)
Pembekal Kicap & Sos (254)
Pembekal Kurma & Kismis (324)
Pembekal Madu (303)
Pembekal Mee & Bihun (145)
Pembekal Minyak Masak (439)
Pembekal Rempah & Perencah (710)
Pembekal Serunding (298)
Pembekal Telur (159)
Pemborong Aksesori Lelaki (172)
Pemborong Aksesori Wanita (1275)
Pemborong Batik & Sutera (399)
Pemborong Beg Galas (120)
Pemborong Beg Tangan (651)
Pemborong Bundle (987)
Pemborong Cadar & Tilam (504)
Pemborong Karpet (195)
Pemborong Kasut & Sandal (802)
Pemborong Lampin (364)
Pemborong Mutiara (117)
Pemborong Pakaian Bayi (843)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1890)
Pemborong Pakaian Lelaki (1252)
Pemborong Pakaian Plus Size (167)
Pemborong Pakaian Wanita (4776)
Pemborong Telekung & Songkok (619)
Pemborong Tshirt & Uniform (3847)
Pemborong Tuala (218)
Pemborong Tudung (3093)
Pembuat Papan Tanda Iklan (350)
Pembuat Plastik Kotak Botol (924)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (533)
Pendaftaran Syarikat (593)
Pendaftaran Trademark (48)
Pengedar Alat Tulis (1009)
Pengedar Bahan Pencuci (808)
Pengedar Buku & Majalah (669)
Pengedar Contact Lens (272)
Pengedar Perfume (1680)
Pengedar Permainan Kanak2 (675)
Pengedar Produk Kecantikan (2930)
Pengedar Produk Kesihatan (3392)
Pengurus Majlis (687)
Penternak Arnab (66)
Penternak Ayam (835)
Penternak Burung Puyuh (119)
Penternak Ikan (756)
Penternak Kambing (342)
Penternak Lembu (442)
Penternak Udang (250)
Peralatan Makmal & Hospital (306)
Peralatan Pejabat & Sekolah (865)
Peralatan Sukan (615)
Perisian Komputer (684)
Perkakas Dapur (704)
Perkakas Elektrik (504)
Perkakas Rm2 & Gajet (1636)
Pinjaman AIM (190)
Pinjaman Hartanah (591)
Pinjaman Kad Kredit (463)
Pinjaman Kereta (725)
Pinjaman Peribadi (12474)
Pinjaman Perniagaan (2081)
Produk Dari China (609)
Produk Sejuk Beku (1552)
Program Consignment (2257)
Program Dropship (8115)
Pusat Bahasa (446)
Pusat Jagaan Bayi (2069)
Pusat Latihan (775)
Pusat Memandu (140)
Pusat Mengaji Agama (679)
Pusat Pendidikan Tinggi (618)
Pusat Rawatan (456)
Pusat Tadika & Taska (1759)
Pusat Tuisyen (1384)
Rancangan Perniagaan (630)
Rawatan Alternatif (347)
Rumah Sewa (4991)
Rumah Untuk Dijual (4410)
Servis Freelance (1374)
Servis Keselamatan (838)
Servis Pembersihan (1051)
Servis Pengedaran Risalah (536)
Setiausaha Syarikat (697)
Sewa Bas & Van (680)
Sewa Jentera (81)
Sewa Kereta Teksi Limo (2220)
Sewa Lori (3037)
Sewa Pesawat & Helikopter (65)
Studio Filem & Videografi (317)
Studio Fotografi (1039)
Studio Grafik & 3D (1423)
Studio Lukisan (151)
Studio Model Penyanyi Pelakon (946)
Studio Muzik (585)
Sukan Beladiri (132)
Sukan Berkumpulan (283)
Sukan Futsal (242)
Sukan Pancing (161)
Tanah Sewa (755)
Tanah Untuk Dijual (5649)
Tempahan Biskut & Tart (2493)
Tempahan Hamper (208)
Tempahan Kanopi & Meja Kerusi (744)
Tempahan Katering (2500)
Tempahan Kek & Coklat (2351)
Tempahan Korban & Aqiqah (215)
Tempahan Kuih Muih (1977)
Tempahan Minuman & Dessert (556)
Tempahan Nasi Lemak (581)
Tempahan Roti (492)
Terminal Bayaran (239)
Ubahsuai Pejabat (759)
Ubahsuai Rumah (2003)
Urut Tradisional (1034)
Usahawan Baja Pertanian (405)
Usahawan Benih & Nursery (481)
Usahawan Tani (1275)
Vending Machine (490)
Voucher & Tiket (282)
Web Design Malaysia (2634)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1790)