Ingin Berniaga Menjual Gas Memasak.
Mat 13 - Mon 8/Nov/2010 9:58pm [Last Comment]
sesiapa ade pengalaman dalam bidang ini,bleh bg info mcm mana nk mulakan bisnes ini dengan modal RM15k
tq

Niche: Kontraktor Minyak Dan Gas | Pembekal Barang Runcit | Diskusi Bisnes
     
  1. Rrugger8966 - Tue 9/Nov/2010 9:51pm
    Salam Mat. Tel saya balik 0132128966. Saya wakil dealer gas. Harga kita boleh bcg. Kajang/bangi/putrajaya/serdang  
  2. Mat 13 - Wed 10/Nov/2010 9:48pm
    tq En Rrugger8966 krn sudi membantu tp sy duk area temerloh phg....sedangkn tuan beroperasi disekitar area lembah kelang....  
  3. Zulkefley - Fri 12/Nov/2010 12:52pm
    hello rugger, saya tinggal kat area Salak Tinggi,
    saya berminat juga dalam business ni,,

    camnaa.. abg_virago@yahoo.com  
  4. Fara 11 - Sat 13/Nov/2010 11:58am
    meniaga gas memasak, supplier kena jujur.. bkn sekadar nak kira utg saja.
    ada gas yg diisi tak penuh sedangkan jual harga kadar setong penuh.  
  5. Mat 13 - Sun 14/Nov/2010 12:00am
    salam,cik fara11 pernah wt bisnes gas masak ke?  
  6. Fara 11 - Tue 16/Nov/2010 1:27pm
    wsalam
    mat: saya tak buat bisnes gas ni tp saya tahulah. ada 3 org kwn saya buat biz ni di lain2 zone, pening kepala gak ler. ada zon utara, tgh dan selatan.
    contoh : tong gas jenama SHELL. di zon selatan.. gas ni utk yg 14kg cuma boleh bertahan takat 3 bln saja kalau u rajin masak. isi tak penuh.
    bg zon tgh, gas ni bertahan selama 6 bulan bg yg rajin masak (hari2). isi penuh.kalau yg malas sethn pun tak habis.
    bg zon utara, gas jenis ni payah nak dpt. yg byk jenis tong biru @ coklat jenis petronas.

    so, kalau mat nak buka bisnes ni pastikan daftarkan pada jabatan bomba ya.. harap maklum risiko meletop. kalau nak simpan stok yg byk, pastikan jaraknya jauh dari kawasan taman perumahan.

    nyawa tak boleh dijual beli beb..  
  7. Mat 13 - Tue 16/Nov/2010 4:51pm
    salam,tq cik fara bg info panjang lebar dn bpuas hati la..selain daftar ngan bomba nk daftar bisnes dengan bhgn mna pulok
    bleh bg info lg...tq  
  8. Anuar Bin Mat Isa 2 - Thu 18/Nov/2010 2:36pm
    salam mat13
    kena ambik tau jugak faktor keselamatan..tu yang lebih penting..

    margin profit tinggi ka mat wat bisnes ni??

    anuarmatisa@gmail.com  
  9. Lokman 3 - Wed 24/Nov/2010 2:04pm
    ada lagi..profit margin untung dekat rm2 je setong kalau jual terus kat pengguna..TAPI..dealer gas ADA INSENTIF dari syarikat besar mcm dr petronas,shell,esso dll. kalau jual byk dlm tempoh tertentu dpt byk komisen. ni yg ramai tak tau..kedai biasa mmg x dpt sbb runner takkan bgtau..sbb diorg pun nak komisen gak..kalau ade lori atau van sendiri lagii baik..ambik sendiri kat dealer gas tu..  
  10. Mat 13 - Thu 25/Nov/2010 9:41am
    salam semua tq krn bg maklumat sbenarnya sya nie baru mula2 nk berjinak nk berniaga dan bisnes nie pun tiada pengalamn dan bermula dgn modal yg kecik la...
    saudara lokman dan anuar terlibat dgn bisnes menjual gas memasak ke?  
  11. Lokman 3 - Fri 26/Nov/2010 10:59am
    mat 13..saya penah keje dalam bdg tu.. masa keje dulu ade tiga jenis tong..12kg..14kg..dgn 50kg. modal tong saja bg 12kg dgn 14kg rm50. tong 50kg rm130. harga ni tak termasuk isi gas tu. skng ni kata la tong gas 14kg. kalau kedai biasa tong campur isi gas jadi mcm ni. rm50(tong saja) campur rm24.50(isi gas utk 14kg) jadi jumlah semua rm74.50. masa nak jual kalau boleh pastikan jenis isi tong gas yg sama..kalau 14kg dgn 14kg. harga jual pasaran skrg rm26. jadi untung rm1.5 je. kalau hantar kat flat ka boleh caj lebih kalau flat tu xde lif.  
  12. Mohd Noor 6 - Fri 4/Mar/2011 11:14am
    Salam mat, skunk buat bisness jual gas ni ker?...saya pon berminat nak jual gas, mntk tolong ajarkan...  
  13. Mat 13 - Fri 4/Mar/2011 10:58pm
    salam,sy pun merangkak lg..tp jual gas untung sikit jer mcm yg diberitahu oleh sahabat diatas....dh start wt bisnes ke?  
  14. Mohd Noor 6 - Sun 6/Mar/2011 3:30pm
    belom lagi mat...saya pon dok memikir, nak wat bisness ape la ni...kasi idea sikit mat...  
  15. Mat 13 - Sun 6/Mar/2011 11:20pm
    salam,wt bisnes kedai runcit n jual brg basah mula kecil2 dulu..modal pun tk besor n kena cr tempat yg ramai org cth kws tmn prumahn pas2 jual gas mask..persaingan dlm berniaga biasa cuma kena byk bsabar n selamat maju jaya la..kalo dok area kl n selangor leh kontek sahabat diatas untuk dptkan gas...bincang molek2.. tq  
  16. Pakteh 3 - Wed 6/Apr/2011 12:48am
    salam mat 13 dll, jika masih berminat nak jual gas memasak lawati blog saya (www.paktehgas.blogspot.com). moga maklumat yang ada boleh membantu dan jika memerlukan pertanyaan lanjut sangat dialukan. semoga berjaya. tQ  
  17. Alin 2 - Sun 5/Jun/2011 10:39pm
    salam...
    saya tengah dok cari tong gas nak beli ni...ada sape2 area sg.buloh atau kl yang nak jual. Tak sangka lak sekarang ni petronas tak bagi jual tong gas....sampai bulan ogos ni.

    Sape2 yang ada lebih tong gas tu, bolehlah bagitau kalau nak jual.
    sila call saya 012-9762351  
  18. Onn Azmi Bin Mansor - Thu 8/Sep/2011 4:49pm
    Assalam. Saya tengah pun bekira nak melengkapkan lagi penjualan gas ditempat saya dimana gas monopolinya adalah tong gas kuning.  
  19. Haziq Nazir - Tue 20/Sep/2011 1:34pm
    ye ke..en onn??sbb sy kt area meru ni...pun perniagaan bapak sy adalah penjual gas shell..but kt sini persaingan masih sehat..harga masih cun..
    http://mansirat.blogspot.com/  
  20. Zoulkiff - Mon 26/Dec/2011 6:50pm
    Salam saya pun berminat nak jual gas tapi kecil kecilan tu berapa modal paling minimum untuk mulakan bisnes ni  
  21. Irfan 28 - Sat 28/Jan/2012 11:55am
    Salam semua... Nak tumpang tanyer.. Selain berdaftar dengan SSM n bomba.. Mane lagi nak daftar yer..  
  22. Honda City Vtec - Fri 24/Feb/2012 7:00pm
    tuan irfan 28... selain ssm dan bomba kena daftar dengan kpdnkk... kalau nak lesen borong mesti dptkan surat sokongan dari petronas, shell, bhp atau sebagainya untuk permohonan PDA, lps tu kena mohon lesen borong dan runcit dari kpdnkk negeri pula.  
  23. Mat 13 - Tue 21/Jan/2014 11:12am
    salam..ada mbers disini terus jd pengedar gas memasak, shell,bhp,petronas?sbb skrg stok susah dpt la..sbb ada mbers bcerita baru2 nie...sy tk wt bisnes dh leceh sgt2 la nk dptkn lesen jual gas untuk kecilan2 untuk stok 30 tong jer...takut gak jual gas tkda lesen2 nie...byk sgt karenah birokrasinya..  
  24. 4square - Fri 24/Jan/2014 11:30am
    salam...kepada mereka yg sedang mencari tong gas kosong blh hubungi saya...kami ada lebih kurang 100 biji tong kosong..10kg,12kg dan 18kg  
  25. Adsigncraft - Sun 6/Apr/2014 5:47pm
    Sapa ader nk jual tong hbgi 0107772269.. kuantiti byk diperlukan  
Page 1   (Total 25 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2728)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (214)
Bengkel Kereta (1488)
Bengkel Motosikal (248)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (650)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (547)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1357)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1254)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (165)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1486)
Bisnes Kurier Dan Logistik (678)
Bisnes Minuman (1461)
Bisnes Pasar Malam (1968)
Bisnes Pelancongan (547)
Bisnes Pengantin (682)
Bisnes Perabot (853)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1107)
Bisnes Restoran (3325)
Bisnes Roti Dan Bakeri (707)
Bisnes Salun Rambut (364)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (380)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (660)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (818)
Bisnes Untuk Dijual (3316)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1770)
Diskusi Bisnes (1960)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (719)
Expo Karnival Tapak Niaga (6462)
Forex Malaysia (1878)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (710)
Hiasan Taman (241)
Hotel Resort Homestay (1007)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (329)
Ingin Berniaga (2819)
Insurans Dan Takaful (1726)
Insurans Roadtax Kereta (338)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1981)
Kedai Emas (452)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2530)
Kedai Hardware (436)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3831)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (344)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1843)
Kedai Sewa (1633)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (4993)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4804)
Kerja Kemahiran (1954)
Kerja Kosong (11738)
Kerja Praktikal (2057)
Kerja Sales (2273)
Kerja Sambilan (6314)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (455)
Kontraktor Balak Dan Kayu (479)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (391)
Kontraktor Pembinaan (2054)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2815)
Kursus Kecantikan (686)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (322)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1622)
Mencari Pelabur (3680)
Mesin Fotostat (352)
Mesin Freezer Dan Chiller (267)
Mesin Industri (511)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (567)
Pakej Pelancongan (2608)
Pakej Perkahwinan (1201)
Pakej Perniagaan (892)
Pasar Basah (1458)
Pekerja Asing (1231)
Pelaburan Saham Unit Trust (943)
Pembantu Rumah Asing (1852)
Pembekal Barang Runcit (1580)
Pembekal Beras (108)
Pembekal Buah-buahan (482)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (648)
Pembekal Kerepek (1098)
Pembekal Keropok (444)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (238)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (414)
Pembekal Rempah Dan Perencah (595)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1183)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (605)
Pemborong Bundle (864)
Pemborong Cadar Dan Tilam (453)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (694)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (108)
Pemborong Pakaian Bayi (773)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1655)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4206)
Pemborong Telekung Dan Songkok (565)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3519)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2787)
Pembuat Papan Tanda Iklan (277)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (481)
Pendaftaran Syarikat (494)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (952)
Pengedar Bahan Pencuci (716)
Pengedar Buku Dan Majalah (586)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1537)
Pengedar Permainan Kanak2 (598)
Pengedar Produk Kecantikan (2627)
Pengedar Produk Kesihatan (2996)
Pengurus Majlis (596)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (727)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (695)
Penternak Kambing (286)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (264)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (720)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (570)
Perkakas Dapur (624)
Perkakas Elektrik (436)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1532)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (519)
Pinjaman Kad Kredit (388)
Pinjaman Kereta (607)
Pinjaman Peribadi (10589)
Pinjaman Perniagaan (1836)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1317)
Program Consignment (2011)
Program Dropship (6735)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1541)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (522)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (365)
Pusat Tadika Dan Taska (1312)
Pusat Tuisyen (1067)
Rancangan Perniagaan (594)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4283)
Rumah Untuk Dijual (3732)
Servis Freelance (1110)
Servis Keselamatan (720)
Servis Pembersihan (825)
Servis Pengedaran Risalah (459)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1817)
Sewa Lori (2558)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (248)
Studio Fotografi (899)
Studio Grafik Dan 3D (1096)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (725)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (639)
Tanah Untuk Dijual (4842)
Tempahan Biskut Dan Tart (2153)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (667)
Tempahan Katering (2144)
Tempahan Kek Dan Coklat (2149)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1745)
Tempahan Minuman Dan Dessert (462)
Tempahan Nasi Lemak (522)
Tempahan Roti (359)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (640)
Ubahsuai Rumah (1685)
Urut Tradisional (793)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1092)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2307)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1351)