Search Majalah.com
Buah Tunjuk Langit Murah.
Amir 55 - Mon 16/Jan/2012 1:14pm [Last Comment]
Antara khasiat-khasiat yang terdapat didalam buah tunjuk langit ini sesuai untuk :-
1. Anti-penuaan
2. Kekejangan otot
3. Alahan kulit / Psoriasis
4. Kurang Bertenaga / Keletihan
5. Asma / Alahan Pernafasan
6. Masalah Tidur
7. Barah / Ketumbuhan
8. Penyakit Jantung
9. Gout / Artritis / Gastrik
10. Penyakit Hati
11. Haid dan Keputihan
12. Resdung / migrain
13. Hubungan Kelamin / Lemah Tenaga Batin
14. Kolestrol tinggi
15. Sembelit / Buasir
16. Kencing manis
17. Tekanan darah tinggi
18. Tekanan darah rendah
19. Kesuburan / Mandul
20. Tulang Belakang
21. Strok
22. Kegemukan
23. Terlalu Kurus

KANDUNGAN KHASIAT DALAM BUAH TUNJUK LANGIT:-VITAMIN A,DIETARY FIBER,POTASSIUM,VITAMIN E,CALSIUM,VITAMIN B6,
MAGNESIUM,SODIUM,VITAMIN B,PROTEIN,VITAMIN B1,IRON,VITAMIN D,FOLIC ACID ,CARBOHYDRATE.
KEISTIMEWAAN BUAH TUNJUK LANGIT.Buah TUNJUK LANGIT telah mendapat perhatian di mata dunia sejak kebelakangan ini setelah banyak kajian bioteknologi yang dijalankan menemui pelbagai kebaikan yang boleh diperolehi daripada buah tersebut.Pakar-pakar saintis bioteknologi berpendapat bahawa biji dari buah Mahogany mengandungi banyak khasiat semulajadi yang boleh dijadikan penawar bagi membantu dan meningkatkan sistem pengedaran darah di dalam tubuh manusia. Buah TUNJUK LANGIT mempunyai keistimewaan yang sukar diperolehi dari mana-mana tumbuhan herba di seluruh dunia. Ia mengandungi kandungan tertinggi tiga komposit aktif utama iaitu Flavonoids, Saponins dan Bitter Alkaloid. Di samping itu, ia juga mengandungi pelbagai nutrisi semulajadi yang dapat mengekalkan tahap kesihatan tubuh badan dan meningkatkan tenaga keseluruhan badan manusia seperti protein, mineral, pelbagai vitamin, karbohidrat dan sebagainya. Swietenia macrophylla, Mahogani Daun Besar atau Mahogani Honduras adalah tumbuhan liar yang berasal dari jenis pokok Meliaceae (keluarga pokok Mahogani atau Mahoni). Pokok ini tumbuh di kawasan hutan hujan tropika yang bersuhu kering dan lembap terutamanya di Amerika Selatan, India Barat, Kepulauan Indonesia, Fiji, Honduras, Kepulauan Solomon dan juga Malaysia. Ia digelar Raja Swietenia atau Raja Mahogani oleh kerana mutu kayunya yang tinggi di pasaran dunia sejak beratus tahun yang lalu. BAHAN AKTIF PENTING DALAM BUAH TUNJUK LANGIT.
1.FLAVONOIDS
Bahan Flavonoids yang tinggi di dalam buah Mahogany mengandungi bahan enzim semulajadi yang dapat merangsang pembukaan pembuluh darah bagi melancarkan perjalanan darah ke seluruh badan serta membekalkan nutrisi dan oksigen lalu bertindak sebagai enzim anti- pengoksidaan:-
Fungsi-Fungsi Utama
- Mengurangkan tahap gula dalam darah
- Menyeimbangi kandungan gula dalam darah
- Memperbaiki kelancaran peredaran darah
- Menyingkirkan redikal bebas dalam tubuh badan
- Memperbesarkan dan menguatkan keanjalan saluran darah
- Mengurangkan kandungan kolestrol yang tidak baik di dalam darah 2.SAPONINS
Saponins di dalam buah TUNJUK LANGIT dapat mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding saluran darah bagimelancarkan perjalanan darah. Keadaan ini akan membantu menguatkan fungsi jantung di mana peningkatan sistem imunitidan pengurangan tahap pembekuan gula dalam darah akan berlaku. Kandungan bahan Saponins yang tinggi ini juga bolehdidapati di dalam makanan herba yang disanjungi dunia iaitu herba Ginseng Panax:-
Fungsi-Fungsi Utama Saponins
- Mempertingkatkan daya tubuh badan (daya imuniti)
- Merangsangkan perembesan insulin dari pankrias
- Mempertingkatkan fungsi pembinaan darah
- Menangani kekejangan otot di dalam saluran pernafasan
- Melancarkan sistem saluran pernafasan
- Mempertingkatkan daya penghasilan sperma kaum lelaki
- Memperbaiki sistem peredaran darah
- Menyah toksid dalam badan (detoksifikasi)
- Mengelakkan kemabukan dan keracunan
- Mententeramkan fikiran dan otak
- Menghilangkan kelesuan minda
- Melambatkan proses penuaan
- Memperbaiki insomnia
- Menguatkan hati
3.BITTER ALKALOIDS
di dalam buah TUNJUK LANGIT adalah unsur organic yang mempunyai sifat perubatan semulajadi. Buah TUNJUK LANGITadalah amat pahit jika dimakan begitu sahaja. Rasanya pahit adalah disebabkan oleh kandungan bitter alkaloids yang tinggidi mana ia membuatkan darah di dalam badan berasa pahit dan membantutkan pertumbuhan pelbagai jenis virus dan bakteriayang menjadi penyebab utama kepada pelbagai jenis penyakit. Ini akan membantu pembinaan secara matang sel-sel darahputih di dalam tubuh manusia untuk memperkukuhkan sistem imunisasi tubuh badan bagi menghalang dari seranganorganisma-organisma yang tidak baik.

Cara makan :
penyakit kronik : 1 biji pagi dan 1 biji malam.
mengawal penyakit : 1 biji sehari.

cara nak makan:
cara kupas kulis buah tunjuk langit..mcm kupas kuaci atau kacang tanah jee..ambik biji die yg berwarna putih di dalam tu.

CARA MAKAN!! kemudian pecah2 kan menjadi kecil mcm nie..lepas tu telan mcm makan ubat biasa..standby air..masuk kan pecahan buah tu dan telan dgn air..rasanya memang pahittt..tapi pahitnya adalah ubat terbaik.

Kita Hanya Berikhtiar, Tuhan Yang Menyembuhkan.

Kini..... Anda Boleh Mencuba Biji Buah Tunjuk Langit ( tanpa sebarang campuran) Dengan harga Yang Berpatutan.

14 biji kuaci RM 5
( pek percubaan )

30 biji kuaci RM 10
( pek budjet )

50 biji kuaci RM 15
( pek ekonomi )

100 biji kuaci RM 25
( pek jimat )

* sila tambah RM 6.00 untuk belanja POSLAJU atau RM 4.00 untuk POS EXPRESS

berminat ?SILA CALL @ SMS 017-6889720 ( AMIRUL )
UNTUK TEMPAHAN.

untuk pembelian sila ke Blog kami di http://khazanahpurba.blogspot.com/

Niche: Butik Kesihatan
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
13 Nov 2014 (Khamis) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya

Seminar Memborong Produk di China
12 Nov 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Mami Emy - Mon 16/Jan/2012 2:20pm
    mami biasa ambil dari indon dan proses nya ke kapsul..tapi skrg ada masaalah penghantaran....klau 1000biji tanpa kupas berapa harga nya?? email pd mami : mutiarakampung@gmail.com  
  2. Amir 55 - Mon 16/Jan/2012 6:15pm
    mami say meniaga kecil-kecilan dan mkn sendiri . maaf le x dpt nak supplid kat mami....  
  3. Amir 55 - Tue 17/Jan/2012 12:46am
    KAMI MENIAGA BUKAN NAK UNTUNG TAPI NAK MENOLONG.....  
  4. Mami Emy - Tue 17/Jan/2012 5:14pm
    boleh mami tahu en amir ambil buah mahogany ni dari mana klau tak keberatan mgkin mami boleh deal direct dgn peniaga tu ?? mami pun buat kecil2lan tpi permintaan dari repeat customer amat mengalakan. tq en amir.  
  5. Gopengboy - Fri 25/May/2012 8:48pm
    en amir...boleh dapatkan gambar nye...tak faham la bentuk kuaci ni...TQ email saya gopengboy@yahoo.com  
  6. Sani 9 - Mon 4/Jun/2012 3:16pm
    mami .... ada supply buah yg muda-muda tak/? sani 0192216433  
  7. Amir 55 - Thu 28/Jun/2012 1:13am
    Gopengboy - sila ke blog saya http://khazanahpurba.blogspot.com  
  8. Iyas - Wed 12/Sep/2012 2:18am
    en amir .. adakah harga masih sama ? bukan ia berbentuk sejenis pil utk ditelan?  
  9. Amir 55 - Tue 2/Oct/2012 8:12pm
    sila lawati htt://khazanahpurba.blogspot.com/

    harga offer !!!
    300pcs biji kuaci RM50 shj
    *Free poslaju  
  10. Fariz92 - Wed 17/Oct/2012 12:44pm
    salam..saya ad menjual buah biji tunjuk langit dalam bentuk kilo dan kapsul.jika berminat call saya 017 6575 849..harga boleyh dirunding tq :)  
  11. Fariz92 - Mon 29/Apr/2013 11:11am
    salam..saya ad menjual buah biji tunjuk langit dalam bentuk kilo dan kapsul.jika berminat call saya 017 6575 849..harga boleyh dirunding tq :)

    1 kilo RM 80
    2 kilo RM 150  
Page 1   (Total 11 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2730)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (215)
Bengkel Kereta (1488)
Bengkel Motosikal (249)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (650)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (548)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1362)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1255)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (165)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1487)
Bisnes Kurier Dan Logistik (678)
Bisnes Minuman (1462)
Bisnes Pasar Malam (1969)
Bisnes Pelancongan (548)
Bisnes Pengantin (684)
Bisnes Perabot (854)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1108)
Bisnes Restoran (3329)
Bisnes Roti Dan Bakeri (708)
Bisnes Salun Rambut (364)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (380)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (661)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (819)
Bisnes Untuk Dijual (3319)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1772)
Diskusi Bisnes (1961)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (721)
Expo Karnival Tapak Niaga (6472)
Forex Malaysia (1882)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (711)
Hiasan Taman (242)
Hotel Resort Homestay (1009)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (330)
Ingin Berniaga (2820)
Insurans Dan Takaful (1727)
Insurans Roadtax Kereta (338)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1983)
Kedai Emas (452)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2530)
Kedai Hardware (437)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3835)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (345)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1845)
Kedai Sewa (1635)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (5002)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4811)
Kerja Kemahiran (1954)
Kerja Kosong (11759)
Kerja Praktikal (2063)
Kerja Sales (2277)
Kerja Sambilan (6320)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (455)
Kontraktor Balak Dan Kayu (480)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (391)
Kontraktor Pembinaan (2056)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2818)
Kursus Kecantikan (687)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (323)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1622)
Mencari Pelabur (3683)
Mesin Fotostat (353)
Mesin Freezer Dan Chiller (268)
Mesin Industri (512)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (567)
Pakej Pelancongan (2611)
Pakej Perkahwinan (1202)
Pakej Perniagaan (894)
Pasar Basah (1460)
Pekerja Asing (1235)
Pelaburan Saham Unit Trust (944)
Pembantu Rumah Asing (1858)
Pembekal Barang Runcit (1580)
Pembekal Beras (109)
Pembekal Buah-buahan (483)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (649)
Pembekal Kerepek (1100)
Pembekal Keropok (444)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (238)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (415)
Pembekal Rempah Dan Perencah (596)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1184)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (606)
Pemborong Bundle (865)
Pemborong Cadar Dan Tilam (454)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (695)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (109)
Pemborong Pakaian Bayi (774)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1657)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4209)
Pemborong Telekung Dan Songkok (566)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3524)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2789)
Pembuat Papan Tanda Iklan (277)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (482)
Pendaftaran Syarikat (494)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (953)
Pengedar Bahan Pencuci (718)
Pengedar Buku Dan Majalah (586)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1539)
Pengedar Permainan Kanak2 (599)
Pengedar Produk Kecantikan (2628)
Pengedar Produk Kesihatan (2999)
Pengurus Majlis (596)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (727)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (695)
Penternak Kambing (287)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (265)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (722)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (571)
Perkakas Dapur (624)
Perkakas Elektrik (438)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1533)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (520)
Pinjaman Kad Kredit (389)
Pinjaman Kereta (608)
Pinjaman Peribadi (10592)
Pinjaman Perniagaan (1836)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1319)
Program Consignment (2014)
Program Dropship (6741)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1542)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (523)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (366)
Pusat Tadika Dan Taska (1316)
Pusat Tuisyen (1067)
Rancangan Perniagaan (594)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4289)
Rumah Untuk Dijual (3737)
Servis Freelance (1111)
Servis Keselamatan (720)
Servis Pembersihan (828)
Servis Pengedaran Risalah (459)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1822)
Sewa Lori (2562)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (248)
Studio Fotografi (900)
Studio Grafik Dan 3D (1100)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (727)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (640)
Tanah Untuk Dijual (4848)
Tempahan Biskut Dan Tart (2153)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (668)
Tempahan Katering (2150)
Tempahan Kek Dan Coklat (2145)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1748)
Tempahan Minuman Dan Dessert (463)
Tempahan Nasi Lemak (522)
Tempahan Roti (360)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (640)
Ubahsuai Rumah (1686)
Urut Tradisional (793)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1095)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2310)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1352)