Bermasalah dgn CCRIS, CTOS, Bancrupt Dsbgnya (Penubuhan Koperasi)
Hamid Khir - Sat 18/Jun/2011 2:27pm [Last Comment]
SALAM DAN SELAMAT SEJAHTERA.

SAYA INGIN MENGUMPULKAN SERAMAI MANA EMAIL/CONTACT NO BAGI ORANG YANG BERMASALAH DENGAN CCRIS, CTOS, BANCRUPT DSBGNYA.

INI ADALAH BERTUJUAN BERKONGSI MASALAH DAN CUBA MENCARI JALAN PENYELESAIAN BERSAMA-SAMA. SAYA ADA IDEA, TETAPI MASIH SEDANG MERANGKA DAN MENCARI RAKAN-RAKAN YANG MEMPUNYAI MASALAH YANG SAMA. MEMANDANGKAN KITA INI MEMPUNYAI MASALAH YANG SAMA (KEWANGAN), SAYA MENGGALAKKAN RAKAN-RAKAN YANG BERADA DILEMBAH KLANG, BAGI MERINGANKAN KOS SEKIRANYA INGIN BERJUMPA, BERBINCANG DAN SEBAGAINYA.

SAYA BERMINAT DALAM MENUBUHKAN KOPERASI BAGI ORANG-ORANG YANG BERMASALAH CCRIS, CTOS, BANCRUPT DSBGNYA TETAPI BEKERJA. BEKERJA DALAM APA JUA SEKTOR SEKALIPUN.

KOPERASI YANG SEDANG SAYA RANGKA INI ADALAH BAGI GOLONGAN PEKERJA SOKONGAN, BERGAJI KECIL, BERMASALAH SEPERTI DIATAS DSBGNYA. KENAPA SAYA TEKANKAN "ORG YANG BERMASALAH SPT DIATAS" ADALAH INGIN BERSAMA-SAMA MERANCANG BAGAIMANA UNTUK KELUAR DARI KEMELUT INI DALAM MASA 2-3 TAHUN TANPA MENGELUARKAN MEMBUAT SEBARANG PINJAMAN LAIN (MEMANG KITA TAK LAYAK PUN.. :( ). TETAPI BERSAMA-SAMA SAYA UNTUK MELEPASKAN SEMUA MASALAH INI DENGAN DIBANTU OLEH KERAJAAN YANG SEDIA ADA. INI SEKADAR IDEA/CADANGAN.

BUAT MASA INI SAYA TIADA PRODUK UNTUK TAWARKAN KEPADA RAKAN-RAKAN YANG SENASIB DENGAN SAYA, IANYA SEKADAR IDEA. DAN SEKIRANYA RAKAN-RAKAN ADA IDEA BOLEH LAH LONTARKAN DALAM FORUM INI MAHUPUN KE EMAIL SAYA. UNTUK MENUBUHKAH KOPERASI, KITA PERLUKAN SEKURANG-KURANGNYA 100 ORANG AHLI. MAKA UNTUK PERMULAAN, SAYA AKAN MENERIMA 100 ORANG PERTAMA SBG RAKAN AHLI BG MEMENUHI PERUNTUKAN ITU (SKM - SURUHANJAYA KOPERASI). LAGI RAMAI SEBENARNYA LEBIH BAIK, CUMA TAKUT SAYA PULAK TIDAK DAPAT MENGHUBUNGI DGN PANTAS MEMANDANGKAN TERLALU RAMAI, MASALAH KOS SAYA PULA AKAN MENINGKAT.. :(.. BAGI RAKAN-RAKAN NEGERI LAIN DIHARAP SABAR, KERANA SEKIRANYA SAYA BERJAYA MENYELESAIKAN MASALAH INI, AKAN SAYA JEMPUT SEKALI NEGERI/DAERAH-DAERAH LAIN UNTUK TURUT SERTA. BERAMAI-RAMAI SECARA BERKELOMPOK MENYELESAIKAN MASALAH RASANYA LEBIH MUDAH DRPD BERSEORANGAN.

MASALAH PERLU DITANGANI KERANA MASALAH ITU UMPAMA BAYANG-BAYANG YANG SENTIASA MENGEJAR KITA DAN KELUARGA, KERANA MENANTI PENYELESAIAN ITU DATANG SENDIRI ALAMATNYA TIADALAH.. LAMBAT LAUN, HUTANG LAPOK MENINGKAT SEHINGGA BOLEH DIAMBIL TINDAKAN MAHKAMAH (BANKRUPT) PULA NANTI.

SEKIRANYA BERMINAT BOLEH EMAIL SAYA DI hamidkhir@ymail.com atau hubungi saya di 0172155058.

SALAM

Niche: Pinjaman Peribadi | Persatuan
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
13 Nov 2014 (Khamis) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Jeffry 5 - Sat 18/Jun/2011 4:06pm
    Tenang,setiap masalah ada jalan penyelesaiannya tuan.  
  2. Awang Noh Ahmad - Sat 18/Jun/2011 9:27pm
    betul tu  
  3. Roni - Sun 19/Jun/2011 1:10am
    betul ada penyelesaian tapi ia tidak datang sendiri tapi perlu diusahakan dan ini adalah antara jln terbaik, suara yng ramai akan didengar...biar kerajaan sekarang buktikan 'rakyat didahulukan'  
  4. Jeffry 5 - Sun 19/Jun/2011 4:04pm
    Kalau anda Cicris atau Ctos,teruskan bayar ansuran hutang anda so pihak bank akan tengok payment masih berlaku walaupun tidak setiap bulan.

    Kalau anda Blacklist,anda gunakan akaun bank isteri atau sesiapa yang anda percayai utk urusan duit keluar masuk dan bayar ansuran hutang anda.

    Kalau anda dah di sahkan Muflis oleh Jabatan Insolvensi,lagi bagus sebenarnya sebab anda tidak lagi berurusan dengan pihak bank dan anda boleh membuat bayaran serendah RM100.00 kepada pihak kerajaan dan jangan tangguhkan membayar.

    Dan anda hanya membayar separuh dari hutang anda kepada pihak kerajaan dan bukan pihak bank.

    Tenang.Cicris,Ctos,Blacklist dan Muflis hanyalah produk dan bukan hukuman gantung buat anda.  
  5. Hamid Khir - Sun 19/Jun/2011 9:16pm
    Salam dan Selamat sejahtera,

    Pertama kali, ingin saya mengucapkan syukur ke hadrat Allah kerana dalam masa 24 jam sahaja saya telah menerima hampir 10 panggilan telefon dan email dari seluruh Lembah Kelang. Dalam masa yang sama, sehingga ke hari ini, saya sempat berjumpa pula dengan 4 orang rakan yang mengalami masalah yang sama yang ingin berusaha keluar dari masalah masing-masing.

    Terutamanya ucapan terima kasih kepada Saudara Norman, Ustaz Ijam, Fatihah, Dintalib, GayaCipta, Shah Misah, Zarul_1, Azam Putra, Ani33, Hasnan02, Shamsulazri74 dan Rizuan_jet.

    Untuk pengetahuan saudara sekalian, saya mempunyai IDEA dan CADANGAN yang saya rasa boleh membantu kita keluar daripada masalah ini dan kembali meneruskan kehidupan kita seperti rakan-rakan yang lain. Saya nampak penubuhan koperasi (Koperasi yang berunsurkan kebajikan pekerja - tidak berperanan seperti kesatuan pekerja) dapat dilaksanakan kerana lebih 3 juta pekerja daripada Negeri lain yang bekerja di Lembah Kelang yang bergaji kecil. Golongan mereka ini tidak mempunyai Kesatuan Sekerja yang dapat membantu mereka daripada ditindas (ada yang tidak sedar mereka tertindas) oleh majikan mereka, tidak langsung layak membuat permohonan pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, memerlukan penjamin bagi tujuan pinjaman, faedah medical bagi keluarga mereka, faedah kemalangan ditempat kerja (kerana majikan tidak mencarum dengan perkeso). Golongan di atas ini saya namakan sebagai GOLONGAN PERTAMA (GP).

    GOLONGAN KEDUA (GK) pula ialah, KITA!! GK biasanya sudah bekerja, gaji tetap ada, ada yang sudah bergaji tinggi, pasangan juga ada yang tidak bekerja, ada juga yang bekerja dan mempunyai gaji yang lumayan dan juga masih bujang tetapi sedah terjebak dengan hutang lapok yang tidak berbayar dengan satu tempoh yang agak lama. Ada juga menjadi penjamin kepada hutang lapok. Ada juga sudah bankrup akibat daripada pusat institusi kewangan telah memfailkan saman bankrup yang melebihi daripada 30 ribu ke atas. Tidak terlepas juga orang-orang yang mempunyai ccris dan sebagainya.

    Buat pengetahuan Saudara sekalian, saya adalah termasuk dalam golongan GK. Saya ingin keluar daripada masalah ini dengan segera. Bagaimana? IDEA penubuhan KOPERASI Kebajikan ini datang setelah saya menyertai beberapa pertubuhan seperti, Kesatuan Sekerja (sbg Pengerusi selama lebih 10 tahun - masih memegang jawatan), Persatuan anak-anak melayu Melaka Wilayah Persekutuan dan Selangor (sebagai Ahli jawatan kuasa - masih memegang jawatan dua penggal berturut-turut), Koperasi Ank Gombak Berhad (sbg Ahli Lembaga Pengarah - baru sahaja dilantik Mac 2011). Saya kini sedang bekerja dengan Syarikat Perbankan Di Ibu Negara selama hampir 20 Tahun. Saya bercadang untuk membantu 100 GK yang pertama keluar daripada masalah ini dalam masa 2 tahun sahaja tanpa meminjam daripada mana-mana pusat kewangan mahupun menjual barang bagi melupuskan beban hutang masing-masing.

    Bagaimanakah perlaksanaan ini boleh di laksanakan dengan pantas? Koperasi yang bakal kita tubuhkan ini akan membiayai sepenuhnya hutang-hutang lapok saudara-saudara tanpa membayar semula kepada Koperasi. Saya akan membuatkan satu pertemuan pertama dengan kumpulan pertama bagi memberikan taklimat IDEA saya dan berbincang bersama-sama bagi mendapatkan maklum balas, maklumat peribadi, masalah yang dihadapi dalam masa yang terdekat ini. Kehadiran saudara-saudara amatlah saya hargai. Saya ingin mengumpul sekurang-kurangnya 100 orang yang pertama dalam kumpulan yang berbeza-beza daripada masa kesemasa. Tiada wang diperuntukkan dikenakan dalam pertemuan ini. InsyaAllah minuman ringan akan disediakan (maklumlah saya juga bermasalah seperti saudara-saudara). Oh ya pertemuan teresbut dijangka akan dibuat di Seri Gombak/ Gombak. Ini kerana saya tinggal di daerah Gombak. Masalah kewangan membataskan saya untuk keluar lebih jauh.

    Kenapakah saya perlukan sekurang-kurangnya 100 orang ahli? ini adalah kerana peruntukan undang-undang koperasi yang memerlukan sekurang-kurangnya 100 orang ahli bagi menubuhkan sesebuah Koperasi. Rancangan jangka pendek saya untuk mengeluarkan 100 orang ahli GK daripada kemelut kewangan dengan segera (2 tahun insyaAllah) dan rancangan jangka panjang menjadikan setiap 100 orang ahli GK yang pertama ini sebagai pemegang-pemegang saham Koperasi Kebajikan/Ahli lembaga Pengarah Koperasi negeri-negeri/Pengarah-pengarah anak Syarikat Koperasi dan juga Usahawan insyaAllah. BERSATU KITA BERJAYA, BERSEORANGAN MAKA SELAMALAH MENDERITA.

    Saya akhiri dengan memohon maaf sekiranya ada terkasar bahasa atau tidak memahami penulisan ini, insyaAllah dalam masa yang terdekat ini (lepas gaji bulan 6) saya akan memanggil bagi pertemuan pertama.

    Sebarang pertanyaan boleh kemukan dengan menghantar email ke hamidkhir atau call/msg di 0172155058.

    Salam.


    Abdul Hamid  
  6. Hamid Khir - Sun 19/Jun/2011 9:40pm
    Terima kasih kepada saudara Jeffri5, saudara Awang dan Saudara Roni.

    Masalah kami ialah, sekiranya CTOS, peminjam yang sudah dikenakan tindakan mahkamah dan hakim mahkamah seksyen sudah memerintahkan peminjam berurusan dengan pihak bank. Pihak bank pula meminta separuh bayaran atau sejumlah besar wang sebelum dapat memulakan pembayaran semula sehingga habis. Itu baru satu loan, kalau peminjam mempunyai 2-3 loan yang lain, bagamanakah mereka ingin menghimpun sejumlah wang tersebut?

    Jabatan insolvensi pula akan memberikan kebenaran membuka satu sahaja akaun simpanan bagi tujuan pembayaran gaji dan sara hidup manakala semua akaun lain termasuk akaun pinjaman (termasuk akaun yang masih dibayar dengan cantik) terpaksa ditutup.

    Masalah lain akan timbul, ada yang mengalami tekanan emosi dan gejala tidak sihat berlaku termasuklah, penipuan, ragut, rompakan, perceraian dan anak-anak terbiar akan berlaku. Biarpun Hukuman gantung adalah berat tetapi setelah gantung orang yang tersayang akan meneruskan kehidupan mereka dan yang digantung akan pergi ke satu tempat lain meneruskan perjalanan dengan meninggalkan orang dibelakang mereka. Tetapi lain pula dengan mereka yang masih hidup, tidak mudah bagi mereka menghadapinya bersama-sama orang yang tersayang. Wallahuallam..

    Pandangan saudara semua amat saya hargai dan terima kasih sekali lagi kerana memberikan sokongan.

    Salam  
  7. Azrun Khairi - Mon 20/Jun/2011 12:20pm
    saya berminat...

    akraden27@gmail.com

    0192034220  
  8. Lynn Zack - Mon 20/Jun/2011 1:18pm
    en. Hamid,
    sila info saya juga. saya pun berminat. lynn_edora@yahoo.com  
  9. Pakmat69 - Mon 20/Jun/2011 1:30pm
    saya berminat...pakmat76@yahoo.com  
  10. Shazma08 - Mon 20/Jun/2011 2:21pm
    berminat..shazma08@yahoo.com  
  11. Nax Xa - Mon 20/Jun/2011 3:06pm
    berminat.. emelkan ke nax_xa@hotmail.com  
  12. Amal 3 - Mon 20/Jun/2011 4:08pm
    berminat sangat2...email saya...ridzlina8882@yahoo.com  
  13. Dragonbuzz - Mon 20/Jun/2011 4:44pm
    saya sangat berminat...saya golongan GK gak...boleh email saya di indexerous@gmail.com @ 0173366140 fadzli  
  14. Hamid Khir - Mon 20/Jun/2011 10:06pm
    Salam,

    Terima kasih kerana menunjukkan minat dalam usaha penubuhan Koperasi bagi membantu pekerja-pekerja terutamanya kelas pertengahan dan bawahan.

    Untuk pengetahuan, Saya mencadangkan koperasi ini diberikan nama KOPERASI KEBAJIKAN PEKERJA KUMPULAN SOKONGAN BERHAD (KOKEPEKUS - REVISION DARI MASA KESEMASA).

    Saya akan membuat satu mesyuarat/perbincangan pertama bersama dengan anda semua bagi menerangkan;

    1. Maksud dan tujuan Koperasi ini ditubuhkan
    2. Bagaimana Pekerja/ahli (GP) dapat menerima faedah maksima termasuklah;
    i. mendapat pinjaman minima RM1000.00 tanpa faedah
    ii. mendapat bantuan khairat kematian
    iii mendapat bantuan pekerjaan sekiranya dibuang kerja (serta wang saguhati-sara hidup sementara)
    iv. mendapat faedah insurance kemalangan
    v. mendapat kebajikan perubatan bagi anak
    vi Koperasi sebagai penjamin pembelian rumah dsbgnya..
    3. Bagaimana GK (Golongan Kedua) keluar daripada masalah CTOS & CCRIS dalam masa 1-2 tahun sahaja.

    Diharap saudara & saudari dapat bersabar kerana saya ingin menyediakan maklumat selengkap yang mungkin terlebih dahulu sebelum memanggil bagi menghadiri perbincangan yang pertama diadakan. insyaAllah dalam 1-2 minggu ini saya akan berikan 1 tarikh untuk perjumpaan tersebut.

    Kepada yang belum bagi contact no, nama penuh dan daerah tempat tinggal, boleh emailkan kepada saya secepat yang mungkin bagi urusan persediaan mesyuarat. Maklumat melalui email saudara dan saudari juga telah saya salurkan. Kepada sesiapa yang masih belum menerima sebarang email saya, sila maklumkan kepada saya melalui email hamidkhir@ymail.com dengan segera.


    Salam hormat dari saya.

    Abdul Hamid  
  15. Nax Xa - Tue 21/Jun/2011 11:07am
    saya da email sedara.. tolong check ok? TQ  
  16. Hayat 5 - Tue 21/Jun/2011 1:01pm
    berminat gak... hayat2020@yahoo.com  
  17. Mustone - Tue 21/Jun/2011 3:06pm
    saya pun berminat...mustone.2215@gmail.com  
  18. Jamalmnoor - Tue 21/Jun/2011 3:23pm
    saya berminat
    email : freezone_outdoor@yahoo.com  
  19. Rizalsaid - Tue 21/Jun/2011 6:37pm
    gua join email : rizalsaid@gmail.com  
  20. Shafie 6 - Tue 21/Jun/2011 10:31pm
    salam kepda semua,
    rasanya x payahlah buat koperasi tu semua kerana telah ada satu badan yang boleh menyelesikan masalah kita semua. Untuk semua sila lawati website ini www.bfc.my/?id=shafie71
    kerana ia telahpun diwujudkan untuk golongan macam kita ni.Semoga kita mendapat kebaikan drinya. MARILAH RAMAI RAMAI MENDAFTAR.  
  21. Hamid Khir - Tue 21/Jun/2011 11:41pm
    Salam Shafie 6 dan rakan semua,

    Terima kasih kerana En Shafie 6 memberikan cadangan dan pandangan. Apabila saya melawati, melihat dan teliti isi website www.bfc.my/?id=shafie71, Mereka hanya membantu menjana pendapatan dengan mempelbagaikan pendapatan daripada Loan yang ditawarkan. Dan ianya lebih kepada memberi pinjam dan hanya terhad kepada individu yang berkelayakan, contohnya kena bagi pekerja swasta, "Personal Loan ( Private sector) : Jika swasta blacklist anda boleh cuba mohon dengan syarat kena ada seorang guarantor/penjamin kerajaan. Bawa payslip anda dan payslip guarantor kerajaan anda semasa berjumpa kami."

    Ramaikah yang ada penjamin kerajaan? dan kalau lah ada sekalipun, siapakah pekerja kerajaan yang sanggup jadi penjamin kepada kami?

    BFC bukalah satu badan, ianya lebih kepada sebuah persatuan atau kelab. Tiada peruntukan undang-undang yang ketat dalam pentadbiran sesebuah kelab dan persatuan.

    IDEA Koperasi ialah rancangan jangka pendek bagi mengeluarkan sama sekali golongan CTOS dan CCRIS daripada beban hutang dan sangat berbeza dengan kelab tersebut yang menstruktur semula hutang dengan syarat-syarat yang bukan semua orang mampu seperti menyediakan geran kereta, hartanah, penjamin kerajaan dan sebagainya.

    Rancangan jangka panjangnya adalah untuk membantu "pekerja" yang tiada Kesatuan sekerja yang membantu mereka, seperti pekerja kedai runcit, kedai francais, kerja dipasar2 dsbgnya yang tiada caruman KWSP, tiada socso seperti tukang jahit, pekedai2 runcit, peniaga2 kecil2an. Pendapatan mereka ada yang tidak mencecah RM700 tetapi mempunyai hutang beban yang tinggi. Mereka ini terdedah dengan pemberi2 pinjam wang berlesen mahu pun Ahlong.

    Kami merancang bagi membiayai pinjaman tanpa faedah, bantuan khairat kematian bg diri sendiri dan keluarga terdekat, bantuan khidmat nasihat pekerjaan sekiranya menghadapi masalah ditempat kerja, memberikan wang saku/belanja sekiranya dibuang kerja sehingga pihak koperasi mendapatkan pekerjaan yang lain, menjadi penjamin kepada ahli bg tujuan membeli rumah-rumah kos rendah dsbgnya.

    Jika diteliti kepada kenyataan akhbar seperti yang tertera jelas dalam website www.bfc.my/?id=shafie71 ; Pengerusinya En Sharon Kazaidin berkata, "kita tidak buka kepada individu yang mempunyai masalah kewangan sebaliknya ia adalah untuk semua golongan dan peringkat umur malah disasarkan khususnya untuk golongan muda." Tiada banyak yang dapat kelab ini membantu. JIka dilihat dan dibuat bandingan kenyataan beliau dengan kenyataan saudara Shafie 6, saya rasa, pandangan saudara jelas semborono dengan niat yang tidak ketahuan. Maafkan saya. Wallahualam..

    Berbalik kepada Koperasi Kebajikan yang bakal ditubuhkan, InsyaAllah Koperasi kebajikan ini akan melaksanakan kerja-kerja amal jariah disamping menjaga kebajikan pekerja-pekerja yang terlepas pandang oleh saudara Shafie 6. Disamping mencari peluang keluar dari masalah, kita dapat bersama mengerjakan suatu yang berfaedah bagi generasi kita yang akan datang di dunia dan juga di akhirat.. InsyaAllah amin..

    Saya ingin mengambil kesempatan ini ingin meminta kepada semua yang telah memberikan nama kepada saya sebelum ini supaya dapat memberikan sedikit butiran lanjut berkenaan

    1. Nama penuh
    2. No Telephone
    3. Daerah tempat tinggal

    dengan menghantar email kepada saya di hamidkhir@ymail.com atau sms ke 0172155058

    Alhamdullillah dalam tempoh 96 jam (4 hari) saya sudah menerima hampir 38 orang sudah menyatakan hasrat ingin bersama menubuhkan Koperasi ini dan insyaAllah saudara saudari akan saya jemput dalam satu pertemuan dalam masa yang terdekat ini.

    Akhir kata Ucapan terima kasih saya dahulukan kepada;


    1. Azrun Khairi
    2. Lynn Zack
    3. Pakmat69
    4. Shazma08
    5. Nax Xa
    6. Amal 3
    7. Dragonbuzz
    8. Hayat 5
    9. Mustone
    10.Jamalmnoor
    11. Rizalsaid
    12. Abang Naga
    13. Nor Azam
    14. izwa157
    15. suhana ismail
    16. nazhar yahya
    17. Shah Misah
    18. Azam Putra
    19. Hasnan
    20. Khairul Nizam
    21. gayacipta
    22. ani33
    23. shamsulazri74
    24. rizuan_jet
    25. mawardi.lotfi
    26. aazhamohamad
    27. lynn_edora
    28. halfildahashim86
    29. zaidictc
    30. ridzlina8882
    31. indexerous
    32. akraden27
    33. mohdzaki_osman
    34. nafie_theone
    35. dintalib
    36.fadilahn
    37.dazlan bazlanhk1
    38.norfazidah

    Salam..  
  22. Kluang Man08 - Wed 22/Jun/2011 2:33am
    Berminat jgk..
    1. Mohd Hasan Bin Ali
    2. 0177561417
    3. Skudai, Johor
    kLuaNG_mAN08@yahoo.com  
  23. Shafie 6 - Wed 22/Jun/2011 12:48pm
    En Hamid, rasanya ada sedikit kekelirun disitu kerana apa yang saya dpt dari seminarnya bfc memberi kita bimbingan bagaimana untuk keluar dari kemelut kewangan x kira apa jenis kesusahan kita. Bfc juga menyedikan mentor untuk membimbing kita hingga kita mampu menyelesaikan mslh kewangan kita.Bagi saya masalah kita berpunca dari kawalan kewangan yang longgar jadi dari kita menolong mereka membayar hutang kenapa kita tidak menolong mereka mencari duit lebih untuk membayar hutang mereka sendiri disamping membuat simpanan. Maaf jika terkasar. wassalam  
  24. Noor Farrah - Wed 22/Jun/2011 12:52pm
    salam en Hamid saya bagi pihak suami saya, dia pun berminat utk menyertai koperasi yg bakal ditubuhkan.
    1. Rozisam Bin Abd Karim
    2. 017-2297736
    3. Sepang,Selangor.
    abieumie6879@gmail.com  
  25. Yusof 19 - Wed 22/Jun/2011 11:13pm
    Berminat jgk..sila email detail ke
    kidos79@yahoo.com  
  26. Hamid Khir - Thu 23/Jun/2011 2:04am
    Salam semua,

    Di atas permintaan, perjumpaan yang pertama, akan dibuat di Putrajayapada jam 9.00 malam ini bersamaan 23hb June 2011 bagi berkongsi maklumat dan cadangan menubuhkan Koperasi.

    Kepada yang mereka yang tinggal berhampiran, sila melapangkan diri hadir bersama-sama kami di PutraJaya malam ini.

    Sesiapa yang berminat, sila tinggalkan sistem pesanan ringkas (sms) anda ditalian 0172155058 dengan seberapa segera bg maklumat lanjut lokasi perjumpaan. Saya akan hubungi anda secepat yang mungkin. Ini adalah kerana mereka belum menetapkan lokasi bg pertemuan tersebut.

    Salam  
  27. Hamid Khir - Thu 23/Jun/2011 7:56am
    Salam,

    Perjumpaan pada malam ini terpaksa dibatalkan kerana ada sebab yang tidak dapat dielakkan.Maafkan saya.

    Saya akan cuba dapatkan tarikh lain bg perbincangn dalam masa terdekat ini.

    Salam  
  28. Hamid Khir - Thu 23/Jun/2011 10:52am
    Salam,

    Sebelum kita bertemu dan membincangkan agenda berkenaa dengan Koperasi kebajikan ini, suka saya sajikan dari masa kesemasa beberapa informasi yang berguna bagi maklumat dan ilmu sebagai garis panduan perbincangan kita nanti. Semuga pertemuan ini akan lebih efision dan berinovasi.

    Salam

    Bagaimana ingin menubuhkan Koperasi dan perjalanannya;

    1. Hubungi Jabatan Pembangunan Koperasi Negeri


    Sekumpulan orang yang berminat menubuhkan sebuah koperasi hendaklah menghubungi JPK di negeri yang berkenaan. Permohonan untuk menubuhkan koperasi hendaklah sampai kepada Pengarah JPK melalui Pegawai Ehwal Ekonomi Wilayah/Daerah.

    2. Menubuhkan Jawatankuasa Penaja


    Selepas mendapat kelulusan Ketua Pendaftar atau Pendaftar Negeri, sebuah Jawatankuasa Penaja seramai sekurang-kurangnya sepuluh (10) orang hendaklah dibentuk. Diantara tugas Jawatankuasa Penaja :-



    Menentukan jenis koperasi yang akan ditubuhkan dan menyediakan aturan-aturan kegiatan utama dan lain-lain kegiatan yang termasuk dalam objektif penubuhan koperasi.


    Mengkaji/mengubal Undang-undang Kecil dengan berpandukan Undang-undang kecil seragam yang telah disediakan oleh Jabatan Pembangunan Koperasi.


    Mendaftarkan bakal-bakal anggota dalam satu daftar dengan memasukkan nama, umur, nombor pengenalan, pekerja dan alamat masing-masing. Penaja hendaklah memastikah sekurang-kurangnya seratus (100) orang telah mendaftarkan diri untuk menjadi anggota sebelum mesyuarat agung permulaan ditetapkan.
    3. Mesyuarat Agung Permulaan


    Mesyuarat ini bertujuan untuk mendapatkan persetujuan bagi memohon pendaftaran koperasi yang ditubuhkan, menerima Undang-undang Kecil dan memilih anggota Lembaga Koperasi. Setelah koperasi didaftarkan oleh Ketua Pendaftar, ianya menjadi sebuah organisasi yang sah dari sisi undang-undang.



    Bagi tujuan pendaftaran, dokumen-dokumen berikut perlu disediakan :-



    Borang pemohonan mendaftar koperasi ditandatangani oleh sepuluh (10) orang Jawatankuasa Penaja.


    Tiga (3) naskah Undang-undang Kecil yang ditandatangani oleh sepuluh (10) orang Jawatankuasa Penaja.


    Minit mesyuarat Agung Permulaan ditandatangani sekurang-kurangnya (50) orang bakal anggota yang hadir.
    4. Penyerahan Dokumen-dokumen Pendaftaran Kepada Ketua Pendaftar


    Dokumen-dokumen pendaftaran hendaklah dikemukakan kepada Pendaftaran Negeri tidak lewat daripada tujuh (7) hari selepas mesyuarat agung permulaan diadakan.

    Sekadar informasi tambahan, sekiranya operasi koperasi ingin dijalankan, koperasi itu sendiri hendaklah mempunyai undang2 kecil koperasi yg berdaftar dgn ssm.

    Antara maklumat yg diperlukan :

    1) Pengenalan - nama, alamat
    2) matlamat, fungsi dan aktiviti
    3) Keanggotaan - fee, hak liabiliti anggota, tarik diri dan etc
    4) Organisasi & pengurusan - AGM, perwakilan, tugas2, undian dan etc
    5) Aset dan wang koperasi - modal, simpanan, utg, pelaburan dan etc
    6) Akaun dan audit - tahun kewangan, resit, juruaudit, etc
    7) Pelbagai - perlantikan, pertikaian, pembubaran, etc
    Kalau betul nak buka koperasi kita boleh start fikir perkara diatas juga.
    Semuanya tertakluk pada Akta Koperasi 1993 dan Peraturan Koperasi 1995.

    Sekian  
  29. Hamid Khir - Thu 23/Jun/2011 11:14am
    Salam,

    Dengan tidak mengenepikan tujuan dan matlamat asal penubuhan Koperasi Kebajikan seperti yang saya war-warkan sebelum ini, sila bincangkan perihal Kewajipan dan Obligasi Koperasi dengan tanpa mengenepikan peraturan-peraturan Suruhanjaya Koperasi Malaysia.

    Kewajipan dan Obligasi

    KEWAJIPAN DAN OBLIGASI KOPERASI

    Undang-undang kecil

    1. Sesuatu koperasi hendaklah memperuntukkan perkara yang berikut dalam
    undang-undang kecilnya:

    (a) nama dan alamat berdaftar koperasi;
    (b) kawasan operasi koperasi;
    (c) tujuan yang baginya koperasi ditubuhkan dan maksud yang baginya kumpulan wangnya boleh digunakan;
    (d) kelayakan yang dikehendaki bagi keanggotaan dalam koperasi, terma bagi penerimaan masuk anggota dan cara penggantungan dan pemecatan anggota;
    (e) hak dan liabiliti anggota;
    (f) cara untuk mendapatkan modal koperasi;
    (g) cara pelantikan, pengosongan jawatan, penggantungan, peletakan jawatan dan pemecatan pegawai koperasi, selain anggota Lembaga, dan kewajipan dan kuasa pegawai itu;
    (h) cara memanggil dan menjalankan mesyuarat dan hak untuk mengundi;
    (i) penjalanan am urusan koperasi itu;
    (j) pengagihan untung bersih teraudit koperasi;
    (k) pemberikuasaan pegawai koperasi untuk menandatangani dokumen bagi pihak koperasi;
    (l) cara menerima dan mengeluarkan syer atau yuran anggota; dan
    (m) cara dan peratusan pembayaran yang dibuat melalui kumpulan wang yang diwujudkan daripada pengagihan untung bersih teraudit bagi kebajikan anggotanya dan masyarakat. Pindaan undang-undang kecil

    2. Sesuatu koperasi boleh, selepas pendaftarannya, meminda undang-undang kecilnya mengikut cara yang berikut:

    (a) tiap-tiap pindaan hendaklah dibuat mengikut sesuatu ketetapan yang diluluskan oleh undi majoriti di mesyuarat agung koperasi;
    (b) sesuatu notis yang tidak kurang daripada lima belas hari sebelum mesyuarat agung itu hendaklah diberikan kepada anggota atau perwakilannya; dan
    (c) tidak kurang daripada dua pertiga daripada jumlah keseluruhan anggota atau perwakilan koperasi, atau kedua-duanya, mengikut mana-mana yang berkenaan, hendaklah hadir di mesyuarat agung itu.

    InsyaAllah, IDEA dan Cadangan asal bagi membantu GK keluar daripada masalah CTOS, CCRIS dapat dilaksanakan dengan segera dan disampig matlamat Koperasi menjaga kepentingan pekerja-pekerja (ahli GP) dapat dilaksanakan.

    Buat pengetahuan semua, kini peserta yang berminat hampir mencecah 50 orang setakat ini. Peluang masih lagi terbuka kepada orang ramai yang berminat menyertai kami.

    Semuga Allah mempermudahkan perjalanan penubuhan Koperasi insyaAllah..

    Salam  
  30. Roni - Thu 23/Jun/2011 9:44pm
    En Hamid..register sy juga...netronie@gmail.com  
  31. Jet 2 - Thu 23/Jun/2011 11:11pm
    Tuan, saya sudah email..  
  32. Hamid Khir - Fri 24/Jun/2011 12:19am
    Cadangan Langkah pertama penubuhan

    Penubuhan Koperasi Kebajikan Pekerja Sokongan Berhad (Proses Cadangan).
    Sedang mengumpul sekurang-kurangnya ahli 100GK (bertujuan mencari dana membuka pejabat sementara) SEGERA DAN SANGAT BERMINAT SAHAJA.

    Mesyuarat Penaja Pertama bagi melantik 10 Penaja bagi PENDAFTARAN RASMI KE Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM). Keputusan dalam 14-30 hari kebiasaannya

    Mesyuarat Agung pertama bagi melantik Ahli Lembaga Pengarah yang akan dihadiri oleh wakil SKM yang dicadangkan 1-2 bulan selepas mendapatkan kelulusan daripada SKM.

    Rekrut Ahli baru bagi tujuan pengukuhan Koperasi dan dana sendiri.

    Antara AGENDA Teras Koperasi;

    -Diutamakan ahli 100 orang ahli GK (Golongan Kedua-sila lihat email / kenyataan sebelum ini) yang bersedia bersama-sama dengan Pihak pengurusan bekerja keras dalam merealisasikan cita-cita Koperasi.
    -Sasaran dana dikumpul RM25,000,000.00 dalam masa 2 tahun Koperasi beroperasi.
    - Usahawan dalam Koperasi dilahir di kalangan ahli GK ke arah menjana pendapatan Koperasi dan ahli GP (Golongan pertama) serta jaringan perniagaan yang kukuh dalam tempoh 5 tahun.
    -Sasaran membuka cawangan-cawangan Koperasi di hampir semua daerah / Bandar besar dan priority adalah 100GK yang pertama akan diserapkan sebagai wakil-wakil pengurusan Koperasi dalamtempoh jangka 1 tahun selepas Koperasi beroperasi.
    -Sasaran membuka / melantik syarikat firma guaman / Kesatuan-kesatuan Sekerja / agensi-agensi pekerjaan/pusat kaunseling yang boleh membantu menyelesaikan / mengurangkan masalah pekerjaan GP.
    Membuka Pusat-pusat rawatan dialysis bagi membantu ahli GP terutamanya.
    -Kebajikan ahli iaitu khairat kematian,kecemasan, dibuang kerja, sara hidup sementara, dll
    -Pinjaman peribadi tanpa faedah bg semua ahli yang sudah menjadi ahli tidak kurang daripada 1 tahun (**mengikut terma-terma dan syarat syarat dr masa kesemasa)
    - Membina rumah kos rendah atau sederhana/menjadi penjamin kepada ahli-ahli kepada (**mengikut terma-terma dan syarat-syarat dr masa kesemasa)
    - Dan apa-apa benefit bagi pekerja yang difikir baik di masa hadapan.

    Sila hubungi dengan segera UNTUK DATA-DATA MAKLUMAT DAN INFO TERKINI ...... SETIAUSAHA PENAJA DI email : hamidkhir@ymail.com dan gayacipta@yahoo.com.my;

    atau tel/sms ke 0172155058

    APA ANDA DAPAT?
    - DIVIDEN TAHUNAN bergantung kepada pelaburan dan keuntungan Koperasi
    - BANTUAN KECEMASAN bantuan sara hidup sementara dan khairat kematian
    - MODAL PERNIAGAAN AWALAN Anak Syarikat kepada Koperasi dan ahli yang layak
    - BANTUAN TEKNIKAL, PEMASARAN, PENGURUSAN DAN KAUNSELING
    - JARINGAN PERNIAGAAN YANG BESAR
    - SOKONGAN DARI KERAJAAN
    - PELUANG PEKERJAAN,ILMU, PENGALAMAN DAN AMAL JARIAH  
  33. Hamid Khir - Sat 25/Jun/2011 12:00am
    SALAM,

    SEJAK SEMINGGU IKLAN INI DISIARKAN, MAKLUM BALAS DARIPADA PEMBACA ADALAH SANGAT MEMBERANSANGKAN DAN SAYA PERCAYA SEKIRANYA KOPERASI INI BEROPERASI DAN DIKENALI, MAKIN RAMAILAH YANG AKAN MENGANGGOTAI KOPERASI YANG BAKAL DITUBUHKAN INI.

    SAYA INGIN MENGUCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH DI ATAS SOKONGAN ANDA SEMUA. BUAT MASA INI SAYA MENCARI 10 ORANG YANG BERMINAT/MENAWARKAN DIRI SEBAGAI AHLI JAWATANKUASA PENAJA. SETAKAT INI, 4 ORANG TELAH MENAWARKAN DIRI MASING-MASING SEBAGAI AHLIJAWATAN KUASA PENAJA.

    KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT DAN INGIN MEMBERIKAN PERHATIAN YANG KOMITED BERSAMA SAYA UNTUK MENUBUHKAN KOPERASI INI, SILA BERIKAN NAMA SAUDARA/SAUDARI AGAR SAYA DAPAT MENGHUBUNGI DAN BERJUMPA ANDA DENGAN SEGERA.

    SEJURUS ITU SAYA AKAN MEMANGGIL KESEMUA RAKAN-RAKAN 100 GK YANG BERMINAT UNTUK HADIR MENDENGAR TAKLIMAT/MESYUARAT/PERBINCANGAN PENAJA PADA SATU TARIKH YANG AKAN DITETAPKAN.

    SAYA JUGA MASIH MENCARI AHLI-AHLI YANG BERMINAT MENJADI 100GK YANG PERTAMA (KINI SUDAH HAMPIR 50 ORANG ANGGOTA YANG MELAHIRKAN RASA MINAT MEREKA) BAGI MERANCANG OPERASI MEREKRUT AHLI DENGAN KADAR SEGERA. MEREKA YANG INGIN KELUAR DARIPADA MASALAH CTOS/BLACKLISTED ADALAH GOLONGAN SASARAN 100GK YANG PERTAMA. KEPADA YANG TIADA MASALAH CTOS/BLACKLISTED JUGA ADALAH DIALU-ALUKAN PENYERTAAN. PLEBAGAI FAEDAH DAN INSENTIF YANG BAKAL DITAWARKAN KEPADA ANDA. REBUTLAH PELUANG INI BAGI BERSAMA-SAMA KELUAR DARIPADA BELENGGU CTOS DAN CCRIS.

    KEPADA SESIAPA YANG HANYA BERMINAT UNTUK MENJADI AHLI KOPERASI (GP), SILA TERUS BERIKAN NAMA ANDA, DAERAH TEMPAT TINGGAL, NO HP DAN ALAMAT EMAIL DENGAN MENGHANTAR KEPADA SAYA MELALUI EMAIL hamidkhir@ymail.com / En Norman; gayacipta@yahoo.com.my
    atau sms ke talian 0172155058

    SAYA DENGAN RENDAH HATI INGIN MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG TELAH SUDI MEMBERIKAN PANDANGAN DAN NASIHAT SERTA TELAH MENUNJUKKAN MINAT KEPADA CADANGAN PENUBUHAN KOPERASI INI.

    MEREKA ADALAH TERDIRI DARIPADA;

    1 AZHA MOHAMAD
    2 Faiz Farhan Bin Suaidi
    3 ROZISAM BIN ABDUL KARIM
    4 Zuhaimey bin Abdul Ghani
    5 AZRUN KHAIRI
    6 SUHANA ISMAIL
    7 shaiful firdauze bin hj. ahmad
    8 AZAM BIN AHMAD
    9 DAZLAN
    10 ZAINUDDIN TALIB
    11 ROHAIZAN
    12 FADILAH
    13 JAMALMNOOR
    14 NOORMAN
    15 Hafizal Ibrahim
    16 ZUREA ZULKIFLI
    17 Hasnan bin Harun
    18 HAYAT 5
    19 Khairul Husni Kamaruddin
    20 USTAZ IJAM
    21 IMA0284
    22 Mohd Fadzli B Othman
    23 IRMA8819
    24 INTAN BAIZURA
    25 IZWA
    26 KHAIRUL NIZAM
    27 YUSOF 19
    28 Mohd Hasan Bin Ali
    29 Zaileen bt Zakaria - LYNN ZACK
    30 MAWARDI BIN LOTFI
    31 MOHD ZAKI OSMAN
    32 MUSTONE
    33 HANAFI BIN BUYONG
    34 NAZHAR YAHYA
    35 RONI
    36 Hanif Usmi Bin Habil
    37 NOORAINI SALIM
    38 Nor Azam bin Ramli
    39 NOR FAZIDAH MOHD SAAD
    40 NOORIZAN MOHD YUSOP
    41 YATI
    42 Mohd Ridzuan Khazir
    43 RADZIE
    44 Mohd Ridzuan Bin Raslan- AMAL 3
    45 ELISDA SAIDIN
    46 RIZAL SAID
    47 MOHD RIZAM BIN MUHAMAD YUSOF
    48 SHAH MISAH
    49 SHAZMA
    50 SUFIAN BIN BAYUDI
    51 MOHD ZAIDI BAHIRIN BIN ZAINAL
    52 MARIAH ZAINAL ABIDIN
    53 NAZROL HASSIM
    54 HJ LOOTFI BIN OSMAN
    55 ABDUL HADI
    56 NOOR AINI ABDUL JALIL
    57 RIZUAN_JET
    58 SHAMSULAZRI74
    59 SWEET_ANI75

    SEMUGA NIAT MURNI INI DAPAT DIJAYAKAN DENGAN SEMPURNA HENDAKNYA.

    SALAM  
  34. Azyanze - Sat 25/Jun/2011 6:47pm
    Saya berminat untuk turut serta, saya adalah termasuk dalam GK, saya dari sabah, sila email kat saya di tagasboyz@gmail.com  
  35. Fariss 3 - Sun 26/Jun/2011 6:53am
    0122852370 ZENTOI77@YAHOO.COM..BERMINAT  
  36. Noor Farrah - Mon 27/Jun/2011 11:49am
    Salam En Hamid saya Rozisam wakil Daerah Sepang ingin mendaftar ahli baru di cawangan saya iaitu: 1: Ibrahim B Awang Kechik- no tel: 0148225669
    2. Mokhtar B Kasim no. tel: 0192334670
    3. Mohd Ainudin no. tel: 0173049856
    4. Ahmad Hawari no.tel: 0126959208
    5. Dzulhisham no. tel: 0129430923.

    Sekian terima kasih.  
  37. Noor Farrah - Mon 27/Jun/2011 12:39pm
    Azyanze terima kasih diatas minat anda utk menjadi ahli GK. Dalam bulan 7 nanti saya akan ke Kota Kinabalu klu ada masa kita boleh berjumpa utk bertemu muka dan kenal antara sama lain. sila berikan no telipon anda.Terima kasih tagasboyz  
  38. Hamid Khir - Mon 27/Jun/2011 11:42pm
    Salam,

    saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada saudara dan saudari yang telah memberikan nama kepada saya sebagai tanda sokongan kepada penubuhan Koperasi ini.

    Setakat ini seramai 68 orang (seperti senarai dibawah) telah Pra-daftar sebagai ahli Koperasi. InsyaAllah, saya akan cuba adakan mesyuarat pertama penaja dalam minggu hadapan Dan senarai nama 10 penaja akan saya kepilkan bersama-sama email saya yang akan datang.

    Kepada sesiapa yang ingin menyertai kami, sila email kepada saya maklumat anda seperti Nama, Hp no dan Daerah tempat tinggal ke hamidkhir@ymail.com atau sms/call 0172155058.

    Salam

    1 AZHA MOHAMAD
    2 Faiz Farhan Bin Suaidi
    3 ROZISAM BIN ABDUL KARIM
    4 Zuhaimey bin Abdul Ghani
    5 AZRUN KHAIRI
    6 SUHANA ISMAIL
    7 shaiful firdauze bin hj. ahmad
    8 AZAM BIN AHMAD
    9 DAZLAN
    10 ZAINUDDIN TALIB
    11 ROHAIZAN
    12 FADILAH
    13 JAMALMNOOR
    14 NOORMAN
    15 Hafizal Ibrahim
    16 ZUREA ZULKIFLI
    17 Hasnan bin Harun
    18 HAYAT 5
    19 Khairul Husni Kamaruddin
    20 USTAZ IJAM
    21 IMA0284
    22 Mohd Fadzli B Othman
    23 IRMA8819
    24 INTAN BAIZURA
    25 IZWA
    26 KHAIRUL NIZAM
    27 YUSOF 19
    28 Mohd Hasan Bin Ali
    29 Zaileen bt Zakaria - LYNN ZACK
    30 MAWARDI BIN LOTFI
    31 MOHD ZAKI OSMAN
    32 MUSTONE
    33 HANAFI BIN BUYONG
    34 NAZHAR YAHYA
    35 RONI
    36 Hanif Usmi Bin Habil
    37 NOORAINI SALIM
    38 Nor Azam bin Ramli
    39 NOR FAZIDAH MOHD SAAD
    40 NOORIZAN MOHD YUSOP
    41 YATI
    42 Mohd Ridzuan Khazir
    43 RADZIE
    44 Mohd Ridzuan Bin Raslan- AMAL 3
    45 ELISDA SAIDIN
    46 RIZAL SAID
    47 MOHD RIZAM BIN MUHAMAD YUSOF
    48 SHAH MISAH
    49 SHAZMA
    50 SUFIAN BIN BAYUDI
    51 MOHD ZAIDI BAHIRIN BIN ZAINAL
    52 MARIAH ZAINAL ABIDIN
    53 NAZROL HASSIM
    54 HJ LOOTFI BIN OSMAN
    55 ABDUL HADI
    56 NOOR AINI ABDUL JALIL
    57 Azyanze
    58 Haslinawati Md Saad
    59 fariss 3
    60 Norakidah Binti Abdul Kadir
    61 MOHAMAD KAMARUL B. MOHAMAD BASIR
    62 Ibrahim B Awang Kechik
    63 Mokhtar B Kasim
    64 Mohd Ainudin
    65 Ahmad Hawari
    66 Dzulhisham
    67 Rokiah bt A. Bakar
    68 Daud bin Sharif  
  39. Wira 3 - Tue 28/Jun/2011 2:31pm
    saya tuan.. wira77mamu@gmail.com
    019-6032432  
  40. Suri 12 - Tue 28/Jun/2011 3:46pm
    Salam En Hamid.Sekadar share ya.
    Buat pengetahuan semua,dah adapun Koperasi sepertimana yang dibincangkan diatas.Telahpun diluluskan,sekarang sdg membuka keahlian.Sesiapa berminat cepat2 daftar dan kita boleh sama sama mendapat manafaat darinya.Insyallah segala masalah CCRIS,CTOS dan blacklist ni dapat diselesaikan.Kawan2 semua yang berminat nk dengar taklimat boleh email kt sy..surie92@yahoo.com utk sy aturkan pertemuan/penerangan.Sessi penerangan ini diadakan di Taman Samudera Gombak  
  41. Hamid Khir - Tue 28/Jun/2011 10:41pm
    Salam..

    Boleh berikan nama Koperasi, alamat/ contact no/ website Koperasi tersebut? Saya tinggal di Taman Seri Gombak. Hampir betul dengan rumah saya tu.. Belum pernah mendengar sebelum ini koperasi yang menjaga kepentingan pekerjaan pekerja sebelum ini..

    Saya juga sudah email kepada saudari Suri. Saya boleh dihubungi ditalian 0172155058


    Terima kasih  
  42. Hamid Khir - Tue 28/Jun/2011 11:14pm
    Salam,

    Saya baru menghubungi Pn Suri (ditalian 0196000161) berkenaan dengan koperasi yang BARU (baru mendapat kelulusan) mereka tubuhkan. Koperasi tersebut dikenali sebagai Koperasi Kesihatan Selangor.

    Adalah difahamkan bahawa Koperasi tersebut boleh membiayai RM3,000.00(bukan untuk dibawa pulang) untuk dilaburkan semula dalam Produk kesihatan dan pulangan keuntungan daripada pelaburan akan ditolak daripada bayaran ansuran dan sebahagiannya dilaburkan semula.

    Produk yang sedang saya usahakan/tawarkan adalah berbentuk Perkhidmatan (service) manakala produk mereka adalah pelaburan/melabur dalam produk kesihatan. Jelas tiada kena mengena lansung atau mempunyai persamaan dengan Kebajikan pekerja seperti yang sedang Kami usahakan.

    Walau bagaimanapun, saya telah membuat janji temu esok malam jam 9.00pm dgn Pn Suri bagi mengenali Koperasi tersebut dengan lebih lanjut di Taman Greenwood bersama pengasas Koperasi tersebut sendiri.

    Sebarang maklumat akan saya sadur secepat yang mungkin. InsyaAllah.

    Salam.  
  43. Noor Farrah - Wed 29/Jun/2011 5:10pm
    Salam En hamid,
    Disini saya daftar seorang lagi yg ingin menjadi ahli GK dari daerah sepang.
    Nama: Mohamad Nazin b Talib
    No.tel: 016-6213913

    ROZISAM,SEPANG.  
  44. Suri 12 - Thu 30/Jun/2011 12:58pm
    Salam semua
    Setelah sy mendapat penerangan yg jelas drp En Hamid ternyata apa yg beliau ingin lakukan berbeza dgn apa yg koperasi diatas ingin lakukan.Namun yang saya katakan sama tersebut adalah melalui niat,tujuan dan matlamat ingin membantu golongan bermasalah.Pendekatan Koperasi diatas berbeza dengan pendekatan koperasi en Hamid.Saya secara peribadi lebih menyokong usaha en Hamid ini.Sy jelas dgn apa yg diperbincangkan.Teruskanlah memberi sokongan kepada beliau.Sy mohon maaf dan abaikan comments saya diatas.  
  45. Hamid Khir - Thu 30/Jun/2011 5:55pm
    Salam Suri,

    Terima kasih.. suka saya menjemput puan menyertai kami bagi memantapkan lagi barisan ahli-ahli yang pertama memperkenalkan koperasi kebajikan. Sehingga kini bakal-bakal ahli terus meningkat dari hari kehari. Jawatankuasa Penaja bayangan seramai 10 orang juga sudah hampir disenaraikan bagi memulakan mesyuarat pertama yang dijangka bakal dibuat pada minggu hadapan.

    InsyaAllah semua persoalan dan kemaskini berkenaan undang-undang kecil dan perlembagaan koperasi akan dibincangkan pada hari tersebut.

    Buat masa ini jumlah orang yang berminat dalam menjadi ahli koperasi
    sudah meningkat kepada 82 orang keseluruhannya.

    Sokongan Pn Suri amat kami hargai.

    Salam  
  46. Hamid Khir - Wed 6/Jul/2011 12:02am
    Salam.

    Saya bercadang ingin membuat pertemuan pertama pada hari Ahad bersamaan dengan 10hb Julai 2011 di Taman Seri Gombak.

    Tujuan utama ialah untuk suai kenal dan mengenali diantara satu sama lain, sedikit penerangan tujuan koperasi ditubuhkan, sasaran/hala tuju, cadangan dan yang paling utama ialah melantik/mengesahkan Ahli Jawatan Kuasa Penaja.

    Dengan ini saya ingin kerjasama daripada saudara dan saudari bagi pengesahan kehadiran dengan menghantar email kepada saya di alamat hamidkhir@ymail.com atau sms ke 0172155058 pada atau sebelum Jumaat 08hb Julai 2011. Ini adalah bertujuan untuk saya menentukan dimana lokasi perjumpaan tersebut berdasarkan kepada jumlah kehadiran ini kelak. Tiada sebarang kutipan wang yang akan dibuat pada perjumpaan ini.

    Sehingga kini jumlah bakal anggota kepada koperasi sudah meningkat kepada 90. Saya mengambil kesempatan ni mengucapkan ribuan terima kasih kerana memberikan sokongan ke atas usaha penubuhan Koperasi ini.

    Salam


    1 AZHA MOHAMAD
    2 Faiz Farhan Bin Suaidi
    3 ROZISAM BIN ABDUL KARIM
    4 Zuhaimey bin Abdul Ghani
    5 AZRUN KHAIRI
    6 SUHANA ISMAIL
    7 shaiful firdauze bin hj. ahmad
    8 AZAM BIN AHMAD
    9 ShamsulAzri74
    10 ZAINUDDIN TALIB
    11 ROHAIZAN
    12 FADILAH
    13 JAMALMNOOR
    14 NOORMAN
    15 Hafizal Ibrahim
    16 ZUREA ZULKIFLI
    17 Hasnan bin Harun
    18 HAYAT 5
    19 Khairul Husni Kamaruddin
    20 USTAZ IJAM
    21 IMA0284
    22 Mohd Fadzli B Othman
    23 IRMA8819
    24 INTAN BAIZURA
    25 IZWA
    26 KHAIRUL NIZAM
    27 YUSOF 19
    28 Mohd Hasan Bin Ali
    29 Zaileen bt Zakaria - LYNN ZACK
    30 MAWARDI BIN LOTFI
    31 MOHD ZAKI OSMAN
    32 MUSTONE
    33 HANAFI BIN BUYONG
    34 NAZHAR YAHYA
    35 RONI
    36 Hanif Usmi Bin Habil
    37 NOORAINI SALIM
    38 Nor Azam bin Ramli
    39 NOR FAZIDAH MOHD SAAD
    40 NOORIZAN MOHD YUSOP
    41 YATI
    42 Mohd Ridzuan Khazir
    43 RADZIE
    44 Mohd Ridzuan Bin Raslan- AMAL 3
    45 ELISDA SAIDIN
    46 RIZAL SAID
    47 MOHD RIZAM BIN MUHAMAD YUSOF
    48 SHAH MISAH
    49 sharimah mohd shariffodin
    50 SUFIAN BIN BAYUDI
    51 MOHD ZAIDI BAHIRIN BIN ZAINAL
    52 MARIAH ZAINAL ABIDIN
    53 NAZROL HASSIM
    54 HJ LOOTFI BIN OSMAN
    55 ABDUL HADI
    56 NOOR AINI ABDUL JALIL
    57 Azyanze
    58 Haslinawati Md Saad
    59 fariss 3
    60 Norakidah Binti Abdul Kadir
    61 MOHAMAD KAMARUL B. MOHAMAD BASIR
    62 Ibrahim B Awang Kechik
    63 Mokhtar B Kasim
    64 Mohd Ainudin
    65 Ahmad Hawari
    66 Dzulhisham
    67 Rokiah bt A. Bakar
    68 Daud bin Sharif
    69 Mohd Azrami Razali
    70 Mohamad Nazin b Talib
    71 Roslan
    72 Nurin
    73 Ruslee
    74 Faiz
    75 Unknown
    76 Roshambee Sulaiman
    77 Wira
    78 Pn Suri
    79 Naizatul
    80 Abu
    81 Zainorawaty Nasirudin
    82 Dygku Juliana Awgku Bolhassan
    83 Suziyanti
    84 Mohamad Komaruddin bin Ahmad
    85 Anny
    86 Azrol kepong
    87 Unknown wife
    88 Unknown husband
    89 Mohd Azizul Azlan b Yaakub
    90 Azizi  
  47. Mr Zeck - Wed 6/Jul/2011 8:23pm
    salam tn hamid,


    saya amat berbesar hati dengan semangat dan perancangan yang tuan tunjukan,

    saya menyokong penuh usaha tuan,
    saya juga menyeru semua ahli2 majalah.com memberikan sokongan kepada usaha yang ditunjukkan oleh tuan hamid.

    untuk pengetahuan tuan,

    saya akan berada di hotel D'PALMA ampang pada 11-07-2011 pukul 8.00 malam keatas,

    sekiranya tuan sudi dan tuan ada sedikit kelapangan pada waktu itu maka boleh la kita berjumpa ye.  
  48. Hamid Khir - Thu 7/Jul/2011 5:45pm
    InsyaAllah jika ada kesempatan.. so bagaimana untuk menghubungi Tuan?  
  49. Mr Zeck - Thu 7/Jul/2011 7:23pm
    salam semua,

    tuan boleh menghubungi saya di talian -
    012-4464 700 - mr zeck.

    insyaallah pada 11-07-2011 nanti,
    saya akan berjumpa dengan pengasas majalah.com dan beberapa orang kuat majalah.com insyaallah,

    kalau tuan boleh datang lagi la bagus sebab banyak benda boleh dibincangkan insyaallah.

    ikhlas,
    mr zeck.  
  50. Hamid Khir - Thu 7/Jul/2011 8:25pm
    InsyaAllah.. menarik juga.. Tp boleh tahu apa agenda perjumpaan tersbut.. at least boleh buat persiapan sedikit..  
Start | Page 1 | Next >                     (Total 100 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2728)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (214)
Bengkel Kereta (1488)
Bengkel Motosikal (248)
Bengkel Tayar (213)
Bisnes Air Mineral (365)
Bisnes Ais Krim (499)
Bisnes Aksesori Kereta (650)
Bisnes Broadband (1102)
Bisnes Burger (547)
Bisnes Cermin Mata (159)
Bisnes Cuci Kereta (804)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1357)
Bisnes Ebook (1045)
Bisnes Handphone (1254)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (558)
Bisnes Ice Blended (694)
Bisnes Jam Tangan (287)
Bisnes Jeruk (165)
Bisnes Kitar Semula (498)
Bisnes Komputer (1486)
Bisnes Kurier Dan Logistik (675)
Bisnes Minuman (1461)
Bisnes Pasar Malam (1969)
Bisnes Pelancongan (547)
Bisnes Pengantin (682)
Bisnes Perabot (853)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1107)
Bisnes Restoran (3327)
Bisnes Roti Dan Bakeri (707)
Bisnes Salun Rambut (364)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (380)
Bisnes Sms (161)
Bisnes Spa Dan Facial (660)
Bisnes Steamboat (198)
Bisnes Tablet Pc (440)
Bisnes Tradisional (818)
Bisnes Untuk Dijual (3316)
Bisnes Waffle Dan Jagung (382)
Bisnes Western Food (323)
Dewasa 18sx (1770)
Diskusi Bisnes (1961)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (719)
Expo Karnival Tapak Niaga (6462)
Forex Malaysia (1878)
Haiwan Peliharaan (468)
Haji Dan Umrah (465)
Hiasan Dalaman (710)
Hiasan Taman (241)
Hotel Resort Homestay (1007)
Iklan Tv Radio Media Massa (224)
Import Dan Eksport (329)
Ingin Berniaga (2819)
Insurans Dan Takaful (1726)
Insurans Roadtax Kereta (338)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1981)
Kedai Emas (452)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2530)
Kedai Hardware (435)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3832)
Kedai Kamera Dan Camcorder (342)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (344)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1843)
Kedai Sewa (1633)
Kereta Baru (1616)
Kereta Terpakai (4994)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4804)
Kerja Kemahiran (1953)
Kerja Kosong (11759)
Kerja Praktikal (2057)
Kerja Sales (2273)
Kerja Sambilan (6314)
Konsultan Peguam (151)
Konsultan Perniagaan (452)
Kontrak Swasta (293)
Kontrak Tender Kerajaan (455)
Kontraktor Balak Dan Kayu (479)
Kontraktor Jurutera (565)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (679)
Kontraktor Pasir (391)
Kontraktor Pembinaan (2055)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2815)
Kursus Kecantikan (686)
Kursus Makanan (662)
Kursus Motivasi (322)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1622)
Mencari Pelabur (3681)
Mesin Fotostat (352)
Mesin Freezer Dan Chiller (267)
Mesin Industri (511)
Mesin Jahit (374)
Mesin Proses Makanan (567)
Pakej Pelancongan (2608)
Pakej Perkahwinan (1200)
Pakej Perniagaan (891)
Pasar Basah (1458)
Pekerja Asing (1231)
Pelaburan Saham Unit Trust (943)
Pembantu Rumah Asing (1852)
Pembekal Barang Runcit (1580)
Pembekal Beras (108)
Pembekal Buah-buahan (482)
Pembekal Ikan Kering (385)
Pembekal Kelapa Dan Santan (648)
Pembekal Kerepek (1098)
Pembekal Keropok (444)
Pembekal Kicap Dan Sos (223)
Pembekal Kurma Dan Kismis (289)
Pembekal Madu (238)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (414)
Pembekal Rempah Dan Perencah (595)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1183)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (605)
Pemborong Bundle (864)
Pemborong Cadar Dan Tilam (453)
Pemborong Karpet (162)
Pemborong Kasut Dan Sandal (694)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (108)
Pemborong Pakaian Bayi (773)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1655)
Pemborong Pakaian Lelaki (1129)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4206)
Pemborong Telekung Dan Songkok (565)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3519)
Pemborong Tuala (200)
Pemborong Tudung (2787)
Pembuat Papan Tanda Iklan (277)
Pembuat Plastik Kotak Botol (798)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (481)
Pendaftaran Syarikat (494)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (952)
Pengedar Bahan Pencuci (716)
Pengedar Buku Dan Majalah (586)
Pengedar Contact Lens (243)
Pengedar Perfume (1537)
Pengedar Permainan Kanak2 (599)
Pengedar Produk Kecantikan (2627)
Pengedar Produk Kesihatan (2996)
Pengurus Majlis (596)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (727)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (695)
Penternak Kambing (286)
Penternak Lembu (390)
Penternak Udang (194)
Peralatan Makmal Dan Hospital (264)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (721)
Peralatan Sukan (553)
Perisian Komputer (571)
Perkakas Dapur (624)
Perkakas Elektrik (436)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1532)
Pinjaman AIM (168)
Pinjaman Hartanah (519)
Pinjaman Kad Kredit (388)
Pinjaman Kereta (607)
Pinjaman Peribadi (10589)
Pinjaman Perniagaan (1836)
Produk Dari China (542)
Produk Sejuk Beku (1317)
Program Consignment (2011)
Program Dropship (6735)
Pusat Bahasa (357)
Pusat Jagaan Bayi (1541)
Pusat Latihan (648)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (522)
Pusat Pendidikan Tinggi (523)
Pusat Rawatan (365)
Pusat Tadika Dan Taska (1312)
Pusat Tuisyen (1067)
Rancangan Perniagaan (594)
Rawatan Alternatif (292)
Rumah Sewa (4282)
Rumah Untuk Dijual (3732)
Servis Freelance (1110)
Servis Keselamatan (720)
Servis Pembersihan (825)
Servis Pengedaran Risalah (459)
Setiausaha Syarikat (609)
Sewa Bas Dan Van (575)
Sewa Kereta Teksi Limo (1817)
Sewa Lori (2558)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (248)
Studio Fotografi (899)
Studio Grafik Dan 3D (1096)
Studio Lukisan (129)
Studio Model Penyanyi Pelakon (725)
Studio Muzik (477)
Sukan Beladiri (116)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (639)
Tanah Untuk Dijual (4842)
Tempahan Biskut Dan Tart (2153)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (668)
Tempahan Katering (2146)
Tempahan Kek Dan Coklat (2143)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1745)
Tempahan Minuman Dan Dessert (462)
Tempahan Nasi Lemak (522)
Tempahan Roti (359)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (640)
Ubahsuai Rumah (1685)
Urut Tradisional (793)
Usahawan Baja Pertanian (372)
Usahawan Benih Dan Nursery (403)
Usahawan Tani (1093)
Vending Machine (371)
Voucher Dan Tiket (247)
Web Design Malaysia (2308)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1352)