Awas! Ag Binting Bin Pg Mat Salleh Scammer!
Zahari 28 - Tue 26/Jun/2012 10:23am [Last Comment]
Info scammer terbaru..

Nama : Ag Binting Bin Pg Mat Salleh
Telefon : 0168280555 / 0198420753 / 014 650 8183 / 016 817 0425
Lokasi : Tidak Diketahui Dengan Tepat
Scammer ini adalah Pengarah skim cepat kaya Gemilang Mirza yang diserbu BNM pada 2009


Bank info scammer ini :

AmBank
Account Number : 1670020093984
Beneficiary Name : ENCIK AG BINTING BIN PG

Maybank
Account Number : 160184050070
Beneficiary Name : ENCIK AG BINTING BIN PG
160184050070




Cara Penipuan : Akan menelefon sesiapa yang mengiklan produk / menjual apa-apa barang dan berminat untuk membeli tetapi dalam masa akan ajak untuk business excahange dengannya untuk bisnes sarang burung..kononya ada berjuta-juta cuma perlu meminjam duit untuk sehari dua supaya dapat relase belanja.

Namun,lepas tu..scammer ni tak akan jawab call / sms anda selepas bagi dia duit.

Setakat ini,ada 4 orang dah kena tipu oleh scammer ini..

1) Suhadi - RM35,000
2) Azmi & Hamdan - mencecah RM ratusan ribu
3) Azahari - RM40,000

Niche: Diskusi Tuntutan Dan Tribunal
Kursus Praktikal GST untuk Usahawan
13 Nov 2014 (Khamis) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya

Seminar Memborong Produk di China
12 Nov 2014 (Rabu) di Dewan Seminar, DPMM Putrajaya
     
  1. Bajumurah - Tue 26/Jun/2012 10:26am
    terima kasih atas maklumat.  
  2. Sharina 16 - Tue 26/Jun/2012 10:28am
    pulak  
  3. Cik Sharifah - Tue 26/Jun/2012 11:17am
    [Account Deleted by Owner]  
  4. Sukarelawan - Tue 26/Jun/2012 2:56pm
    How about Dot Capital?Any ideas for investment RM3300 getting RM300 every month?

    Please do let us know.thanks  
  5. M Azizan - Wed 27/Jun/2012 3:05pm
    Salam MC.

    Saya rasa lebih baik saudara menghubungi sendiri dato awang untuk mendapat penjelasan berkenaan dengan kes yang dibangkitkan.

    Apa yang saya ketahui beliau memng sedang mengusahakan bisness sarang burung layang2. Saya pun telah bersemuka dengan beliau beberapa kali. Mungkin ada kenalan-kenalan dia yang membuat perkara-perkara yang boleh menjejaskan nama beliau. Mana tau betul tak?

    Memang dulu beliau bersama Gemilang Mirza tapi telah pun dibicarakan dan dijatuh hukum.

    Apa2 pun selesaikan dengan cara baik.

    Saya selalu baca komen nenek 2....dan saya bersetuju dengan pendapat nenek 2 ..ramai pelabur bila berlaku yang tidak baik terus dicop sbg scam, kata menipu ler dan sbgainya. Kalu untung plak sengih memanjang. Kalu takut dgn risiko dari awal lagi jgn join.

    Mngkin bisness yang dijalankan belum mendatangkan hasil sbb Bisnes sarang burung layang2 bukan boleh untung dlm masa singkat.

    Bawa berbincang sebelum membuat keputusan scammer.

    Harap maaf.  
  6. Amran 34 - Fri 29/Jun/2012 4:52pm
    mohd norhaidi fadzrus b. ahmad padzli. ic 861107-23-5585. ic tentera t1156872 di buang kerja. kem gemas . yusdimar bt. azuardi. tunang. ayah nama ahmad padzli. pencen imigresen/kastam jln bruas manong 33800 perak. menipu guna produk avail beauty  
  7. Nenek 2 - Mon 2/Jul/2012 3:22am
    glamor jugak aku ni.. tua tua gini ade gak follower.. ko klik nama aku tu besepah sepah sumpah seranah aku.. aku masuk majalah ni nak cari peluang. tapi bila tengok posting orang yang sikit sikit tuduh tipu la itu la ini la terus sebar dalam internet. meluat. tu yang aku pakai nama ni senang aku menyumpah orang. semua posting yang bodoh bodoh. ada duit tak tau belanja. ada peluang tak tau guna. macam macam cerita bodoh aku tengok dalam ni. dan azizan pun tau.. apa saja bisnes bukan boleh untung dalam masa singkat.. mungkin 10 tahun baru nampak return. kena sabar. tapi manusia ni jahat.. bila 2 3bulan tak nampak hasil mula tarik muka. mula tak nak kerjasama. mula buat perangai. kalau kau bagi duit suruh orang run.. kau ingat senang ke nak run? kalau kau jugak sama tolong buat sales..tolong company ikat kontrak million million.. tak akan ada kesah scam scam ni.. sama sama kerjasama.. setakat mana kau kerjasama dengan kompani? lepas tu sibuk sibuk nak tagih bonus..nak claim untung.. aku kalau boss pun aku tak bagi.. lantak la duit tu duit inverstor ka funder ka.. aku yang run.. aku tau mana pegi mana datang... ko duduk diam diam sudah.. ini tidak.. laju je tangan main sms cakap bukan bukan. aku ni tak pernah bekerja dengan orang.. dari masa sekolah aku dah jual asam rumah ke rumah.. lepas sekolah aku start bisnes sendiri.. benda tu dah berlaku 18 20 tahun dulu. aku dah jumpa macam macam kerenah. ini peluang aku nak luah.. dalam bisnes tak ada tipu... ambik duit lesap..itu bukan tipu..itu bodoh diri sendiri yang pi bagi tu buat apa!!!!  
  8. Mrshahdotcapital - Mon 2/Jul/2012 11:29pm
    investment dotcapital mmg genuine dan saya sbgai wakil dr dotcapital hong kong yang mencadangkan perlantikkan dato' ag sbgai wakil penasihat dotcapital utk wilayah borneo.saya brsama wakil dr malaysia dan hongkong telah pun brjumpa dgn dato' ag di sabah pd awal bulan june baru2 ini.sesiapa yang berasa di sabah yang berminat utk mnjadi ahli dotcapital boleh brjumpa dgn dato' ag.terima kasih  
  9. Mr Razi 2 - Sat 7/Jul/2012 9:33am
    Kekadang aku pelik jugak selalunya golongan bangsa aku sendiri, senang2 nak bagi RM 20K, 30K kat orang suruh labur, yang lagi pelik, klu org tu dah kumpul duit berpuluh tahun keje kerani gomen atau guna duit gratuiti pencen.  
  10. Ainwardina - Mon 16/Jul/2012 10:25am
    tul tuu kenapalah org melayu ni selalu kena tipu..hairan kalau mak bapa minta duit nak buat tahlil atau berubat.. sah jawab..tak der mak/abah.. tapi kalu bagi kat penyangak..sonang jer tangan menghulur.. tu la..ish..ish..  
  11. Anan 4 - Fri 20/Jun/2014 9:44pm
    scammer ni baru msg sy nk pinjam 40k, katanya ada duit berjuta kat singapore, siap nk bg hadiah 200k kalau bg dia pinjam. lepas tu janji nk labur 1juta masuk bisnes sy. mamat ni guna nombor 0168280555. hati2 jgn mudah percaya  
Page 1   (Total 11 comments)
Comment
1. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.

2. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.


Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility and we do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.
Email
Password
TipsFree Registration ¤ Lost Password?
Niche
Penubuhan Persatuan

Agen Hartanah (2749)
Bengkel Basikal (73)
Bengkel Besi (218)
Bengkel Kereta (1494)
Bengkel Motosikal (249)
Bengkel Tayar (215)
Bisnes Air Mineral (369)
Bisnes Ais Krim (503)
Bisnes Aksesori Kereta (655)
Bisnes Broadband (1105)
Bisnes Burger (549)
Bisnes Cermin Mata (160)
Bisnes Cuci Kereta (810)
Bisnes Cyber Cafe (451)
Bisnes Dobi (1366)
Bisnes Ebook (1049)
Bisnes Handphone (1262)
Bisnes Hari Raya (60)
Bisnes Hotel Dan Resort (561)
Bisnes Ice Blended (696)
Bisnes Jam Tangan (288)
Bisnes Jeruk (172)
Bisnes Kitar Semula (500)
Bisnes Komputer (1491)
Bisnes Kurier Dan Logistik (682)
Bisnes Minuman (1467)
Bisnes Pasar Malam (1973)
Bisnes Pelancongan (550)
Bisnes Pengantin (687)
Bisnes Perabot (862)
Bisnes Prepaid Dan Reload (1112)
Bisnes Restoran (3344)
Bisnes Roti Dan Bakeri (710)
Bisnes Salun Rambut (365)
Bisnes Sarang Burung (257)
Bisnes Satay (382)
Bisnes Sms (162)
Bisnes Spa Dan Facial (665)
Bisnes Steamboat (199)
Bisnes Tablet Pc (441)
Bisnes Tradisional (824)
Bisnes Untuk Dijual (3344)
Bisnes Waffle Dan Jagung (385)
Bisnes Western Food (326)
Dewasa 18sx (1780)
Diskusi Bisnes (1966)
Diskusi Tuntutan Dan Tribunal (723)
Expo Karnival Tapak Niaga (6524)
Forex Malaysia (1892)
Haiwan Peliharaan (471)
Haji Dan Umrah (467)
Hiasan Dalaman (714)
Hiasan Taman (243)
Hotel Resort Homestay (1015)
Iklan Tv Radio Media Massa (225)
Import Dan Eksport (333)
Ingin Berniaga (2826)
Insurans Dan Takaful (1734)
Insurans Roadtax Kereta (343)
Kedai Bunga (190)
Kedai Cenderahati Dan Kraf (1991)
Kedai Emas (454)
Kedai Fotostat Dan Cetakan (2538)
Kedai Hardware (437)
Kedai Ibu Dan Bayi (689)
Kedai Jahit (3870)
Kedai Kamera Dan Camcorder (343)
Kedai Runcit Dan Serbaneka (348)
Kedai Separuh Dan Ruang Niaga (1856)
Kedai Sewa (1640)
Kereta Baru (1620)
Kereta Terpakai (5016)
Kerja Diploma Dan Ijazah (4856)
Kerja Kemahiran (1966)
Kerja Kosong (11856)
Kerja Praktikal (2096)
Kerja Sales (2296)
Kerja Sambilan (6356)
Konsultan Peguam (152)
Konsultan Perniagaan (458)
Kontrak Swasta (294)
Kontrak Tender Kerajaan (459)
Kontraktor Balak Dan Kayu (483)
Kontraktor Jurutera (568)
Kontraktor Marin Dan Kapal Laut (225)
Kontraktor Minyak Dan Gas (683)
Kontraktor Pasir (399)
Kontraktor Pembinaan (2069)
Kontraktor Perlombongan (319)
Kursus Dan Seminar (2829)
Kursus Kecantikan (692)
Kursus Makanan (665)
Kursus Motivasi (324)
Ladang Getah Kelapa Sawit (1624)
Mencari Pelabur (3694)
Mesin Fotostat (353)
Mesin Freezer Dan Chiller (273)
Mesin Industri (518)
Mesin Jahit (377)
Mesin Proses Makanan (573)
Pakej Pelancongan (2617)
Pakej Perkahwinan (1207)
Pakej Perniagaan (895)
Pasar Basah (1464)
Pekerja Asing (1241)
Pelaburan Saham Unit Trust (950)
Pembantu Rumah Asing (1870)
Pembekal Barang Runcit (1586)
Pembekal Beras (110)
Pembekal Buah-buahan (484)
Pembekal Ikan Kering (386)
Pembekal Kelapa Dan Santan (652)
Pembekal Kerepek (1102)
Pembekal Keropok (448)
Pembekal Kicap Dan Sos (225)
Pembekal Kurma Dan Kismis (290)
Pembekal Madu (241)
Pembekal Mee Dan Bihun (126)
Pembekal Minyak Masak (415)
Pembekal Rempah Dan Perencah (604)
Pembekal Serunding (259)
Pembekal Telur (140)
Pemborong Aksesori Lelaki (162)
Pemborong Aksesori Wanita (1187)
Pemborong Batik Dan Sutera (353)
Pemborong Beg Galas (99)
Pemborong Beg Tangan (609)
Pemborong Bundle (871)
Pemborong Cadar Dan Tilam (455)
Pemborong Karpet (163)
Pemborong Kasut Dan Sandal (700)
Pemborong Lampin (295)
Pemborong Mutiara (111)
Pemborong Pakaian Bayi (774)
Pemborong Pakaian Kanak2 (1665)
Pemborong Pakaian Lelaki (1132)
Pemborong Pakaian Plus Size (144)
Pemborong Pakaian Wanita (4241)
Pemborong Telekung Dan Songkok (567)
Pemborong Tshirt Dan Uniform (3531)
Pemborong Tuala (201)
Pemborong Tudung (2803)
Pembuat Papan Tanda Iklan (279)
Pembuat Plastik Kotak Botol (800)
Pembuat Rak Kiosk Gerai (483)
Pendaftaran Syarikat (497)
Pendaftaran Trademark (35)
Pengedar Alat Tulis (955)
Pengedar Bahan Pencuci (719)
Pengedar Buku Dan Majalah (590)
Pengedar Contact Lens (244)
Pengedar Perfume (1545)
Pengedar Permainan Kanak2 (603)
Pengedar Produk Kecantikan (2635)
Pengedar Produk Kesihatan (3011)
Pengurus Majlis (598)
Penternak Arnab (53)
Penternak Ayam (731)
Penternak Burung Puyuh (95)
Penternak Ikan (697)
Penternak Kambing (289)
Penternak Lembu (392)
Penternak Udang (195)
Peralatan Makmal Dan Hospital (265)
Peralatan Pejabat Dan Sekolah (728)
Peralatan Sukan (555)
Perisian Komputer (571)
Perkakas Dapur (625)
Perkakas Elektrik (439)
Perkakas Rm2 Dan Gajet (1539)
Pinjaman AIM (169)
Pinjaman Hartanah (522)
Pinjaman Kad Kredit (390)
Pinjaman Kereta (613)
Pinjaman Peribadi (10644)
Pinjaman Perniagaan (1846)
Produk Dari China (544)
Produk Sejuk Beku (1330)
Program Consignment (2024)
Program Dropship (6776)
Pusat Bahasa (361)
Pusat Jagaan Bayi (1555)
Pusat Latihan (653)
Pusat Memandu (123)
Pusat Mengaji Agama (527)
Pusat Pendidikan Tinggi (524)
Pusat Rawatan (368)
Pusat Tadika Dan Taska (1328)
Pusat Tuisyen (1072)
Rancangan Perniagaan (599)
Rawatan Alternatif (293)
Rumah Sewa (4317)
Rumah Untuk Dijual (3757)
Servis Freelance (1120)
Servis Keselamatan (727)
Servis Pembersihan (828)
Servis Pengedaran Risalah (463)
Setiausaha Syarikat (611)
Sewa Bas Dan Van (579)
Sewa Kereta Teksi Limo (1835)
Sewa Lori (2572)
Sewa Pesawat Dan Helikopter (56)
Studio Filem Dan Videografi (249)
Studio Fotografi (908)
Studio Grafik Dan 3D (1111)
Studio Lukisan (130)
Studio Model Penyanyi Pelakon (738)
Studio Muzik (482)
Sukan Beladiri (117)
Sukan Berkumpulan (232)
Sukan Futsal (228)
Sukan Pancing (143)
Tanah Sewa (643)
Tanah Untuk Dijual (4880)
Tempahan Biskut Dan Tart (2157)
Tempahan Hamper (188)
Tempahan Kanopi Dan Meja Kerusi (669)
Tempahan Katering (2168)
Tempahan Kek Dan Coklat (2152)
Tempahan Korban Dan Aqiqah (177)
Tempahan Kuih Muih (1760)
Tempahan Minuman Dan Dessert (465)
Tempahan Nasi Lemak (527)
Tempahan Roti (365)
Terminal Bayaran (189)
Ubahsuai Pejabat (642)
Ubahsuai Rumah (1696)
Urut Tradisional (801)
Usahawan Baja Pertanian (374)
Usahawan Benih Dan Nursery (404)
Usahawan Tani (1099)
Vending Machine (373)
Voucher Dan Tiket (249)
Web Design Malaysia (2318)
Wiring Aircond Plumbing Repair (1360)