Tips Berniaga/Business untuk Warga Majalah.com
Ranzydigital - Mon 10/Sep/2018 12:43pm [Last Comment]
šŸ’® Kata-kata semangat buat sesiapa sahaja yang baru memulakan bisnes šŸ’®

1. Buat sajalah dengan berani. Tidak ada teknik betul atau salah. Cuma ada untung dan rugi. Buat dulu baru tahu.

2. Kawal nafsu berguru. Belajar dan terus buat satu persatu. Bukan belajar dan terus belajar sampai nipis poket tu.

3. Mulakan dengan langkah kanan. Mulakan langkah dengan berani. Kalau berani tak usahlah takut-takut lagi. Jika takut jangan berani-berani.

4. Gagal adalah guru paling jujur dalam hidup kita. Lebih baik gagal berkali-kali berbanding terus termakan puji. Gagal itu bukan mati. Gagal itu penghidup berkali-kali.

5. Bila sudah mula bisnes, usah toleh ke belakang lagi. Lihat apa yang ada di depan dengan pandangan luas. Lihat ke belakang hanya menyempitkan usaha dan menyakitkan kepala.

6. Mulut orang tak boleh tutup. Tak usah sakit otak fikir fasal apa orang cakap. Kita bukan berniaga untuk orang itu. Kita berniaga untuk semua orang yang menyokong kita.

7. Menyimpan bila buat untung dan berjimat bila bisnes sedang berkembang. Ramai orang lingkup dalam masa tiga tahun kerana tidak ada tunai di tangan, bukan kerana tidak pandai berjualan.

8. Bina hubungan dengan semua orang. Usah jadi orang bisnes yang sukar didekati. Orang yang berasa 'senang' dengan kita akan senang berurusan dengan kita. Satu senyuman, satu saham kita naik.

9. Tak usah berlawan-lawan dengan sesiapa. Kita tidak ada pesaing pun. Itu semua persepsi kita sahaja. Orang itu pun tak kenal siapa kita. Lebih baik fokus kepada usaha kita.

10. Mesti agresif setiap hari. Hasil kita bergantung kepada usaha kita. Rehat bila penat, bukan rehat bila berasa selesa. Biar demam, biar kurus cuping telinga. Momentum mesti selalu deras.

Terimalah hakikat bahawa berniaga itu adalah pilihan yang datang bersama pakej penat lelah. Tenang sahaja hadapi semuanya. Tuhan tidak berjanji siapa berniaga akan Kaya Raya. Tetapi Tuhan berkata, siapa yang bertawakkal kepadaNya pasti dicukupkan keperluannya.

Tetap semangat!
Pra daftarā¤µ
http://www.DanaNiaga2u.com/i2andallscurge

Niche: Diskusi Bisnes
     
  1. Linkman - Tue 11/Sep/2018, 9:31am
    Saya suka dgn tip2 positif mcm ni. Walaupun kejayaan saya tak setinggi mana, saya suka berkongsi pengalaman secara terbuka terutama secara online..

    Tapi satu hari tu sedang gigih bercakap (masa korban raya haji aritu)... tiba2 seorang bapa awal 30an (kawan saya) berkata..

    ''Engkau cakap boleh lah Azman.. engkau tak ade anak bini.. hidup solo memanjang..''

    ''Cuba kalo mcm aku.. anak nak masuk 3, paling besar 5 tahun, kos hantar anak ke nursery rm450 sorang.. 3 org dah seribu lebih.. nak ambik pembantu rumah asing takde permit takut kena tipu... takut kena tangkap.. nak ambik secara sah mahal gila... anak demam, anak buat perangai, susu, pampers.. yuran tadika.. van hantar/ambik..''

    ''Kalo engkau macam aku engkau boleh ke successful?''

    =====

    saya terdiam lama jugak... tak reti nak balas... sbb apa yg dikatakan tu benar...

    masa saya susah, saya makan maggi je.. dan roti canai rm80 sen sekeping... sehari 3 keping baru rm 2.40

    kalo ada anak ramai... mungkin dilemma besar tu..

    saya geram nak balas balik... engkau yg gatal nak kawin awal tu apasal? orang lelaki mcm kau umur 50 tahun pun boleh dapat anak lagi... xde masalah...

    tapi tak berani... hanya cakap dalam hati je hehe.. sbb yg ada semuanya bapa-bapa muda yg tgh banyak masalah.. silap silap kena boooo hehe......  
  2. Ranzydigital - Tue 11/Sep/2018, 2:56pm
    Terima Kasih banyak Tuan Linkman.

    Saya ada terbaca post tuan beberapa hari yang lalu dan ianya amat bernas tentang pembongkaran sesetengah perniagaan yang kurang telus.  
  3. Shm5484 - Wed 12/Sep/2018, 12:37pm
    teruskan...sy berminat  
  4. Ranzydigital - Wed 12/Sep/2018, 1:47pm
    *ANDA ADA FB & WHATSAPP*ā“
    *ADA AKAUN BANK*ā“
    *ADA RM10*ā“
    *OK CUKUP SYARAT* ā—ā—

    ANDA SEMUA MESTI NAK TAHU
    BAGAIMANA RM10 BOLEH MENDATANGKAN INCOME KEPADA ANDA, BUKANā“

    Ok JANGAN terburu-buru,
    Saya akan beri PENERANGAN
    Satu per satu sebentar lagi.
    šŸ‘‡šŸ‘‡šŸ‘‡šŸ‘‡

    PROGRAM INI TERBUKA KEPADA..
    āž” SEMUA YANG *SERIUS DAN RAJIN* BUAT SIDE INCOME SETIAP HARI
    āž” ANDA YANG RAJIN BERIKLAN
    āž” SURIRUMAH YG NAK BANTU SUAMI
    āž” STUDENT YANG NAK TAMBAH DUIT POKET
    āž” DAN SESIAPA SAHAJA YG BERNIAT NAK BERUSAHA & BERJAYA DAN MENGUBAH TARAF HIDUP

    *KERJA MUDAH*ā—ā—ā—
    āž” COPY PASTE IKLAN DAN ISI BORANG SECARA ONLINE
    āž” INCOME šŸ’Æ% MASUK KE DALAM AKAUN BANK ANDA
    āž” RM100, RM200 DAN BANYAK LAGI, *SEMUA BERADA DIHUJUNG JARI ANDA*
    āž” DIJAMIN ANDA USAHA, ANDA BUAT DAN ANDA DAPAT šŸ¤—

    Pra daftarā¤µ
    http://www.DanaNiaga2u.com/i2andallscurge  
  5. Ranzydigital - Wed 12/Sep/2018, 3:06pm
    Terima Kasih pada yang respon dan mendaftar ya.

    Pada yang lain boleh WhatsApp terus untuk pencerahan lanjut.

    http://bit.ly/2x51xeU

    Terima Kasih  
Page 1   (Total 5 comments)
Your Comment: Max 1000 characters.
Login Email:
Password:
Tips: Free Registration ¤ Lost Password?
Warning!
1. NEVER give UPFRONT PAYMENT (deposit) to any Money Lenders. Upfront Payment is 100% scam!
2. NEVER give advance payment to sellers you don't know or sellers with no office/home address.
3. NEVER pay for any products or services with CASH except for C.O.D!
4. Majalah.com NEVER send any business offers to anyone and we never offer our users' details for sale.
Disclaimer. Messages posted to our forum are solely the opinion and responsibility of the person posting the message. We assumes absolutely no responsibility for any loss (time/money/energy) as a result of using the information posted in this forum. We do not endorse, support, represent or guarantee the truthfulness, accuracy or reliability of any topics/messages posted here. We reserve the right to delete or edit your topics or comments. Your visiting of this site shall be deemed as your acceptance of this disclaimer.